Het rugby topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gamekiller15, 13 nov 2008.

1. gamekiller15

gamekiller15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alles wat je kwijt wilt over rugby:thumbs:

zelf speel ik bij RFC Gouda
    _O_

zelf ben ik flancer, nummer 6. als je meer over mijn team wilt weten ga dan naar www.rfcgouda.nl en als je meer over rugby wilt weten ga dan naar www.rugby.nl

mijn team logo:eek:

plaatje van de all blacks en engeland.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ca/Scrum.JPG/800px-Scrum.JPG
    scrum

maar iedereen vergelijkt rugby met american football, maar dat is echt NIET zo. bij american football(AF) als je een keer de bal laat vallen moet je opnieuw, of als je getackeld word. bij rugby speel je gewoon door, rugby gaat veel sneller.

ook zijn AF spelers watjes want ze hebben fucking veel bescherming aan, wij alleen een bitje.

ik zal nu even een beetje de spelregels uitleggen::emo:

als je het aanvalende team bent, dan sta je in een diepe lijn. dat betekend dat iedereen schuin achter de gene met de bal staat. je moet ook altijd achter de speler met de bal staan, want je mag alleen naar achter pasen. anders heet het een forward pass, en dan krijg je een free kick tegen. een free kick neem je door een schop te geven tegen de bal( hij moet in de lucht zijn geweest, of in iedergeval van je voet los) en in de lijn te pasen. de bedoeling is om steeds een klein(of een groot) stuk tereinwinst te maken. om een try(doelpunt voor voetballers:emo::x) moet je de bal op de grond drukken, niet zoals bij AF in de touchdown area te gaan staan met de bal in je handen. daarom is het ook leuk om te duiken naar de try-lijn, en volop op je bek te gaan met de bal in je handenO-).

nu het verdedigende team. het verdedigende team staat altijd vlak, dat voorkomt dat er gaten in d elijn ontstaan waar de tegemstander doorheen kan komen. en dan nu het tackelen\o/, tackelen is moeilijker dan je denkt(als je het goed wilt doen tenminste:{) de bedoeling is dat je schouder precies op de heup van je tegenstander komt, en dat je je dan mee laat gaan met de tegenstander die naar de grond gaat. high-tackels zijn verboden. ze bedoelen hiermee de tackels om de nek of hoofd. een tackel tegen je neus is geen pretje geloof mij...8). als iemand getackeld is en op de grond ligt, zijn er twee mogelijk heden. 1: je pakt snel de bal en rent ermee weg(pas hiermee op als iemand van de tegenstander over de gene op de grond staat en je pakt de bal is het een overtreding) en 2: je maakt een ruck. dat betekend dat er twee groepen van beide teams over de getackelde speler staan en elkaar proberen weg te duwen voor de bal.
    er is ook nog een scrum, daar sta ik in:). dat zijn twee groepen van ieder 8 personen( 16 in totaal, voor de wat domere onder ons}:]). en die staan in elkaar "geklemt" en die duwen tegen elkaar voor de bal alweer, wat een toeval:9. de scrum word gebruikt als een soort van vrije bal. om de scrum te starten zegt de ref:mad:schijdsrechter,afkorting van referie)touch, hold, engage/ de scrum-half van het team dat de scrum gekregen heeft gooit de bal in het midden en dan duwen maarO-).
    boven een plaatje van de scrum, het 3de plaatje.

hopelijk weten jullie nu wat meer!

groetjes

Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  2. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    rugby is master :thumbs:

ik doe niet aan rugby
    _O_

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Live? is het ook wel eens niet live dan :eek: wat een neppe sport! :mad:

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Rugby is baas, ik doe het bijna nooit ( Paar keer in mijn hele leven ) maar als ik het speel duw ik iedereen om. 8)

5. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, op xbox live en herhalingen... :eek:

Is dat niet de bedoeling? 8)

Laatst bewerkt: 13 nov 2008
  6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Rugby is leuk om te doen, maar om te kijken niet.

7. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    wij waren 2 keer achter elkaar rugbykampioen van een paar scholen in de buurt van Gouda, we gingen er ook altijd hard tegenaan met de gymlessen toen. een les hadden we 2 gebroken armen en iemand zijn schouder uit de kom maar in al die andere lessen had nog nooit iemand last gehad dus zou wel toeval zijn ofzo 8) die rugbytoernooien vond ik wel altijd erg leuk

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hallo,

Even een stukje onderbouwde kritiek. Tof dat er een rugby topic is hier, die hadden we namelijk nog niet. Maar als ik jou was zou ik de openingspost wat meer uitbreiden. Helaas weten nog niet veel members hoe deze prachtsport in elkaar zit. Het is een redelijk onbekende sport in Nederland en er zijn niet zo gek veel rugbyclubs. Wellicht dat je een uitgebreide post kan maken over de spelregels, over de belangrijkste teams en meer weetjes over rugby. (Kan je gewoon kopiƫren van wikipedia) Misschien aan een mod vragen of de topictitel veranderd kan worden in een wat serieuze naam. Nu geeft het meer een ''Hieperdepiep''-sfeer neer, en dan zullen mensen dit topic echt amper een kans geven.

Om nog even terug te komen op je startpost. Je geeft aan dat je bij RFC Gouda speelt. Nu heb ik meer een ''Oh..''-gevoel. Vertel welke positie je speelt, wat je taak op het veld is en geef meer inzicht over de Nederlandse competitie. Dan wekt dit topic een stuk meer interesse van andere members die weinig of helemaal niks van rugby afweten.

Oh, en om nog even in te gaan op de essentie van dit topic. Rugby is top! Heb vorig jaar echt zitten genieten van het WK. Kreeg rugby eindelijk de aandacht in Nederland die het verdient. Zelf doe ik niet aan rugby, aangezien er geen club in de buurt zit.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Maar op je team niet, ik blijf non stop springen. 8)

10. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    de dicht bijzijnste rugby club hier is in A'dam ofzo... in totaal spelen denk ik ongeveer 500 mensen deze sport in nl imo. correct me if i'm wrong.

11. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij achter is het nationaal rugbycentrum. Yee!

12. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    Daar train ik, ben een back bij ascrum

13. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Tja, als je scoort hoor je nou eenmaal te stapelen. 8)

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    I know its different but ik kijk best vaak American Football op NASN.
    Wel leuk om te kijken, maar soms een beetje saai.

Ik vind het wel leuk om te doen. Ik hou wel van harde sporten.
    (Boksen, rugby, bmx, basketball)

15. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Basketball is nou ook niet echt hard hoor:p

Rugby is wel vet op zich alleen vind ik American Football toch wel iets interssanter..

16. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om het recreatief te doen vind ik het wel leuk, competitieverband trekt me minder, dan prefereer ik andere sporten. Ik kijk wel regelmatig rugby op de BBC though, altijd interessant om te zien. :thumbs:

Watjesrugby wat ze aan de andere kant van de plas spelen vind ik dan weer 1000000000x niks, wat een prutsport. Ik heb me nog nooit zo verveeld als toen ik de Super Bowl een keer keek, omdat ik dat eens wou proberen. :mad:

17. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    eindelijk een Rugby toppic!

heb zelf een tijd bij PGA Zwolle gespeeld. blind wing..
    voetbal is voor mietjes :x

de superbowl.. saai.. 1x tekkelen.. gelijk weer pauze van een half uur even uitrusten, thee drinken, tactiek bespreken en dan weer 5 min spelen. is niet voor mij weggelegt.

Laatst bewerkt: 14 nov 2008
  18. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :emo:

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zelf ben ik Rugby Supporter, niet speler. :+ Al heb ik er wel de bouw voor.

Veel van m'n vrienden spelen net als de thread starter ook bij RFC Gouda :)

Rugby is toch wel de mooiste sport die er bestaat?

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Warschijnlijk verveelde je je zo omdat je het spel niet goed begreep. verder gok ik dat je met watjesrugby wel football bedoelt. verklaar nu eens waarom dit voor watjes is?

Deel Deze Pagina