ShuttleRun / piepjestest

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ExtraBB, 20 nov 2008.

1. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    hey

ik dacht: laat ik maar een topic openen over de shuttlerun/piepjestest.
    Het is een test om je conditie te meten en je krijgt hem -voor zover ik weet- alleen op de middelbare school.
    Persoonlijk heb ik er een enorme hekel aan.. ik haalde 13 :+

Deel hier je meningen, goede/slechte ervaringen, scores en doodverwensingen met elkaar!

Brunow (een intens-piepjestest-hatende) member (8))

2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik doe altijd cooper test, we mogen kiezen en cooper test kun je door blijven rennen. Je hoeft niet af te remmen of te stoppen en is meestal buiten. Ik haalde de laatste keer 2475 meter, wat 25 meter te weinig was voor conditieniveau 5. Nu is het inmiddels een stuk minder door scooter gebruik en meer eten 8)

3. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    ja die hebben wij ook een keer gedaan.. maar die doen we alleen in de zomer als we buiten kunnen rennen.. score ben ik vergeten..

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Iedereen gaat waarschijnlijk patsen met zijn piepscore:+, mijn record was 12, dat was in de 2de.
    vorig jaar haalde ik 10,5 en in de 5de hoeft ie nie meer:)

5. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Pff kwam tot 7 of 8 ofso 8). Iig niet zo hoog, bakte er niks van. Doe mij maar zwemmen....

6. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Beiden het cijfer 6. Wel leuk om te zien dat het elke keer omlaag gaat.

7. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb dat muziekje van de Shuttlerun nog ergens op de laptop staan:cool:

8. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij ging het zo : 1e - 9 2e - 10.5 3e - niet gehad.. 4e - 13
    vriend van mij haalde 18.. 8)

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hangt ook een beetje van de grootte van je gymzaal af. In een grotere gymzaal moet je harder lopen, ben je eerder moe dan in een ietwat kleinere lengte. Mijn record is 12.5 in de 1ste sindsdien is het bergafwaarts gegaan en de laatste keer zat ik op de 10.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    15-16 toen ik nog fit was.

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Je ziet dat de meeste scholen het op te kleine afstanden doen, die pakken meestal 18 meter. De officiƫle afstand tussen de twee lijnen moet echt 20 meter zijn. Het is nooit echt mijn betere test geweest, ik heb meer een Aeroob (duur) vermogen, vaak moet ik daardoor opgeven omdat ik niet snel genoeg ben maar met genoeg energie over om nog een tijd door te gaan op hetzelfde tempo.

Mijn record op de 18 meter is trap 14, bij de 20 meter was dit 12,5. Had laatst weer een test voor school, kwam toen op de 20 meter niet voorbij trap 11,5. Je ziet dat je loop (sprint) vermogen echt heel snel achteruit gaat :mad:

De coopertest is een 12 minuten loop trouwens, het is heel simpel door gewoon zoveel mogelijk afstand af te leggen.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik had het bandje bijna afgelopen. De les van de volgende groep was al begonnen haha. Maar het was toen ik op de basisschool zat in groep 8. Dat was in de tijd dat het nog met een bandje was en die ging tot trap 20 geloof ik.

Ik was bij trap 19 gekomen en dat was het schoolrecord toen. Ik weet niet of dat dan hetzelfde is als op de hogere school, maar het lijkt me niet eigenlijk. Want trap 19 haalde ik op de hogere school niet meer, maar toen rookte ik haha.

In de eerste kwam ik tot 15, daarna ging het bergafwaarts en in mijn laatste jaar kwam ik tot 12 en daar had ik het zwaar zat mee. Ik moet wel zeggen dat ik vroeger absurd veel sportte, ik mocht dan ook geen spelcomputer van mijn ouders haha. En je moet toch wat. Ik had een achterlijk goede conditie, maar in de loop der jaren heb ik die aardig aan gort geholpen.

Maar ik betwijfel of trap 19 op de basisschool hetzelfde is als trap 19 op de hogere school. Het lijkt me eigenlijk niet, dus volgens mij is mijn hoogste dan trap 15 want ik neem aan dat jullie het ook over de shuttle-run test hebben die op de hogere school wordt gedaan. Volgens mij is de afstand anders lees ik net.

Laatst bewerkt: 20 nov 2008
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ligt echt helemaal aan hoe groot de gymzaal is. Ik heb toen weer eens 16 gehaald, en daarna 13, terwijl ik veel fitter was.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    3e klas: 15!
    4e: 12.5
    5e (vandaag): 10.5

gaat nogal omlaag :mad:

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt volgens mij ook aan de test.
    Bij ons ging ie niet verder dan de 15.
    Pas in 3e jaar was er 1 persoon met een bereconditie die de 15 haalde en iemand anders die net ervoor stopte (als ie wist dat ie het bijna gehaald had, was ie doorgegaan).
    Weet niet hoever ik toen kwam, 12 of 13 ofzo denk.

16. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef sportles bij een psychiatrisch ziekenhuis. We behandelen ook verslavingszorg. Daar doen we de piepjestest ook wel. Daar varieerd het heel erg hoever de mensen komen. Maar wat ik al een paar keer heb gelezen hier en wat ook echt waar is, is dat de meeste mensen hem op 18 meter doen (gele lijnen van volleybalveld). Daarom kun je er al 2 trappen vanaf halen.

Zelf heb ik anderhalf jaar geleden voor het laatst een coopertest gedaan (piepjestest is al 10 jaar gelden, uitslag weet ik niet meer). Met de coopertest anderhalf jaar gelden haalde ik 2750 meter. We deden dat op een atletiekbaan (ook bij mijn werk). ik heb toen iedereen op een rondje gezet. (niet eerlijk, als sportleraar zijnde tegen 20 deelnemers ;))

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Right, trap 20 in groep 8? :lol: Ik ga er zeker vanuit dat de afstanden waarschijnlijk niet kloppen. Een topsporter uit het tennis loopt 'm nieteens uit. Er zijn heel weinig mensen die de shuttlerun uit kunnen lopen, echt heeeeel weinig :x

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lijkt me sterk Sostic, bij ons op school was het record 19....terwijl die test tot de 20 gaat?

Die jongen speelde in het 1e bij AFC 34 hier. Niet eens een echte topsporter.

Denk dat topsporters die test wel uitlopen hoor :)

19. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij op school waren er toen een aantal jongens die hem uit hadden gelopen volgens mij. (Broklede).

20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Met de basketball training rennen we verder dan normaal, en daar haalde ik 13 max.
    Ik denk dat ik bij de 'school' piepjes test rond de 15 haal.

Deel Deze Pagina