[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    En dus verzinnen ze massaal dat er aliens ronddwarrelen rond ons aardklootje?

Sorry hoor, maar dat is echt een lachwekkende theorie. Zoals ik al zei nóg ongeloofwaardiger dan dat ze de waarheid spreken.

2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    De dossiers over Rosswel zullen het licht ook nooit zien. Dat is precies hetzelfde als met de JFK Files. Simpel. Hierin staan dingen die wij als mens zijnde gewoon niet aan kunnen. Dan zoeken we er altijd weer een logische verklaring voor, zoals ; het was een ballon, het was een pop, het was een ... etc etc.

Er zal ONGETWIJFELD meer leven zijn in dit universum dan wij. De "andere" zullen misschien veel boeiender zijn. Wij mensen helpen onze eigen aarde naar de klote en dan nog doen we er niks aan.

Buitenaards leven? Zeker! Maar die dwarrelen hier zeker niet massaal rond onze Aarde. Vind het altijd wel vreemd dat het ALTIJD Amerika is waar deze Aliens gespot worden. Waarom niet in Spanje? Turkije? Rusland? Hell, ze mogen van mij zelfs in Limburg gespot worden, dat zou pas vet zijn.

Nogmaals, Buitenaards leven is er zeker. Echt SOLID PROOF is er niet maar wat zullen we raar staan te kijken met z'n allen als er daadwerkelijk OOIT een UFO land en dit overal op TV te zien is.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik zou toch eens wat beter zoeken als ik jou was, want UFO's worden over de hele wereld gezien. Daarmee wil ik niet zeggen dat het aliens zijn die onze planeet massaal komen bezichtigen, maar het is absoluut niet zo dat alleen in Amerika de UFOmania is losgebarsten.

4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Sorry, ik denk dat je het punt mist.

Amerika is het land van overdrijven. Alles gebeurd daar en alles KAN daar gebeuren. Tevens het land met gigantische corruptie en blinde inwoners die niet zien waar hun regering tijdens de Bush periode mee bezig was. Ach, zo leven ze al jaren.

Geloof niet alles wat Amerika je voorschoteld. Tuurlijk, ik weet dat er in Turkije ook rare dingen gefilmt zijn en in Engeland graancircles NET buiten het bereik van een camera zijn ontstaan. Amerika maakt het alleen te gek. Als je de nieuws berichten leest lijkt het wel alsof elke Amerikaan er heilig in geloofd dat Amerika standaard bezocht word omdat ze zo "boeiend" zijn. :lol:

Voor de rest, myah :b:

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Er is helemaal geen 'proof' voor buitenaardse wezens, het is alleen statistisch onredelijk om aan te nemen dat ze er niet zijn aangezien er miljarden planeten zoals die van ons zijn in het universum aldus observaties in de astronomie.

Er wordt alleen vergeten te vermelden dat het overbruggen van tijd en ruimte om bij ONZE planeet te komen vanuit een ander punt in het universum, om vervolgens een beetje lomp te komen spoken en in de lucht onzinnig rond te vliegen (alsof een geavanceerde civilisatie waarvoor tijd en ruimte geen betekenis heeft niet slechts een kort bezoekje nodig hebben om alles hier te zien, of alsof ze dat niet kunnen zonder gezien te worden) en op shaky camera's opgenomen te worden en er allemaal uitzien zoals ze ooit in de 40's bedacht zijn, zo statischtisch onredelijk is dat het de onmogelijkheid nadert.

Dat mensen onverklaarbare fenomenen zien lijkt me statistisch aannemelijk, maar dat heeft dan weer helemaal niets met buitenaardse mensen te maken, aangezien er ontelbaar veel verklaring zouden kunnen zijn die je verzint voor deze fenomenen die onmogelijk veel redelijker zijn.

Anywways, logisch dat mensen er gefascineerd door zijn. Sommige mensen hebben religie, sommige voetbal, etc. UFO's en de bijbehorende fantasieen, dogma's en culturen zijn precies het zelfde als elke andere cultus.

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Goed verwoord.

Ik geloof best dat er andere levensvormen bestaan ergens daar in de ruimte. Maar of ze zo ver zijn dat ze naar de aarde kunnen komen betwijfel ik. En zoals Mirik al zei, als ze hier al heen zouden kunnen komen waren zouden ze dan een beetje loos rondvliegen alsof ze niks beters te doen hebben.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik denk niet dat het gewoon lomp en loos rondvliegen is.
    1. Ieder jaar zijn er meer sightings. Er wordt gezegd dat er naar Disclosure toe wordt gewerkt. Dus ieder jaar zullen mensen meer gaan zien. En dat is dus geen ongelukje van de kant van de Aliens.
    2. Wie zegt dat ze niks gedaan hebben? Dat het loos is? Heb jij in hen ruimteschipje zitten toekijken wat ze allemaal hebben zitten doen? Er zijn er genoeg die hier zijn met een reden. Wij zijn onbeduidend qua grootte in het universum, maar dat wilt niet zeggen dat wij helemaal waardeloos zijn. We hebben wel nut. ;)

En ik denk dat voor Aliens met dergelijke techniek een tripje hier naar Aarde hetzelfde is als wat voor ons een tripje naar de supermarkt is.
    Hoe ze het doen? Geen idee, als ik dat wist zou ik al lang rijk zijn. :p
    Bob Lazar schijnt wel wat theorieën te hebben.

Volgens mij ben je zelf degene die zich te veel op Amerika focust. Overal in de wereld gebeuren vreemde dingen. Ook als je hier in NL een poll zou houden zou je denk ik op dezelfde percentages uitkomen als in de US (hoeveel mensen in buitenaards leven geloven).
    De enige reden waarom het lijkt alsof het meer in Amerika gebeurd is omdat die zoveel in het nieuws zijn, en omdat ze houden van de aandacht.
    En Amerika is groot + heeft veel bewoners. Statistisch gezien dus meer kans dat daar een sighting is dan hier in ons kikkerlandje.
    Oh, en het lijkt misschien ook meer dat Amerika 'all the fun' heeft omdat je op de verkeerde plekken info opzoekt over sightings? Als ik een hotspot zou moeten noemen zou het eerder Mexico of Engeland zijn. Al zal daar 90% van de sightings gewoon ballonnen zijn. :+

Dit is eigenlijk dezelfde misvatting als over de Greys. Veel mensen denken dat die zowat de enige soort Aliens zijn die gesignaleerd worden.
    Nu vind ik het jammer dat ik dat plaatje niet heb opgeslagen, maar ik heb dus een tabelletje gezien waarin de percetanges van meldingen stonden van Greys vs ander ras.
    De greys zaten steeds onder de 50%. Niet wat de meeste mensen verwachten.
    Dat de Greys de enige zijn waar jij van hebt gehoord wilt niet zeggen dat het ook de enige soort is. (bwt dit is niet specifiek op jou Rampy)

nog 1 dingetje over de US: Als jij als Alien ras naar de Aarde komt, zou je dan ook niet als eerste naar de machtigste natie van de wereld gaan? Letland zal wel een leuk vakantielandje zijn, maar het zou toch slimmer zijn om naar de US te gaan.

Tsja, ten eerste: Ze ontstaan meestal 's nachts. Normale mensen slapen dan. ;)
    Ten tweede: Die velden waar het gebeurd zijn meestal nogal afgelegen. Die arme boer is de enige die in de buurt is.
    En ja, veel graancirkels zijn hoaxes, maar daar moet je zelf onderscheid in weten te maken. Net als met UFO sightings. Check dit topic maar eens voor 'onmogelijk menselijke graancirkels'

Als laatste @ Mirik: Over die shaky camera's. Ik zal niet zeggen dat ik dat niet irritant vind, maar hoe zou jij je in zo een situatie gedragen?
    Je spot een UFO (eentje waar geen twijfel over kan bestaan :p), je rent vol enthousiasme naar binnen om je dig. camera te pakken. Nu tril je waarschijnlijk door de 'spanning' sowieso al wat meer, maar vergeet niet dat als je inzoomt op zo een ding dat iedere trilling ook uitvergroot wordt. Ook probeer je zélf de UFO te zien, dus let je wat minder waar je op richt.
    Dus enthousiaste mensen + dig. camera = geen professioneel camera werk.

8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Maar Dulle, denk nou na! Er zijn mensen die de hele dag met professionele apparatuur de lucht in de gaten houden die nooit iets zien dat ze aan vliegende marsmannetjes doet denken. Een onverklaarbaar atmosferisch fenomeen is nog niet meteen buitenaards leven dat onze aarde bezoekt.

Waarom zouden we dan moeten geloven dat mensen die met slechte camera's slechte beelden maken WEL buitenaardse wezens filmen? Haha! Nog onlogischer. Dat jij dat wilt geloven is je goed recht, ik snap het heus wel, tuurlijk is het leuk en spannend, maar dat maakt het allemaal nog niet waar.

Independance Day, dat is pas mooi beeld van buitenaardse wezens, maar is ook niet echt hoor!

Je kent het fenomeen graffiti vast wel. Dat zijn tekeningen die gemaakt worden door mensen op gebouwen, etc. Niemand weet wie een tekening gemaakt heeft (geen willekeurige passanten anyways) en toch blijven die tekeningen maar komen, meer en meer. Als jij in plaats van graffiti, het leuk vindt om een UFO video in elkaar te zetten, met een manquete, een bewerkingsprogramma, after effects, weet ik veel, dan kun jij dat ook anoniem online zetten en deste anoniemer, deste interessanter het wordt. Willekeurige passanten weten niet wie het gemaakt heeft, het ziet er mooi uit, wat betekend het? Weten die mensen veel, maar als jij ZEGT dat het een UFO is......tja...

Het is dat Independance Day eerlijk is over het feit dat het computer graphics zijn en dat het een film is voor een commercieel bedrijf. Amateurs die voor de lol video's maken doen het niet voor het geld, maar voor de kick, net als graffiti kunstenaars. Duizenden mensen zullen hun werk zien en bediscussieren of het echt is, of het kan, of zus, of zo en zij hebben als enige de wetenschap dat ze een mooie iets gemaakt hebben.

Naast de mensen die gewoon vliegtuigen filmen, of echte onbekende fenomenen waarnemen en op camera zetten. Deze laatste zijn heel erg interessant, maar hebben nog steeds helemaal niets met buitenaardse wezens te maken.

Wat zou het ongelofelijk gaaf zijn als er morgen een persconferentie gehouden werd in Rusland, waarbij ze aankondigen dat de Russen al jaren contact hebben met buitenaardse wezens en dat ze bewjis hebben, dan loopt er een marsmannetje het podium op en zegt in gebrekking Russisch 'What's up!' en volgt er een era van technologische ontwikkeling en vrede onder de vredelievende handen van onze buitenaardse metgezellen. Prachtig!

Will it happen? Waarom denken alle Christenen al 2000 jaar dat het einde der tijden nog in hun leven zal gebeuren en alle UFO fans dat nog in hun leven buitenaardse leven zich aan ons zal onthullen?

Volgens mij beide symptomen van de zelfde afflictie naar bijgeloof. Dat is ook gezond, daardoor overleefde de vroegere mens, evolutionair ontwikkelde eigenschap. Nu alleen een beetje rudimentair, gevoed door pop-cultuur, overculturalisatie en massamedia. Onze hersenen evolueren niet of weinig in deze tijd, aangezien dat een process is van vele duizenden of miljoenen jaren, dus we zitten opgezadeld met primitieve hersenen in een tijd van enorme verandering. Nog geen 50 jaar geleden waren er de helft van de mensen op de aarde en nog geen 100 jaar geleden de helft daarvan en wist niemand niets, konden we net met elkaar bellen of telegram sturen ofzo.

Onderwijs jezelf over de menselijke psyche, over de geschiedenis en gerelateerde onderwerpen, reflecteer dan over wat je zelf fascineert. Het meest ontwaarschijnlijke onderwerp kan een heel ander licht werpen op persoonlijke fascinaties. Lees bijvoorbeeld boeken van fantasten zoals Jaques Bergier, Louis Pauwels, Erich von Danicken, Adam Heart, etc. Dat is allemaal geweldig interessant en bied je perspectieven op hoe de wereld er volgens bepaalde visies over talloze interessante onderwerpen uitziet. Het gaat er niet om of het klopt of echt is, het gaat er om dat je de mogelijkheid ontwikkelt bij jezelf om verder te kijken dan je neus lang is, om te begrijpen hoe andere en wat anderen denken en zo een beter beeld te vormen van de wereld in zijn meest complete vorm, hoe moeilijk en ingewikkeld dat soms ook is.

Vraag jezelf af 'Waarom geloof ik in buitenaardse wezens?' wat is het nut, wat is de waarde, wat is de reden, waar is het argument, hoe zien anderen het, etc. Maakt het allemaal niet minder interessant, maar misschien geeft zo'n beschouwing perspectief op de wereld, waar je meer antwoorden vind dan te zoeken in een of andere niche waar iedereen je naar de mond praat.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waar héb je het over? :{

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ben het helemaal met je eens, maar hier wil ik graag even inspringen. Wil dan wel graag een bron zien van wie of waar UFO's voor het eerst bedacht zijn.

Kan het niet zo zijn dat films en de media de signalementen hebben overgenomen?

Edit: Dubbelpost, sorry, niet bij nagedacht.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Maar Mirik, ik denk na. Ik denk alleen in een andere richting na.
    Ik denk gewoon dat de regering heel veel niet verteld. En ook dat ze die professionele astronomen ed. goed in de gaten. Dat áls iets gevonden wordt, dat zij er gelijk bovenop springen.
    Waarom mensen met slechte camera's ze dan wel filmen? Die worden niet gecontroleerd. Dat is onmogelijk.

Maar je moet de UFO believers niet onderschatten. We weten allemaal dondersgoed dat er heel veel fake is, en dat wordt dan ook onderzocht. Nu ben ik zelf geen sfx expert, maar er zijn genoeg mensen die dat wel zijn. Pas als niemand kan vinden dat het een fake is ga ik ook geloven dat het misschien wel een échte UFO is.
    Al voel je vaak al heel snel aan of het ene fake is. Ik zou je dan niet kunnen zeggen wát niet klopt, maar dat er iets niet klopt is zeker. :9
    @*NERAZZURRI*:
    .

Vele duizenden jaren geleden dus.
    De 'bedenker' (als je dat al zo kunt noemen) van de moderne tijd is Kenneth Arnold.
    http://www.spartechsoftware.com/dimensions/aliens/UFOKennethArnold.htm 1947 was dat.

Maar zelfs nog eerder had je de 'Battle of LA'
    Originele foto uit de krant

Daar heeft het leger vele honderden/duizenden 'shells' op die UFO afgeschoten. De UFO vertrok daarna zonder ook maar een beetje schade.

Die was in '42

Laatst bewerkt: 27 nov 2008
  12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Amen. _O_

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is me allemaal bekend, maar Mirik beweert dat in de jaren 40 het fenomeen is 'bedacht' en dat men vervolgens in de theorie van vliegende schotels en grijze mannetjes met grote ogen is blijven geloven.

De dingen die jij post zijn gewoon vroege UFO-reports.

Uit de opmerking van Mirik maak ik op dat een of andere science-fiction schrijver of tekenaar ooit zo'n ding heeft ontworpen en dat de UFOlogen daar al sinds jaar en dag op afgaan. Daar wil ik graag de bron van zien dan. Of nou ja, zien hoeft niet, wil wel gewoon weten waar het dan vandaan zou moeten zijn gekomen.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hmm, maar wel bewijs dat het niet een of ander verzinsel is van in de jaren 40.
    Of het moet zo zijn dat ze duizenden jaren geleden in de toekomst konden kijken om dan die verzinsels uit de jaren 40 te kunnen jatten. :p

Oeh, daar hebben we al een nieuwe complottheorie. :+

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Van die schilderijen kun je nog beweren dat het geen UFO's zijn maar andere zaken. Daar gaat het me even niet om.

Het gaat me om waar Mirik op doelde.

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik houd mijn mond al hoor. :'-(

;)

Al ben ik wel benieuwd wat voor andere zaken jij denkt dat het zijn. Maar laat maar zitten, daar ging het je niet om. :D :+

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat vraag ik me dus juist af ;)....waar Mirik op doelt.

18. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    zo denk ik er precies over!

@ Dulle, ik zie alleen maar wolken en een enkele keer een enkele keer iets wat op een flying saucer lijkt.
    Ik denk dat Mirik bedoelt dat het beeld van de moderne UFO/alien bedacht is in de jaren '40.
    Ik denk ook dat dat in die tijd is gebeurd, want ik weet niet of er voor die tijd al beschrijvingen zijn gemaakt van een UFO.
    En dan bedoel ik echt teksten, dan geloof ik het pas. Want beelden zijn voor zoveel verschillende dingen te interpreteren.

Laatst bewerkt: 27 nov 2008
  19. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Zo denkt het gros van de mensheid erover. Alleen de hardnekkige "believers" blijven achter elke lichtflits iets zoeken.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Er zullen best wolken tussen zitten, maar toch niet overal. :9
    Check hier: http://secretebase.free.fr/ovni/histoire/art/art.htm
    Kun je een aantal van die plaatjes wat rustiger bekijken. ik wilde dat ik ook kon zeggen dat ze in betere resolutie waren, maar helaas...
    Misschien heb je nog een verklaring voor wat het is, maar bij een groot deel zijn het iig geen wolken.
    Ik hoop dat je mij hier niet mee bedoeld? :+

;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina