[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    die heb ik ook gelezen, ik lees nooit maar dat boek vond ik wel cool:+ en nu weet ik ook hoe ik een goede loverboy kan worden:cool:
     
  2. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, die komt over een paar weken ook uit in het Nederlands \o/ En dan ook nog het 4e deel van de dwergen :) En dat sprookjesboek van Harry Potter, lotr, en nog zoveel meer |:- Ben de komende 20 jaar nog wel bezig met lezen lol :+
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb ik ook, en door jou komt Eragon ook nog eens in mijn al veel te volle boekenkast. 8)
    Maar koop jij dan gelijk de Engelse versie van dat Harry Potter boekje?
    Ik wacht braaf op de NL editie.
     
  4. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht ook op de NL editie. Denk zelf dat mijn engels nog niet goed genoeg is om boeken te kunnen lezen. Misschien dat ik is een keer in de Engelse editie Harry Potter en de steen der wijzen ga beginnen om is te kijken hoe dat engels lezen me afgaat. Ik weet zeker dat Eragon je gaat bevallen ;) Het leuke is ook dat het verhaal ook echt meteen doorloopt in deel twee. Je hebt niet zoals in HP een intro van een aantal hoofdstukken. Dat vind ik wel fijn als ik een serie achter elkaar doorlees. Deel drie komt rond de 750 a 800 pagina's heb ik gehoord ( deel 1 rond de 440 en deel 2 rond de 620 dacht ik ) :x Dat is bijna een bijbel

    Moet trouwens ook nog die series van Clemens lezen 8)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  5. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb een weekje terug Brisingr aangeschaft, het 3e boek van de Eragon boeken.

    Heb alleen geen tijd om hem te lezen 8)

    Ik koop zelf eigenlijk nooit boeken, maar lees af en toe wel is een goed (fantasy) boek.. keek dan een aantal jaren geleden ook erg uit naar het 3e deel.. is wat afgezakt en zag hem toevallig liggen toen ik in de boekenzaak van de ouders van een vriend liep. Moest hem toch even meenemen :+
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  6. GengeR

    GengeR Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas geleden Gomorra uitgelezen van Roberto Saviano, een verslag over de camorra, de Italiaanse maffia. Het was best boeiend en bizar om te lezen, soms ook wat langdradig.

    Nu bezig in De Anti Terrorist van Michael Ross & Janathan Kay, de schrijver was een spion van de Mossad, de Israelishe inlichtingendienst, tot nu toe leest het lekker vlot weg, en is het moeilijk weg te leggen omdat ik gewoon te nieuwsgierig ben over wat er nog gaat komen, tot nu toe een erg leuk boek!
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik vond/vind dat juist wel fijn dat je bij HP steeds weer die introductie hoofdstukken hebt. Brengt een beetje structuur aan, en maakt het gemakkelijker om weer opnieuw te beginnen. Je wordt niet gelijk in het diepe gegooid. En het is gewoon leuk om te lezen.
    Maar ik zal niet snel iets slechts over HP kunnen vinden. :+
    Al vind ik het btw ook geen minpunt dat het bij Eragon niet zo werkt. Het zijn natuurlijk verschillend soort boeken. Iets wat ik ook altijd zo irritant vind is als iets bestempeld wordt als 'De nieuwe Harry Potter'. STFU! Het is geen nieuwe HP, en er zal ook nooit een nieuwe komen. HP is uniek, en zal over 10 jaar op terug worden gekeken als echte klassiekers.
    Na het 7e boek had ik het echt moeilijk om aan een nieuwe serie te beginnen. Alles vond ik er stom aan; stomme schrijfstijl; stomme namen van de hoofdpersonen, stomme omslag enz. (boek was De Dwergen) O-)

    En begin verdorie eens aan Verboden en Verbannen! :mad: 8)
     
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Jajaja :9 Heb deel 1 wel gelezen maar toen kwam de dwergen op mn pad en dan begin je te lezen over andere fantasy en dan ben je opeens een maand of 2 á 3 verder :D Zal het na de Eragon serie en Dwergen deel vier wel weer oppakken.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik houd je in de gaten!
    [​IMG]

    :+
     
  10. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, de meest geschikte meisjes lopen achter hun vriendinnen aan. Kijk dan vooral of ze aan de zijkant van een groepje lopen en of ze participeren in het gesprek met vriendinnen, ja of nee. Als ze zowel aan de zijkant lopen en niet met het gesprek meedoen, dan kun je oogcontact zoeken. Kijken ze dan van je weg, dan zijn ze verlegen genoeg en waarschijnlijk geschikt voor een leven als 'ho'.

    Hetzelfde geld tijdens het uitgaan trouwens. De makkelijkste meiden om te versieren zijn degene die buiten het groepje (lijken) te vallen. Die vermaken zich duidelijk niet echt en ze kijken om hun heen. Als er dan een jongen op hun afkomt, zijn ze vereerd en ze zijn makkelijk te beïnvloeden etc.

    Maarja dit zijn wel altijd saaie dozen...
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Soort zoekt soort. :)
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.534
    Leuk Bevonden:
    8.596
    Heb jij dat boek ook gelezen of ben je stiekem een loverboy? :+
     
  13. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    A Scanner Darkly - Phillip K. Dick
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Kutzooi, mn moeder heeft tegen mn oma verteld dat ik die boeken van eragon leuk vind en nu heeft ze het 3e deel gekocht voor de sinterklaasviering bij haar thuis ( ja dat wilt ze per se ieder jaar nog doen ). Dat wordt dus afkicken over een paar dagen ( want dan is deel 2 uitgelezen ). Krijg het boek pas eind november :'-( Dan moet ik maar beginnen aan een andere ( mss wel verboden en verbannen, speciaal voor dulle :9 )
     
  15. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet binnenkort voor school weer een boek lezen, en ik dacht aan 1984 van George Orwell :)

    Ik heb geen bieb pasje en m'n vader gaat binnenkort toch ff naar de Den Bosch-bieb, dus dan kan ik lekker George Orwell's masterpiece lezen :D
     
  16. Melanie

    Melanie Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    geef mij maar spannende detectives zoals de boeken van Harlan Coben :thumbs: .
    Ik lees nu het boek Dochter van Lucifer van Lisa Jackson }:] . (heeft niet echt iets met lucifer te maken tot nu toe)
     
  17. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Valentino Rossi
    De autobiografie


    *Eerste boek dat ik niet voor school lees, op Harry Potter na
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    The Tales of Beedle the Bard, Collector's Edition (by J.K. Rowling) binnen gekregen vandaag.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    lees eigenlijk al sinds de laatste harry potter niets meer, best zonde maar heb er te weinig tijd voor en ken ik niet echt een leuk boek

    Iemand een leuk fantasy/horrorachtig boek dat echt het lezen waard is?
     
  20. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    De Eragonserie is uber :) De dwergen is ook erg leuk,, ben nu met het laatste deel bezig :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina