Ik snap jou probleem niet echt eerlijk gezegt. Ten eerste: het is een demo van een game. Deze demo is voor het eerst laten zien op de E3 2008, wat ook al weer een paar maanden geleden is. Het is dus materiaal waar ze na dit product nog 8 maanden aan werken. Het is gewoon een test om te kijken wat mensen er van vinden, waarom denk je anders dat ze een demo 4 maanden voor de release uit brengen? heb je dat ooit gezien? Er kan nog zo veel aan verandert worden.
De guns is gewoon een kwestie van geluid. Ik geef toe, de pistol in RE4 was lekker omdat het een gun was met kracht en je het gevoel had dat het schade deed. Nu heb je dat niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet verandert wordt. De AI dom? Denk toch na, het zijn herzenlose negerzombies die als een stel mongolen op je af komen lopen. Waarom denk je dat ze naar je toe slenteren als ze 1 meter bij je vandaan zijn.
Over de besturing, je kan niet lopen terwijl je schiet. Wat is daar slecht aan? Het geeft je bij RE gewoon een gevoel dat je geen kant op kunt en dat je ze maar gewoon van je af moet houden door te schieten. Als je kan lopen terwijl je schiet moeten ze de AI aanpassen dat ze niet zo langzaam lopen anders is er helemaal geen hol aan. Dan rennen de negers je om de oren en wordt het een shooter.
RE is juist zo tof omdat je het geen shooter kunt noemen maar gewoon een goede horror game. Nog iets over de niet ragdoll. De animaties zijn goed, zonder animaties kan je ze ook geen uppercut of een kick geven. Als je ragdoll zou hebben zou het gaan lijken op een stel zoutzakken die in elkaar zakken als je ze dood schiet. De lijken die oplossen in de grond is logisch. Ja, je kan ook de lichamen laten liggen en 20 zombies op een stapel verzamelen. Het is juist goed weggewerkt, bij de meeste games verdwijnen de lichamen gewoon hoor . Jammer vind ik wel dat je geen ledematen eraf kan schieten maar oke, jammer dan.
Nog 1 ding over de bugs. Het is een demo van 2 maanden uit en ze hebben nog 4 maanden te gaan. Komop, tuurlijk zitten er bugs in, als vind ik het nog behoorlijk meevallen
Ga gewoon lekker spelen en je vermaken met een geweldige Co-op game, want hoeveel perfecte games als deze zie je in coop
Laatst bewerkt: 6 dec 2008