1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Genoeg mensen hier die het dus niet erg vinden dat vijanden super nep neervallen...half in de lucht en half op de trap liggen. Geen ragdolls heeft, A.I. verre van goed is.....de guns totaal niet lekker aanvoelen.

Een goed voorbeeld van die underpowered guns is Sheva..die knalde net wat mafkezen neer en je hoorde het amper...je zag gewoon 'poef!" een ventje neervallen....en je hoort het gunschot amper..wtf man. Mooi dat er nog mensen zijn die het wel supertof vinden...ik begrijp het alleen niet, maar goed.

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Komaan, het is een demo staat er volgens mij ook groot bij aan het begin, kan nog van alles gebeuren. Eerst was het SR2 die je met de grond gelijk maakte voordat ie uit kwam, en nu ook RE5? Ik vond bijvoorbeeld dat Dead Space waar jij zulke lovende woorden over hebt geen bal aan, als ik ragdolls wil dan ga ik wel SR2 doen of GTA.

3. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zijn er bij zoveel spellen dingen aan te merken maja ieder spel heeft zo z'n eigen "stijl".

@BigKabuto

Brand hem nog eens opnieuw :p Allemaal kritiek die mij niet is opgevallen ...

Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik niet alleen hoor, meer dan de helft van de Gametrailers forum mensen zijn met mij, en deze kritiek punten waren al zichtbaar vanaf de eerste gameplay videos van de game.
    Van SR2 was geen demo...ik kraakte die game alleen af om het filmpje wat toen GTA IV onnodig disste. Kan mij niet herinneren dat ik de game met de grond gelijk maakte.

En ook op deze forum ben ik niet de enige met dit kritiek..ikzelf zie niet meer gebeuren dat ze ragdolls erin stoppen...dat ineens de guns supertof aanvoelen, en dat er echt vernieuwing inkomt...tenzij deze demo dus super oud is.

En Hallooow..dat is natuurlijk grote onzin, jij vind het alleen gewoon niet zo erg als ik. Een zeer grote Resident Evil fanaat, een vriend van mij vind het een leuke demo maar is het wel eens met mij over die punten.

5. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Precies, maargoed we hebben het hier over een demo. En volgens mij was dit nog wel de demo die op de afgelopen E3 aan de press werd geshowed. Dus om een game nu al als 'mislukt' te beschouwen als het om een demo gaat vind ik wel wat aan de rare kant. Ik heb me anders wel vermaakt met de demo, het is een kwestie van smaken verschillen.

6. Hera

Hera Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat de demo alleen op de japanse marketplace staat. Wil m zo graag uitproberen :mad:

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ho eens, ik heb nooit gezegd dat de game mislukt is. Gewoon dat de demo voor mij een grote teleurstelling is. Kijk....Resident Evil gaat eindelijk naar de next gen consoles..tja..ik verwacht dan wel dat het iets meer dan een Resident Evil 4.5 word.

Toen ik die eerste video van RE5 zag, wat nog geen gameplay was...verwachtte ik eigenlijk gelijk ook dat de gameplay echt vernieuwend zou gaan worden, ik verwachtte sowieso hele realistische animaties,physics, een manier om vijanden te ontleden(aka Dead Space) bloedplekken die verschijnen op lichamen van de vijanden...goeie A.I. en ga zo maar door. Niks van dit alles.

8. Hera

Hera Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij de demo? zeker japans account aangemaakt? :p

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lees even de laatste 3 pagina's door. ;)

10. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat werkt niet, gewoon gebrand.

Trouwens als je demos kan branden kan je toch ook gewoon gehele spellen branden zonder je xbox om te bouwen ...

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Japans account heb ik inderdaad gemaakt..en ik kreeg ook gold erbij, gek genoeg toen ik de demo wilde downloaden kreeg ik een berichtje

"Currently not available in your location" dikke vaagheid, want niet zo lang geleden kon ik altijd demos van een japans account downloaden. Maar goed...inderdaad even wat paginas terug gaan, daar staat hoe je de demo kan downloaden , branden en spelen :).

Opzich vind ik de co-op best leuk werken,maar het hoeft er niet persé in voor mij. En in de singleplayer vind ik het alles behalve fijn dat die Sheva de hele tijd bij je is...dat haalt elk stukje van een enge sfeer eruit bij mij...en dat je haar ook constant moet helpen...hell no!!!!

In deze thread....

http://forums.gametrailers.com/?do=show_thread&id=536562&page=7#post_row_12829331

Lees die maar eens flink door, en de vorige paginas ook...ik kan mij heel goed vinden in die kritiek, het is precies zoals ik er helaas ook over denk. Maar inderdaad...het schijnt dat deze demo nog ouder is dan de afgelopen E3...dus wie weet komen er de nodige veranderingen.

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Een grote teleurstelling is toch hetzelfde als mislukt in jou ogen? De demo geeft jou niet het gevoel wat je had verwacht, ik geef je wel een beetje gelijk in de besturing het niet kunnen schieten onder het lopen is ook bizar en dat terwijl het soms een behoorlijke snelle gameplay heeft met die rennende zombies. Maargoed je andere punten vind ik niet waar de A.I. is goed vind ik, de animaties ook. Dat ontleden wat jij noemt is ook niks wat Dead Space heeft uitgevonden dat kon al met Soldier of Fortune, het is gewoon zo dat de makers van RE5 daar niet voor gekozen hebben, zo zijn er zoveel games waar vijanden verdwijnen in de grond. Tja dat is niet echt een punt waar ik me aan zou ergeren.

Edit:

"m disappoitned that Capcom decided to make the demo exlusive to 360 for a while given that this is the first Resident Evil EVER to be on a Microsoft system. F**k you Capcom"

Haha ik had na het lezen van deze al genoeg, het is fucking Gametrailers die gasten sporen niet. Kunnen alleen maar schreeuwen en schelden op alles...

13. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap jou probleem niet echt eerlijk gezegt. Ten eerste: het is een demo van een game. Deze demo is voor het eerst laten zien op de E3 2008, wat ook al weer een paar maanden geleden is. Het is dus materiaal waar ze na dit product nog 8 maanden aan werken. Het is gewoon een test om te kijken wat mensen er van vinden, waarom denk je anders dat ze een demo 4 maanden voor de release uit brengen? heb je dat ooit gezien? Er kan nog zo veel aan verandert worden.

De guns is gewoon een kwestie van geluid. Ik geef toe, de pistol in RE4 was lekker omdat het een gun was met kracht en je het gevoel had dat het schade deed. Nu heb je dat niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet verandert wordt. De AI dom? Denk toch na, het zijn herzenlose negerzombies die als een stel mongolen op je af komen lopen. Waarom denk je dat ze naar je toe slenteren als ze 1 meter bij je vandaan zijn.

Over de besturing, je kan niet lopen terwijl je schiet. Wat is daar slecht aan? Het geeft je bij RE gewoon een gevoel dat je geen kant op kunt en dat je ze maar gewoon van je af moet houden door te schieten. Als je kan lopen terwijl je schiet moeten ze de AI aanpassen dat ze niet zo langzaam lopen anders is er helemaal geen hol aan. Dan rennen de negers je om de oren en wordt het een shooter.

RE is juist zo tof omdat je het geen shooter kunt noemen maar gewoon een goede horror game. Nog iets over de niet ragdoll. De animaties zijn goed, zonder animaties kan je ze ook geen uppercut of een kick geven. Als je ragdoll zou hebben zou het gaan lijken op een stel zoutzakken die in elkaar zakken als je ze dood schiet. De lijken die oplossen in de grond is logisch. Ja, je kan ook de lichamen laten liggen en 20 zombies op een stapel verzamelen. Het is juist goed weggewerkt, bij de meeste games verdwijnen de lichamen gewoon hoor ;). Jammer vind ik wel dat je geen ledematen eraf kan schieten maar oke, jammer dan.

Nog 1 ding over de bugs. Het is een demo van 2 maanden uit en ze hebben nog 4 maanden te gaan. Komop, tuurlijk zitten er bugs in, als vind ik het nog behoorlijk meevallen :thumbs:

Ga gewoon lekker spelen en je vermaken met een geweldige Co-op game, want hoeveel perfecte games als deze zie je in coop :)

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nou nou, je pakt wel gelijk de meest trieste reply eruit daar, dat is ook idd een stakker.
    Maar een hoop dingen die ze zeggen daar vind ik waar.

De animaties komen straight uit RE4 lopen...ik vind dat zelf gewoon niet meer kunnen nu, vooral omdat je tegenwoordig zulke realistische animaties en ragdolls hebt. En vind jij de guns nou echt lekker aanvoelen? Als ik schiet wil ik dat het goed voelt..dat je er bijna een kick van krijgt...en ze moeten gewoon goed klinken, lekker heavy...

Over dat wat je zei over dat de game mislukt is in mijn ogen....de game is nog niet uit, en stel er komen wel genoeg veranderingen in...dan denk ik er msischien anders over. Als deze game echter straks precies zoals deze demo is...dan is het denk ik voor mij een mislukte game dan ja, althans...wel die aspecten.

15. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel zo ... Dat is ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik dat hoorde ... ik vind het ook erg raar dat 'ie exclusief voor de 360 is ... Aangezien RE eigenlijk altijd (als eerst, muv enkele oudere delen) op de Nintendo uitkwam.

Wat is de reden hiervan trouwens ?

Gewoon lekker in de schappen laten liggen dan jatoch :) en niet druk om maken ...

16. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Edit sorry dubbelpost

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    De reden is dat MS er geld voor op tafel heeft gelegt, net als Mirrors Edge eerder op de PS3 uitkwam met de demo. ;) Dus zo zit de industrie nu in elkaar, hoe jammer het ook is voor de fanboys.

Daarnaast was RE geen Playstation only titel het was samen met Sega, maar de reeks word zoals gewoonlijk weer als PS reeks gezien. Jammer blijft dat toch...

18. Hera

Hera Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok Thx man ;)

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Net gespeeld, eerste indruk.. Slecht, het voelt erg houterig aan allemaal. Voor mijn gevoel was Resident Evil 4 vloeiender. Het is te druk, te veel enemies te weinig kogels?? En het is inderdaad hinderlijk dat je niet kan lopen en schieten.. RE 4 >> Re 5 ( op basis van de demo dan) ..

Verder Re 1 >> remake Re 4

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    [viddler]http://www.viddler.com/player/bc93cc77/[/viddler]

Ik heb de demo ook net even gespeeld. Sublieme graphics, leuke opties (zoals co-op), maar niet mijn ding (zie filmpje);)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina