@XboxRulez
1. Wat is je doel? Je kan wel een schema plaatsen, maar zonder een doel kan er weinig gezegd worden. En wat was je schema de afgelopen 2 maanden? Om vooruitgang te behalen moet je nu iets totaal anders doen dan wat je dusver gedaan hebt.
2. Je verdeling is redelijk, maar kan nog flink verbeterd worden. Je doet ook enorm RPM = Spinning. Wil je afvallen ofzo?
3. Dag 3 is niks. Als je de benen al zwaar traint is je rug ook meteen belast en kun je niet ook nog eens uitgebreid zwaar de rug pakken. In een Full Body kan dit wel, tot zekere hoogte, omdat je dan minder oefeningen per spiergroep hebt. En dan is de belasting ook minder.
4. Neck Press en andere oefeningen die achter de nek langs gaan...verwijderen uit je schema. Pertinent. Die oefeningen plaatsen je schouders in een onnatuurlijke positie en bevorderd kans op blessures. Dus doe die oefeningen maar gewoon voorlangs.
5. Als je een 3 dagen split wilt neem dan de traditionele verdeling van Benen, Borst/Triceps, Rug/Biceps. Of, mijn favoriet, Push-Pull schema. Als je RPM doet vanwege een sport dan zou je oefeningen zoals Benen op een plyometrische wijze moeten gaan uitvoeren en wat tabata's her en der vanwege de overdracht naar een sport die je wellicht beoefent.
Okee, ik zal even wat meer vertellen. Mijn doel is om spiermassa aan te zetten en vetpercentage (vooral om middel) te doen afnemen. Ben 3 jaar geleden begonnen met fitness met als doel afvallen. Ben hiermee binnen 1 jaar ongeveer 25 kilo afgevallen. Zit momenteel op een lengte van 1.93 met een gewicht van 86 kilo. Niet dik maar wil strakker rond de taille. Dit is ook de reden dat ik twee keer per week aan RPM doe, ook al weet ik dat dit de groei van spiermassa belemmert.
Mijn schema hiervoor bestond inderdaad uit andere oefeningen maar wel met een soort gelijke opzet. Om de 8 weken houd ik een week rust. Altijd deze drie oefeningen als basis.
Bench press, max 60 kilo 4x. Hier krijg ik al tijden geen verbetering in.
Deadlift, max 90 kilo 4x.
Squat, 90 kilo 4x
Dank voor alle tips. Kort gezegd ziet mijn schema er nu zo uit:
Maandag: rug, schouders, biceps
Dinsdag: buik en RPM
Donderdag: Benen borst triceps
Zaterdag: triceps, biceps, buik en RPM
De sups die ik gebruik zijn Creatine Mono, 1 week laad fase 3x 5 gr. 3 weken 5 gr per dag. Dan 4 weken geen inname. Ook nog Omega 3 EPA + DHA, multi-vitaminen en proteine.
Tips van harte welkom.
PS: RPM is geen spinning. RPM is van les mills en spinning niet
Klik om te vergroten...