[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond The Crusade ook niks, er zaten wel een paar leuke nummers tussen maar ik hou toch meer van het gegrunt enzo. Shogun vind ik een goede combo van Ascendancy en The Crusade. Godzijdank is het geen vervolg op The Crusade geworden want daar was ik wel bang voor. Als dat zo was dan was het einde verhaal voor Trivium voor mij. Nu zijn ze gelukkig weer de goede weg ingeslagen.

Metalfan is ook wel grootste Nederlands talige metal site die ik ken. Ik ken zwaremetalen dan nog en dat was het wel zo een beetje:p.

Wat betreft je lijstje, onze smaken verschillen heel erg. De enige band waar ik me in kan vinden is Heaven Shall Burn en een beetje in Testament en Volbeat. Metallica vind ik overhypt en niks speciaals, soulfly/cavalera conspiracy vind ik te eentonig. Vroeger ben ik wel begonnen met Soulfly en Sepultura maar tegen woordig luister ik het nooit meer. Ik hou meer van de modernere bands zoals Killswitch Engage, Architects, Carnifex, Unearth, All That Remains, Moonspell enzo. Maarja smaken verschillen (gelukkig).

Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Uneath, zeker vette cd al is 't voor mij niet de eerste plaats waardig. HSB ook vet en ook Il Nino was goed te pruimen. Nice list.

Metallica komt ook bij mij op één want, het is één van de weinige cd's die ik dit jaar zo vaak heb gedraaid achter elkaar. Je nummer 3 vind ik wel aardig. Soulfy is vet :cool: en nummer 7 & 8 zijn natuurlijk ook heel vet. Toffe lijst Matser \o/

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hhhm. Ik weet niet eens of ik een 2008 lijstje heb... Wat ik dit jaar wel erg interessant vond, in willekeurige volgorde!

Amon Amarth - Twiligt of the Thunder God
    Heaven Shall Burn - Iconoclast
    Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood
    Davenport Cabinet - Nostalgia in Stereo
    Metallica - Death Magnetic

Daarnaast vond ik wat ik gehoord heb van een opkomende band Abernaith erg vet klinken (myspace).

Eigenlijk luister ik niet zo héél veel metal, althans, ik ben niet op zoek naar veel nieuws. Er is nog zoveel ouder materiaal te beluisteren, er zijn al zoveel goede bands. Zo heb ik nog eens wat muziek van Meshuggah en Pantera opgegraven. Ben bij het verschijnen van Twilight of the Thunder God weer in Amon Amarth gedoken en Blind Guardian blijft enorm tof. Verder Buckethead, Coheed & Cambria, Heaven Shall Burn, Jimi Hendrix, Kamelot, King Crimson, Lamb of God, Machinae Supremacy, Marilyn Manson, Metallica, The Mars Volta, Nine Inch Nails, Norther en Tool.
    En af en toe tussendoor All That Remains, In Flames, Ensiferum, Helloween, Trivium, A Perfect Circle, Tricky, Portishead, Korn, Aerosmith en AC/DC. En o ja, Slayer. :cool:

Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  4. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Eigenlijk geld voor mij hetzelfde als voor Willem. Ik luister pas een jaar naar Metal dus voor mij nog genoeg ouder werk te beluisteren. Zo ben ik dit afgelopen jaar door zoveel bands verast. Op dit moment ben ik bijvoorbeeld hooked aan Lamb of God _O_

5. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren een underground hardcore avond in "De kelder" te Amersfoort.

Avond begon met een NL hardcore band uit groningen geloof ik, was wel ok maar publiek stond stil.

Daarna gelijk Carpathian (Australische hardcore), erg vette show maar wederom bleef het publiek stil staan (had zelf ook nog geen neiging tot chaos veroorzaken).

Cruel hand was de 3e band (Amerikaanse hardcore), coole gasten en lekkere muziek. Werd voor het eerst een beetje gemoshed.

Hoofdact was Have heart (Boston hardcore) en toen deze hun eerste noten speelde was het gelijk duidelijk waar iedereen voor gekomen was. De tering brak echt compleet uit en zeker de helft van de (toch al super kleine) zaal werd omgetoverd tot mosh dansvloer.

De stagedives, sing alongs, pile on's, 2steps en breakdowns waren in grote getallen aanwezig en al tijdens het eerste nummer scheen een gozer z'n neus gebroken te hebben. Lullig voor die gast, maargoed dat heb je soms bij hardcore.

Was een vrij intens optreden, Have heart is live de shit.

Kleine indicatie van hoe het er ongeveer aan toe ging:

6. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd een hekel aan lijstjes maken wat muziek betreft, dus ik maak maar gewoon een top 6 van de albums die in 2008 zijn uitgekomen en die ik heb gekocht of soms 'gekocht'

1. Equilibrium - Sagas (ook mijn all-time favoriete album)
    2. Amon Amarth - Twilight of the Thunder God (Nog altijd van hoog niveau, al is het meer van hetzelfde)
    3. Children of Bodom - Blooddrunk (mijn all-time favoriete band met hun slechtste album yet. Toch nog een geweldig album)
    4. Alestorm - Captain Morgan's Revenge (Pirate Metal :D)
    5. Eluveitie - Slania (Folk Metal)
    6. Kalmah - For the Revolution. (Toch tegenvallend. Ze moeten terug naar de stijl van hun eerste twee albums.)

EDIT: En albums waar ik me op verheug in 2009 (willekeurige volgorde):
    1. Wintersun - Time (zomer 2009 zou toch echt moeten kunnen lukken)
    2. Manegarm - Nattvasen (band die ik het laatst heb ontdekt)
    3. Eluveite - Evacation I - The Arcane Dominion (compleet acoustisch album. Veel guest-musicians. Ben benieuwd...)
    4. Korplikaani - TBA (just fun)
    + meer. Veel meer (hoop ik in ieder geval)

Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  7. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Oe het zou wel heel vet zijn dat wintersun met een nieuw album komt :eek:.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Tja,

voor mij is 2009 denk ik het jaar van Lamb of God. 25 februari komt Wrath! :D

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Yup nieuwe Lamb of God met Wrath en ik kijk erg uit naar A-lex van Sepultura.

@Elendill: Insane8)

Weet je nog hoe die Groningse hardcore band heette?

Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  10. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens over Sagas. Dat album is absoluut mijn album van het jaar, misschien wel mijn all-time favoriete album.

Amon Amarth heeft idd ook een zeer verdiende 2e plek. Amon Amarth bewijst zichzelf weer eens met dit gave album.

Dan Blooddrunk.. die vond ik slecht. Alle nummers leken op elkaar en was het al zat na 2keer luisteren, terwijl ik hun andere albums vandaag de dag nog steeds regelmatig luister.

Alestorm heeft een goed debuutalbum, maar toch mis ik de echte parels (arr).
    Allemaal prima nummers, maar na een tijdje is het toch ook meer van hetzelfde en heb je het wel gezien.

Eluveitie, Slania is idd een gaaf album. Maar hij staat niet zo hoog in de top 10 bij mij als hier, alleen Inis Mona is een verslavend nummer.

Kalmah's album heb ik niet, dus daar kan ik ook niet over oordelen ;)

~

Wintersun! Zal is tijd worden dat Time uitkomt, ik heb hun 1e album ook en die vind ik helemaal de bom. Ze zijn nou al een aantal jaar bezig met Time dus ik mag hopen dat hij dit jaar komt ja.

Manegarm.. nooit van gehoord, sorry!

Eluveitie, weet niet of een geheel acoustisch album gaat werken. Misschien wel met Eluveitie, omdat die wat ongebruiklijke instrumenten hebben zodat het alsnog een apart maar gaaf album gaat worden.

Korplikaani ben ik niet zo'n fan van en kijk ik dus ook niet echt naar uit.

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Lamb of God, sinds een paar weken helemaal hooked aan de band. Ga ook zeker het nieuwe album checken volgend jaar. Waar ik ook naar uit kijk is het nieuwe album van Killswitch Engage, nog steeds één van mijn favoriete bands, en de stem van Howard is gewoon super bruut :)

Tevens hoop ik op een aankondiging of zelfs een release van een nieuwe SoilWork album. Divine Heresey zal ook met een nieuwe plaat komen, echter vraag ik mij af of het zonder Tommy Vext nog wat gaat worden. Die Dino (gitarist) vind ik maar een misselijkmakend ventje en de nieuwe zanger is niet super boeiend. We gaan het zien.:+.

Verder zal 2009 net als 2008 weer een jaar worden van ontdekkingen doen op muzikaal gebied want er is voor mij nog zo veel te vinden :)

12. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Sorry voor de dubbel maar het is hier zo stil, en ik heb nieuws!

http://www.myspace.com/lambofgod , Contractor is het nieuwste nummer van Lamb of God wat op het hun album Wrath zal verschijnen. Luister en huiver :D

13. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Cool! Zal hem luisteren vanavond thuis. Ben nu op stage. Nice :)

15. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    iemand het laatste album van mudvayne nog gechecked? Do what you do (single) klinkt erg lekker.

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    The New Game?

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Metallica - All Nightmare Long

Ik vind het maar een vage clip, ik vond The Day That Never Comes een stuk beter.

[yt]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iHqVhHgtKT4&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iHqVhHgtKT4&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/yt]

18. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    De clip is misschien vaag maar dit nummer vind ik persoonlijk beter dan The Day That Never Comes al, was dat ook gewoon een top nummer _O_

Overigens, misschien dat jullie mij wat kunnen vertellen. Hoe groot is de kans dat Soilwork in 2009 met een nieuw album komt? Vind het echt een te gekke band:D Meen dat er de afgelopen jaren toch wel om het jaar een album verscheen, als je die lijsten zo bekijkt dan 8)

19. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was "The hunger".http://www.myspace.com/thehungernl

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Brütal: aangenomen bij www.zwaremetalen.com

Althans, Ralph Plug (de baas), stuurde mij een mail dat zij (de crew) graag met mij in zee wilden gaan. Dus nu wat zaakjes regelen en dan kan ik waarschijnlijk in 2009 aan de slag! :D

Overigens las ik een erg komisch topic op het forum van ZM over kerst-metalnummers. Kent iemand er hier wat? :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina