De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Eh nou ja, ik heb me inderdaad erg goed vermaakt op de naked. Maar die 998 is echt een droomfiets, en een vriend van m'n vader (van way back), die ook een motoport runt ergens in Hengelo, kreeg er toevallig 1 binnen. Vandaar dat het em waarschijnlijk wel gaat worden.

Het zal inderdaad wel wat minder comfortabel en makkelijk zijn dan een naked, deze weegt ook 30 kilo meer dan de 620. Maar voor dit soort schoonheid moet je een beetje pijn lijden denk ik. Of dat een beetje te doen is, valt nog te bezien natuurlijk. Alhoewel, die mannen die ik er op rond zie rijden zomers hebben het wel naar hun zin geloof ik.

Hehe, wel grappig dat je toch even ging twijfelen. Spoel je hem na elke rit af met koud water ofzo? Ik zelf heb namelijk in 2005 een keer een ritje door het zout gemaakt, daarna direct alles gewassen, maar had toch nog van die vernagelde schroeven zitten daar. Sindsdien doe ik het maar helemaal niet meer, in de angst dat m'n cilinderkoppen er ook zo uit gaat zien.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Thuis spuit ik hem meestal af en op het werk ook (dikke brandslang :+). Dan afentoe dus ff grondig door alles ook met een doekje af te nemen. Spuit ook de belangrijkere delen in met vaseline.

Enige waar ik misschien enigzins bang voor ben zijn de velgen, want die zijn echt geen rit lang schoon te houden en iedere keer met een doekje de velgen is geen doen. Velgen inspuiten ga ik ook niet doen, is me wat te dichtbij de banden en remschijven.

Anyway, ik geniet volop van de Duc, ook met dit weer. Heb alle vertrouwen met 'm en ik rij een stuk vlotter dan toen het nog 23 graden was. Love it.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Jaja, hoop dat hij morgen of volgende week binnenkomt!

Zou nog steeds een foto posten zodra hij af was, dus volgende week staan hier de foto's van mijne brommert:)

Trouwens die Duc hierboven is echt rete gaaf!

4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, zal ergens begin voorjaar worden. Wil niet dat de nieuwe nu al vies wordt ;):+

5. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, zie je wel :D.

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Is dat echt zo joh?
    Ben zelf nog steeds aan het lessen (hele tijd gestopt geweest,maar weer begonnen)

Maar heb dus zelf ook absoluut geen kennis met 1000cc racemonsters.

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet zo, dan zou het dodenaantal onder motorrijders heel wat hoger liggen. Maar zijn punt is natuurlijk dat je beter rustig aan kan beginnen gelijk op een zware motor stappen heeft nou eenmaal een groter risico omdat je als beginnende bestuurder nog niet heel goed weet hoe ver je motor kan hellen, hoe hard je door een bocht kan etc etc.

8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Nee is niet letterlijk zo, kans ik wel groter op een motorfiets met 180pk dan een motorfiets met 80pk. Een 1000cc racemonster is iets minder hufter proof zeg maar....

Ik zou zelf niet een motorfiets van 1000cc willen hebben denk ik, teminste geen racer. Als je ziet dat die dingen tegenwoordig al 180km/h in de eerste versnelling kunnen kan je nooit een keer (zonder meteen een boete te ontvangen) het gas even opendraaien en door een paar versnellingen knallen.

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nouja, ik heb nu al mooie uitstapjes met m'n achterwiel en ik kan maar maximaal 1 centimeter gas geven :+ Heeft misschien wat te maken met het weer, en de brute power van een Ducati, maar ik denk dat het op zo'n pkbeest wel nog even wat erger is. Is ook alleen maar goed op de autobahn zo'n racebeest. Echte mannen rijden naakt of doen aan sm.

Naked bikes en supermotards dus...

10. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat komt voornamelijk omdat het erg glad is. En rechtdoor op de autobahn is niet echt enerverend natuurlijk :p. Pak dan de nurburgring.

Ik ga zaterdag naar de 998 kijken trouwens. Geen idee of ik ook ga rijden, wel wat glad/koud om voor het eerst op zo'n ding te stappen.

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kopekopekope

12. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Zo eens! :D

Naked bikes met veel PK's Rulen de weg!! :cool:

13. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Hehe, duidelijk.

14. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    heb zojuist verlof gevraagd voor de superbikes komend jaar op assen.

nu hopen dat het een beetje mooi weer is......en dat mijn verlof wordt goedgekeurd natuurlijk.
    spreek altijd onderweg naar assen met vrienden af op het laatste shellpompstation een km of 8 voor zwolle langs de a28.

drukte van jewelste altijd daar gezien de grote parkeerplaats die erbij ligt en perfect om ff te tanken,lullen met een bakkie en daarna weer richting het noorden.
    tis tevens ook altijd de plaats waar vlak daarvoor de eerste flitsnichten te bespeuren zijn in de berm.

heb er zin in... :+

15. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, jullie mogen me feliciteren :D.

Ben de nieuwe eigenaar van een heuze 998, in prachtstaat.

16. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    w00t! mooie bike! gefeliciteerd, veel plezier en wees er voorzichtig mee..

EDIT: Onlangs een Puig kuipruitje gemonteerd op me RS50, foto's volgen zodra de sportkit eronder/op zit!

Laatst bewerkt: 21 dec 2008
  17. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    klasse man.....koesteren dat ding :thumbs:

wordt nu voor de 30ste keer gezegd.......

we moesten eens met zijn allen een stuk gaan rijden in het voorjaar!!!
    vind dat het in 2009 nu maar eens moest gaan gebeuren \o/

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik schrijf me alvast in.

*schrijft in

19. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Thanks en ik ga er idd zuinig op zijn. En nu ik een fatsoenlijke fiets heb wil ik ook best wel mee een stukje rijden in het voorjaar O-).

Ik zit nu in Amerika, maar m'n vader heeft me een foto gestuurd van de 998 (die net is aangekomen) naast de oude Monster, ik zal hem even posten.

Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Supermooi man! Die velgen ook echt prachtig. Super!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina