Tja, dat je het leuk vindt om buiten gevechten potions te gebruiken kan ik natuurlijk niet tegenspreken. Aan de andere kant... dat kun je al in alle andere RPGs, dus laat Last Remnant nu een keer lekker anders zijn.
Maar het maakt het er echt niet minder spannend op, al moet je daarvoor wel verder gevorderd zijn in het spel. Je mannetjes kunnen nog best gemakkelijk KO gaan als je niet goed oplet en verkeerde beslissingen maakt. En soms heb je gewoon pech. Ik heb al best wat spannende gevechten meegemaakt met tegenstanders die bijna even sterk leken. Dan win je maar nipt en dan is het juist relaxt dat je je geen zorgen hoeft te maken over after-healing. Met andere woorden: LR concentreert zich op de uitdaging tijdens de gevechten, niet erna. Minder downtime, meer spelplezier.
Lijkt een beetje op het health systeem van de meeste moderne FPS games... (de rode vlek / kleur die na het gevecht langzaam wegtrekt, je kent het wel).
Laatst bewerkt: 2 dec 2008