Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Mike1984

Mike1984 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Voordat je zo een geweldige grap maakt voortaan, vraag dan even om uit te leggen wat ik bedoel als je het niet eens bent of het niet begrijpt slimmert ;)

Of ik nou al lid ergens van ben of niet, ik hoef gewoon niet voor onzin nog eens gebeld te worden.
    Meestal is dat namelijk of je nog meer intressse hebt in bepaalde producten.
    Als ik lid ben ergens van of ik heb een verzekering of hypotheek ergens hoef ik niet nog eens gebeld worden voor onzin.
    Want mocht het geen onzin zijn en het gaat wel degelijk ergens over dan zou er geen 18jarige vanuit een call center bellen .
    Niets ten nadele van het werk in een call center voor de rest want iedereen die werkt dat juich ik alleen maar toe, maar dit is gewoon mijn mening hierover.

2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik begin mijn werk (afwasser) steeds minder te vinden, naja eigenlijk het werk niet echt. Dat vind ik op zich best leuk om te doen! Alleen ik verdien veels te weinig, heb wel een goed uurloon ed, maar draai gewoon weinig uren de afgelopen 2,5 maand. Ik wil dus misschien ontslag nemen, maar hoe kan ik dat nou zeggen. Mij lijkt dat zo raar, maar ik vind dus gewoon dat ik te weinig uur draai en de horece scené eigenlijk gewoon niks.

Alleen dan moet ik dus ook op zoek naar een nieuwe job en ik dacht aan werken in een supermarkt. Dat houd toch eigenlijk in het begin alleen maar in vakken vullen en dingetjes naar voren halen ed.? Maar dan draai ik in ieder geval vaste uren en heb ik maandelijks een vast loon. Dat is eigenlijk de enige reden + dat ik in de weekenden wat meer vrij ben en niet na 10'en pas klaar ben. Jullie reacties graag ;)

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan altijd vragen of je meer kunt verdienen of meer uren kunt maken.
    Als dat niet mogelijk is, dan kun je tegen je baas zeggen dat je ontslag wilt nemen omdat je te weinig geld verdient per maand.

4. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Meer verdienen zo dan nog kunnen, maar dan word het 0,50 cent meer. En meer uren is gewoon niet mogelijk, dat komt omdat er gewoon geen werk is. Daar kunnen zij niks aan doen, alleen ik schiet er ook niks mee op.

5. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik werk bij de appie en verdien nu 4.34 per uur en ben 18. Twee vriendinnen van mij zijn 17 en verdienen 4.64 en dat alleen maar terwijl ze achter de kassa zitten. Die krijgen dus niet eens moeilijke vragen etc van klanten maar hoeven alleen hun armen te bewegen en met een glimlach hoi en doei tegen de klant te zeggen. En als er een vraag of iets dergelijks komt wordt er meteen gebeld naar de betreffende afdeling omdat ze zelf niet iets op kunnen lossen. Persoonlijk vind ik het dus een beetje vaag dat die mensen met een jaar jonger meer verdienen dan dat ik doe. Dit komt natuurlijk een beetje jaloers over maar ik baal gewoon een beetje van mij loon. Het werk is natuurlijk erg gezellig met de collega's die ik heb maar het werk zelf en het loon is dus minder voor ons vakkenvullers. Daarom gaan er ook steeds meer van mijn collega's weg op zoek naar beter werk etc. Ik ben van plan als ik klaar ben met school vanaf de zomervakantie of hier bij de albert heijn meer te gaan werken (hopelijk tegen een hoger loon) of elders een baantje te vinden waar ik meer kan werken en meer kan verdienen. Dit mede omdat ik daarna voor een aantal maanden naar het buitenland wil (Japan/indonesië).

Zijn er dus mensen die mij iets aan kunnen raden van ander werk of hoe ik het aan moet pakken om een hoger loon te vragen bij mijn huidige baas? Het probleem is natuurlijk wel dat ik voor een korte tijd (half jaar/ drie kwart jaar) wil werken omdat ik daarna minstens 3 maanden naar het buitenland wil. Hoe moet ik hier nu mee verder?

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    misschien werken die meiden wel al langer daar? ;)

7. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nee zijn er allebei minsten een jaar na mij komen werken.;) Ik werk er nu 2.5 jaar.

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig weet ik van mijn AH ervaringen dat cassiere's na een jaar werken gelijk geschaald worden als Cassieré B en jij bent waarschijnlijk ondanks dat je er al een jaar werkt nog steeds Verkoper A. Daar zit het verschil wat betreft salaris. Wanneer jij Verkoper B wordt verdien jij meer dan beide cassieres. Ik weet dat ze de automatische overgang van Cassiere A naar B na een jaar willen afschaffen zoals ze dit al hebben gedaan met de automatische overgang van Verkoper A naar B. Kortom, even met je baas praten. Ik ben 18 en verdien bij AH 5.17 per uur. Ik werk vrijwel alleen op zondag waardoor ik 2x5.17 krijg. Maargoed, nog 3x en AH is voor mij verleden tijd.

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Kun je niet zelf gewoon achter de kassa gaan dan?

10. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Achter de kassa gaan kan opzich wel alleen dan word je de hele tijd opgeroepen als je ergens mee bezig bent op het werk. Zijn vast wel goede afspraken over te maken maar daarnaast lijkt het me ook het meest geestdodende werk dat er is.

Ik ben sowiezo van plan even met mijn baas te gaan praten over of ik wel verder kan gaan bij de AH zoals ik dat wil. Dus met de mogelijkheid om veel meer te werken en meer te verdienen na school zodat ik mijn reiskosten kan betalen als ik naar het buitenland wil na een aantal maanden werken.
    Hoe kan ik zoiets dan het beste aanpakken?

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg €5.97, werk ook bij een AH op afdeling groente. Ben 18 jaar en werk er nu zo'n 2.5 jaar. :eek:

12. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je het moet brengen, dat jij het wilt, maar als zij het niet willen dat je dan niet gelijk ontslag neemt ofzo.
    Dus niet zo: ik wil meer verdienen anders neem ik ontslag.
    breng bijv. maar het verhaaltje op van: 'ik wil eind van het jaar op reis, dus ik wil graag wat meer verdienen. Er zijn meiden achter de kassa die verdienen meer dan ik, maar die zijn ook jonger, dat vind ik niet helemaal kloppen. Als het kan wil ik ook wel meer werken.'

13. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    ja ik werk bij EMO ( let niet op de naam staat voor : europese massa goederen op en-overslap bedrijf) werk ook vol continu dients, en de verdiensten zijn goed. huisje, autotje, en tvtje etc en dat voor een 21jarige :9

14. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat heb ik dus precies hetzelfde. 18 jaar en werk ook 2.5 op afdeling vers (zuivel/vlees/groente/vvv/panklaar/maaltijden, bijna alles wat gekoeld is dus:+). Grappig dat jij zoveel meer verdient dan dat ik doe.:eek:

Dat is wel een goed idee denk ik ja. Ik wacht wel even tot na de kerstperiode aangezien het nu nogal druk is bij ons in de supermakt en ze dan best wel gestressed zijn.8)

15. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    daarnaast is het denk ik ook enigszins belangrijk dat je niet de kantjes eraf loopt. Dan zullen ze je natuurlijk nooit meer geld geven :D

16. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat is ook niet het geval hoor. Ben in die 2,5 jaar 2 keer te laat gekomen omdat mijn rooster afweek van mijn normale rooster. Meld me ook bijna nooit ziek alleen als ik echt niet kan komen of iets dergelijks. Dus dat kantjes der af lopen is niet aan de orde. Moet het er maar gewoon eens met mijn baas over hebben.:+

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zit nu bijna door mijn proefperiode als vakkenvuller (ben 17 en werk er nu dus bijna 2 maanden) en vind het eigenlijk echt super saai. Je hebt nooit vaste werktijden ('s avonds altijd: tot het klaar is) en 3,87 is nou ook niet echt een loon om naar huis te schrijven.

Ga misschien dus nu werken bij een callcenter voor 6,- netto per uur. Niet meegerekend de bonussen die je binnen kan halen. Lijkt me ook niet leuk werk, maar ik ga liever voor het niet leuke dat goed betaalt i.p.v het niet leuke wat slecht betaalt :+

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    als je 6,- kan verdienen bij een callcenter, kan je er donder op zeggen dat je bonussen heel hoog liggen.. kan je beter een callcenter zoeken waar je 10,- per uur verdient.. Want ik heb een tijdje bij zo'n ding gewerkt, verdiende ook 6,- per uur ofzo, maar de bonussen werden zelfs door de topbellers niet gehaald.. Gewoon onredelijk hoog..

19. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, bij ons is groente echt een aparte afdeling. Dit geld ook voor zuivel en vvv. Jullie zijn waarschijnlijk dus een stuk kleinere AH.
    Wij zijn een franchise, en ik krijg zowieso ruim meer betaald dan bij de gemiddelde AH. Hoef dus alleen maar groente te doen, op zaterdag met 6 man (!), en krijg dus lekker betaald, anders was ik allang weggeweest.

Het vage is dat we niet eens in categorie 5 zitten kwa grootte, dus geen AH XL zijn. Doordeweeks lopen er ook minstens 4 man alleen al op groente, beetje apart.

Edit: Daarnaast ook nog eens vaste werktijden. Einde op groente is gewoon wanneer je afdeling er netjes uitziet, voor mij dus altijd uiterlijk 30 min. na sluitingstijd :)

Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat denk ik ook ja. Ik verdien nu 9,25 (ik vind het best leuk trouwens, nu 3 keer gewerkt), en elk half jaar gaan ze kijken hoe goed je het doet en of het daarom omhoog kan of niet. Maar 9,25 op zich is al heel prima.

Deel Deze Pagina