Xboxworld Forumvraag: Bestaan moeilijke games nog?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 15 dec 2008.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind Ghost Recon: Advanced Warfighter verdomd moeilijk. :mad:
    Nog steeds niet uitgespeeld.

Maar dat kan ook aan mij liggen.

2. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Nu je het toch over moeite hebt.

Wat mij opvalt is dat ik bij de huidige generatie games deze moeite vaak niet eens meer op kan brengen. Speel het een keer uit op normal en klaar.
    Of het door het enorme aanbod komt, of doordat de meeste games geen 2e keer spelen waard zijn ben ik nog niet uit.
    Met uitzondering van Mass effect, heb ik het voor de 2e keer uitspelen van games eigenlijk alleen maar gedaan voor achievements... :'-(

3. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Gamen tegenwoordig is anders dan vroeger, maar probeer eens die arcade games van toen... die lijken nu niet meer speelbaar zo moeilijk in de meeste gevallen!

Kortom, nu zijn we verwend met vele uren gameplay en mooie graphics, toen lag de lat heel anders.

4. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind alle 360-games die hier op genoemd worden toch niet het toonbeeld van moeilijk. Hoewel Ninja Gaiden een flinke pain-in-the-ass kan zijn, en trouwens alle andere spellen op het moeilijkste niveau, maar het is meer (zoals iemand eerder al zei) 'lastig'. Maar na een beetje trial-and-error kom je er wel.

De enige games die echt moeilijk zijn, zijn sommige arcade games van vroeger. Dat heeft (zoals ook iemand al eerder zei) te maken met het huidige systeem van saven en checkpoints. Je hoeft nooit helemaal opnieuw te beginnen, dus kan je stukje bij beetje het spel verder afmaken.

En adventure-games zoals Myst en andere point-n-click adventures (eventueel met puzzels)... kan je daar een label 'moeilijk' op plakken? Wanneer je in zo'n adventure vast komt te zitten is het meestal omdat je iets net over het hoofd ziet, of de actie die uitgevoerd moet worden is gewoon compleet onlogisch. (Overigens had je bij The Island of Dr. Brain wel een moeilijkheids graad en dat was een soort 7th Guest/Myst achtige game, maar dan cartoony)

Er is overigens 1 echt moeilijke (arcade)game op de 360 en dat is SmashTV, overigens niet echt een leuke game, maar goed, er zijn maar 6 mensen die de volle 200 punten hebben gehaald in de hele wereld, terwijl de game al meer dan 2 jaar oud is, dus dan moet het volgens mij vrij pittig zijn :)

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dan gebruik je toch de invincible cheat 8)

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Krijg je dan nog steeds de achievements? O-)
    Game was wel leuk maar ik ging echt té vaak dood. Op Normal nog wel. 8)

7. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de vroegere games wel lastiger dan nu. Zelda, PoP, Metroid etc. het meeste komt van nintendo (van mijn kant, had nooit een xbox namelijk). Nu ik een 360 heb zijn er natuurlijk wel games die het een beetje ''pittig'' maken, maar niet zoals vroeger. Misschien komt het naarmate je langer gamed, het vanzelf wel makkelijker voor je wordt omdat je al wat skills hebt. De meeste games hebben nu dus ook een moeilijkheidsgraad. Maar zelfs dan vind ik sommige games niet moeilijk op zijn hoogste moeilijkheidsgraad (gow2).

8. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze bestaan nog wel, maar de hele game scene wordt gecasualised vind ik persoonlijk..

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Jep
    Ik heb normal gewoon uitgespeeld en op hard had ik geen zin meer dus ging ik cheaten en alles kapot knallen, maar ik kreeg nog wel achievements :+

10. Priest

Priest Just Live Your Life.

Leuk Bevonden:
    0
    Games die ik moeilijk vind:

Hexic
    Zuma
    Bejeweled
    Devil May Cry 4
    Ninja Gaiden 2
    Guitar Hero

verder nog geen retail game tegen gekomen die ik niet heb uitgespeelt op mijn 360 ;)

11. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    en wat moet ik doen voor die cheat?

12. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
  13. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bejeweled is overigens net als Tetris een spel, wat eigenlijk alleen maar moeilijk is door de tijdsdruk/snelheid die er achter ligt (net als bij oude spellen als Arkanoid, Space invaders, Pacman etc). Zelfde met Zuma.
    Wat dat betreft vind ik ze niet ingewikkelder dan een gemiddelde ander spel, waarbij je de moeilijkheids graad hoger kan zetten.

Wat me wel opvalt is dat veel games meer 'tijdverdrijvend' zijn dan uitdagend. Ze kunnen wel erg vet zijn (Oblivion, Mass Effect, CoD-reeks etc), maar je rolt er vrij gemakkelijk doorheen.

Andere spellen lijken moeilijk (Simcity, Civilization) tot je het principe snapt.

14. Crazy Killa nl

Crazy Killa nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zelf vind ik ook Stuntman op sommige stukken moeilijk ( de oude en nieuwe )

15. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me eigenlijk geen echt moeilijk xbox of xbox 360 spel voor de geest halen, tuurlijk zijn er spellen die als je ze op de hoogste moeilijkheidsgraad zet aardig lastig kunnen zijn...maar meer dan dat ook niet. Ik weet nog dat er een paar nes spellen waren die mij echt te moeilijk waren om uit te spelen hoeveel ik ze ook speelde:

ninja gaiden 1(nes): de laatste 2 werelden waren zo belachelijk moeilijk en je had maar 3 levens. Als je 3 keer dood ging moest je weer aan het begin van die ubermoelijke wereld beginnen. 3 keer lukte het me om bij de eindbaas van de laatste wereld te komen en 1 keer lukte het me hem te verslaan. Maar ja toen kwam de 2e eindbaas van de laaste wereld!!!!!!!!!!!!!!!!(toen ik klein was dit spel echt minstens 100 uur gespeeld ofzo)

Bayou Billy(nes)
    : voor de meesten een wat minder bekend spel denk ik. Het was een soort van mix tussen double dragon, racen en house of the dead achtige schietelementen die per level wisselden. De vechtlevels waren het leukste en ook gelijk het moeilijkste. Vooral het laatste level waar de 2 eindbazen truuk ook gebruikt werd, en als ik het me goed herinner bestond de 2e eindbaas van het laaste level ook nog eens uit 2 bazen tegelijk. 2 keer tegen die oersterke tweeling geknokt. Ik heb dit spel 3 of 4 weekenden gehuurd en gespeeld, tevergeefs.

Double dragon 3(nes): Deel 1 en 2 had ik al meerdere malen uitgespeeld, dus toen ik deel 3 in de videotheek zag liggen was ik dolgelukkig. Echter thuisgekomen ging ik al 10 keer gameover in het eerste level!!!! Toen ik het hele weekend doorgespeeld had kwam ik niet verder dan het derde level!!!! Ik gaf het op, dit deel van double dragon speelde zo anders dat deze toen 11-jarige double dragon veteraan het na 1 weekend al opgaf. Later heb ik het spel nog een keer samen met vrienden op een emulator gespeeld, zonder stiekem te saven enz hoor:) Na een lange avond lukte het ons bij de eindbaas te komen, en die sloeg nergens op!!!! Ze schiet keihard en snel magick shit op je en verdwijnt elke seconde naar de andere kant van het scherm. Het was echt niet te doen:mad:

Deze game was vroeger op de snes mediocre, als 12 jarige heb ik hem toen uitgespeeld. Je kreeg op de snes geloof ik 4 of 5 continues.

Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Welkom op het XBox-forum... :+ De NES is zooo oldskool.

Anyway, die spellen waren ver voor mijn tijd, ik vind lastige games overigens wel leuk... Je kunt dan wel zeggen dat je de game op hard hebt uitgespeeld, maar zolang achievements niet difficulty gerelateerd zijn, kunnen mensen die hem op easy uitspelen dezelfde gamerscore halen, waardoor het toch weer minder verleiend word om hem op hard uit te spelen.

Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  17. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf eigenlijk vrijwel nooit goed in een game. Dus ik vind het dan ook niet zo erg dat er verschillende moeilijkheidsgraden zijn. Maar ik vind zeker dat er meet geneigd moet worden naar te moeilijk dan te makkelijk voor redenen die voor zich spreken.

Dat slecht(er) zijn in gamen wil nog wel eens een nadeel zijn, want dan koop je eerder een game die je niet uit kan spelen en dan betaal je dus relatief meer geld voor minder content.

Maar opzich vind ik het niet zo erg, want ik vermaak me nog altijd heel erg met het grootste deel van de games en daar gaat het uiteindelijk om.:)

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  19. XXXEDJEXXX

XXXEDJEXXX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jaah e bestaan wel maar ze zijn te kort

20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Moeilijke games bestaan wel alleen ligt het er natuurlijk zelf aan op welke moeilijkheidsgraad je het spel zet.

Bijvoorbeeld COD:4 op Veteran is zeker moeilijk.

Een game die echt moeilijk is is Saints Row.
    Hierbij kun je ook geen moeilijkheidsgraad instellen.

Deel Deze Pagina