Tafelvoetbal, het begon als vermaak in enkele cafés, maar het is uitgelopen tot een razend populaire sport, zowel in Nederland als de rest van de wereld.
Iedereen kent het principe wel, je speelt 2 tegen 2 of 1 tegen 1 op een tafel die ongeveer 1 meter lang en 50 centimeter breed is.
Het is de bedoeling om met de poppen die je via stangen kunt besturen, bij de tegenstander te scoren.
Ik zelf vind tafelvoetbal echt leuk en het leeft ook op onze school, onze tafel heeft een glazen plaat en je moet er 50 cent in stoppen, dat vind ik prima anders zouden er ook kinderen bij kloten en zullen de ballen verdwijnen.
Op mijn school leeft de sport echt, er zijn al veel regels.
Het leuke is dat als je geen goal scoort of je tegenstander haalt de 10, dat je onder de tafel moet kruipen en in een volle schoolkantine is dat best genant
Er zijn al diverse wereldkampioenschappen gespeeld, er zijn zelfs tafels waar je met z'n 20 en tegen elkaar kan spelen.
Het leukste is levend tafelvoetbal, dan wordt je vast gemaakt aan een met lucht gevuld stang, en kan je alleen naar links en rechts bewegen
Spelen hier mensen fanatiek tafel?
Laatst bewerkt: 16 dec 2008