Ik heb 9 jaar gewerkt bij een forceerbedrijf, als metaalbewerker. Helaas besloot de baas met pensioen te gaan en gaf zijn medewerkers geen mogelijkheid door te draaien. Dus ik ben nu werkzoekende, ik was nog geen dag officieel werkeloos en ik werd gelijk al in een project gegooid genaamd Groningen@work. Dit project zou ervoor moeten zorgen dat je zo snel mogelijk weer passend werk vind, maar het enige wat je inprincipe de hele ochtend of middag moet doen is achter een PC zitten en via Internet soliciteren.
Mocht je even zat zijn van het soliciteren dan kun je nog altijd gordijnhaakjes gaan maken. Sorry, ik heb 9 jaar vastgewerkt en dan krijg je ineens dit op je bord, ik wil dus echt z.s.m weer aan het werk. Hier zal ik echt niet gelukkig worden. Eigenlijk noem ik dit gewoon fucking triest...ook echt iedereen die ik daar spreek zegt hetzelfde..dit alles kun je gewoon thuis doen. Maar ja...er zijn uiteraard mensen geweest die misbruik van de situatie gemaakt hebben; niet soliciteren, op hun luie krent zitten en/of zwart werken. Tja, nu kunnen ze controleren dat je dat dus niet doet.
Dus van 12:10 tot 16:10 de hele week soliciteren, en vanaf volgende week van 7:40 tot 12:00 ofzo....
Het probleem is alleen dat op al die vacaturesites vragen ze naar opleiding-niveaus waar ik niks mee te maken heb. Ik heb IVBO en echt heel hoog is dat niet. Ik heb wel een diploma gehaald van IVBO detailhandel.
Ik zou graag wat advies of tips of gewoon hulp hierbij krijgen. Vanmiddag ga ik direct naar een paar uitzendbureaus en hoop dat ik een beetje redelijk kan zal vinden op die manier.
Ik ben 26 jaar trouwens.
Ook zit ik steeds meer te denken aan het volgen van een BBL opleiding. Ik heb alleen geen flauw idee welke richting, welk beroep. Ik heb 9 jaar bij één bedrijf gewerkt..tja dan weet je eigenlijk niet beter. Als het goed is, is er een competentietest voor mij aangevraagd bij het CWI en met zo'n test kom je er een beetje achter wat voor beroep nog meer geschikt zou kunnen zijn. Maar ja...die test heb ik pas in Februari.
Wat een teringzooi eigenlijk.
Laatst bewerkt: 7 jan 2009