[Sport] Tafelvoetbal

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 dec 2008.

1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Tafelvoetbal, het begon als vermaak in enkele cafés, maar het is uitgelopen tot een razend populaire sport, zowel in Nederland als de rest van de wereld.

Iedereen kent het principe wel, je speelt 2 tegen 2 of 1 tegen 1 op een tafel die ongeveer 1 meter lang en 50 centimeter breed is.
    Het is de bedoeling om met de poppen die je via stangen kunt besturen, bij de tegenstander te scoren.

Ik zelf vind tafelvoetbal echt leuk en het leeft ook op onze school, onze tafel heeft een glazen plaat en je moet er 50 cent in stoppen, dat vind ik prima anders zouden er ook kinderen bij kloten en zullen de ballen verdwijnen.

Op mijn school leeft de sport echt, er zijn al veel regels.
    Het leuke is dat als je geen goal scoort of je tegenstander haalt de 10, dat je onder de tafel moet kruipen en in een volle schoolkantine is dat best genant:)

Er zijn al diverse wereldkampioenschappen gespeeld, er zijn zelfs tafels waar je met z'n 20 en tegen elkaar kan spelen.
    Het leukste is levend tafelvoetbal, dan wordt je vast gemaakt aan een met lucht gevuld stang, en kan je alleen naar links en rechts bewegen:D

Spelen hier mensen fanatiek tafel?

Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Wij hebben er ook één op onze school waar ik regelmatig op speel. Ik wordt er steeds beter in. Het is heerlijk om een klinker te maken als je dat iets zegt. ;)

3. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ja natuurlijk:D

Bij ons is het best lastig om een klinker te maken, je moet hem precies goed in het doel zien te raken, als hij echt super hard gaat maar op een verkeerde plek in het doel komt hij er niet uit..

Bij ons zijn de regels zo:

- Keeper is 2 punten
    - Verdediging 1 punt
    - Aanval 1 punt
    - Klinker 2 punten
    - laatste bal 2 punten
    - oranje bal 2 punten

voor een 50 centje krijgen we 11 ballen waarvan 2 oranje ballen.

als je keeper met oranje scoort krijg je 4 punten, en zo stapelen de bonussen op, keeper, oranje laatste bal is 8 punten.

keeper, oranje, klinker, laatste bal is 16 punten, dat is nog nooit voorgekomen:p

Als je 3x een bal verkloot door bijvoorbeeld met je middenveld te scoren of een paar domme eigen goals dan gaat er een puntje af.

als je via scoort telt hij niet (dus via een verdediger, keeper, middenvelder of muur)

Maar het is echt een hype op school, hij was laatst een dag op slot gezet omdat er nooit werd opgeruimd en toen was iedereen boos naar de concierge gestapt:+

4. Remco

Remco Guest

Ik mis het gênante deel even..

Wij spelen het af en toe, maar meestal zijn we er te lui voor:cool:

5. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op school kan je er 10 & 20 cent in stoppen (2 tafels in 2 verschillende aula's). Het werd op een gegeven moment zo erg dat er geen enkele 10/20 cent munt meer over was :+. Helaas kwam de school erachter en nu lukt het pas na 100x proberen :mad:. Maar je kan ook turks geld erin doen heb ik gehoord dus dat ga ik ook maar even proberen :cool:.

6. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Net alsof dat gratis is |:-

7. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Turkse 50 cent lijkt op de 1 euro munt
    Turkse 'gulden' lijkt op de 2 euro munt
    Dus theoretisch gezien zou je 4x kunnen spelen voor 50 cent :cool:.

8. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Je moet er precies een 50 centje indoen,

De kantine wordt ook gek van de mensen die willen wisselen:+

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ah tafelvoetbal. Veel gedaan in mijn middelbareschooltijd. De spelregels die hierboven zijn genoemd (inclusief kruipen) zijn voor mij niet onbekend. Wat een pret toendertijd.

Nu hebben we er wel eentje staan in ons rookhok, maar ik heb nooit kleingeld bij me dus het is allemaal maar relatief geworden zeg maar8)

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Doe het nog elke dag op school. Bij ons is het namelijk gratis. Wij hebben bijna geen regels, je mag alleen niet draaien en klinker telt voor 2.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat is een klinker :9 speel maar soms tafelvoetbal. Bij mij op school kost dat ding namelijk ook 1 euro en is hij ook nog is half gesloopt 8)

12. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Je schiet de bal in het goal maar hij stuiterd weer terug in het veld, je moet daarvoor dus hard schieten..

13. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Tafelvoetbal is geen sport.

14. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Rode kaarten tegen Man Utd halen is geen kunst

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Hard schieten is niet eens nodig. Het verschilt wel per tafel.

Zelf heb ik zeker wel 200 euro uitgegeven aan de voetbaltafel op de middelbare school. Kon klinkers maken als de beste. Mijn record is 7 klinkers met 10 ballen:)

Een paar jaar geleden heeft een vriend ook een goede voetbaltafel gekocht, 1 met een glasplaat alleen hoef je er geen geld in te gooien. Ook daar hebben we al aardig wat uurtjes doorgebracht en het gaat nooit vervelen:)

16. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ja bij ons zie je op 1 dag soms 1 klinker, anders 0.
    Een klinker is bij ons een feest xD

17. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Tegen Ronaldo wel, dat hyperactieve poppetje is SNEL joh WOW!

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Of het ligt aan de tafel, of jullie bakken er gewoon niets van:+

19. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Het ligt aan de tafel, het is gewoon bijna onmogelijk, maar als je hem precies op een bepaald plekje in het doel raakt wil het nog wel eens lukken;)

20. Nethris

Nethris Guest

Viktor bij ons is klinker:
    - Klinker 2 punten, -1 voor tegenstander.

Op onze school wordt het kapot gespeeld, vaak ook voor geld.
    :lol:

Deel Deze Pagina