Xboxworld Forumvraag: Bestaan moeilijke games nog?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 15 dec 2008.

1. Razorraz

Razorraz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    CoD3 op Veteran is niet te doen!

2. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0
    Een game is pas echt moeilijk als je m bij voorbaat al ruk vind en hem toch gaat spelen. Zo kan ik echt geen kloot van splinter cell (gaat veel te langzaam), GRAW (squad based trek ik niet), Star wars TFU(dat schip was te frustrerend voor niks)... Dan stop ik gewoon met een game.
    Voor games die mij wel interesseren (GH 2, 3, 4 op hard/expert), Fall out 3, GOW 1 en 2, HALO 1,2,3 wil ik best zweten, oefenen of dood gaan. Maar dat is voor een ieder toch persoonlijk?

3. Beawulf Agate

Beawulf Agate aka Mad Murdock

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond Thief: Deadly Shadows (XBOX) een knap lastig spelletje... Ik denk ook meer dat hiet niet mijn game was. Shooters daarin tegen gaan mij veel gemakkelijk af, dan bijvoorbeeld rpg of race games. In alle shooters die ik gespeeld heb ligt dan ook vaak aan de instelling en je eigen kunnen om een spel uit te spelen. Strangehold moet ik nog steeds uitspelen op Hard Boiled, maar COD5 op veteran was binnen no-time uitgespeeld.

4. t0xic Ballz

t0xic Ballz Guest

ja games zijn nog steeds moeilijk. period.

5. sammie

sammie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    COD 4 op veteran kom ik ook niet verder dan het tv station. na een tijdje weet je wel waar die tegenstanders zitten maar het zijn er gewoon te veel, daar werd ik pas helemaal gek van de granaten, bij WaW vond ik dat wel meevallen. Ik kies wel altijd een moeilijkheidsgraad die uitdagend is.

6. Crazy Killa nl

Crazy Killa nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind CoD5 op veteran een stuk moeilijker dan 4...

7. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Op xbla een paar, voor mij moeilijke, games gedownload (ook nooit uitgespeeld):
    - Jetpac refuelled
    - Shizoid

En ook een gewone x360 game:
    N3 (ninety-nine-nights), spel opzich was makkelijk, maar als je de laatste missie unlockt, moet je tegen een uberbaas. Er gaat niks geen health bij de baas af en als hij jou raakt, ben je bijna dood.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik zou zeggen probeer Ikaruga eens :) die is pas lastig

ik vind t zelf niet zo erg dat de games wat makkelijker worden en meer gericht zijn op de ervaring dan de uitdaging. Ik speel nu echt puur voor de ontspanning en alle frustratie die er vroeger toch een beetje bij hoorde hoef ik nu niet zo nodig meer.

wat ik zelf trouwens erg lastig vind is Guitar Hero en ROck band op Hard of hoger , ik kom dan gewoon vingers te kort (en het feit dat ik nogal amuzikaal ben helpt ook niet :+ )

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het grote verschil met vroeger is dat er toen geen keuze was. Een spel was a-sociaal moeilijk, of het was weer te gemakkelijk.

Tegenwoordig is dat wel anders met verschillende moeilijkheidsgraden, losse tweak opties en save-everywhere (met meerder slots) mogelijkheden.

M.a.w. games zijn meer gestreamlined om iedere gamer tegemoet te komen. Casual gamer? Zet alles op z'n gemakkelijkst. Hardcore? Waarschijnlijk is er wel ergens een optie om het aantal continues te verlagen of om het saven te beperken (zoals bij Bioshock).

Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  10. rggr

rggr als t maar hard is

Leuk Bevonden:
    0
    En daarmee sla je de spijker op z'n kop!

11. Cor

Cor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Prince of Persia: Warrior Within.

Op het hoogste niveau. Toch best pittig.

Ik zie hier boven Commandos staan. Volgens mij was ik 10 of 11 toen ik dat spel speelde, was het net uit. En dat speelde ik toen met cheats.

2 jaar terug ofzo vond ik het tijdens het opruimen. Geinstalleerd, en ik kwam er gewoon niet in verder xD. Maar het was me uiteindelijk toch gelukt. (Uiteraard zonder cheaten dit keer.)

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hihi,

veel reacties en ik kom veel verschillende spellen tegen!

De vraag of Achievements al dan niet meetellen in wat een spel wel of niet moeilijk maakt vind ik ook leuk. Interessant, interssant, interessant. ^^

13. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind niet dat achievements een game moeilijk of makkelijk maken. Achievements zijn een bijkomstigheid die je kunt, maar niet hoeft te doen. Ze kunnen de game voor een ieder die een bepaalde achievement wil halen, de game moeilijker maken.
    Hierbij denk ik aan een achievement voor Half-life 2: ep.2, waarbij je in een van de laatste missies een achievement kunt unlocken, wil je die halen dan moet je alle gebouwen redden. Ik heb het geprobeerd, maar vond dit een van de (zoniet de) moeilijkste achievement van The orange box. Maar je hoeft de achievement niet te halen om de missie te voltooien.

14. Acolyptus

Acolyptus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Call of duty 4 -> Miles High Club anyone?

15. Crazy Killa nl

Crazy Killa nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat achievements wel meetellen, als je bijv kijkt naar GH3.
    Die achievements zijn aardig moeilijk, en als je er voor probeert te gaan wordt het spel daardoor vanzelf een stuk moeilijker...

16. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, maar achievemensts maken een spel nog niet moeilijk.
    Misschien moeten we dan maar een subcategorie aanmaken met moeilijke achievements;)

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat heeft iedereen met die achievement? :mad:

18. Ashavan

Ashavan Guest

Tja games moeilijk...uhm... *denkt*

Herinner me nog dat ik vroegah moeite had met de Commando's Serie. De aller eerste Prince of Persia, Commander Keen een paar levels. Met Final Fantasy 7 de eindbaas cd 1 had ik moeite mee. Grim Fandango en Monkey Island series. Zeker GF was pittig.

Myst en zo...tja weet je...de puzzles zijn lastig, maar vaak zijn de oplossing niet echt logisch en kom je er achter door gewoon willekeurige combi's te proberen. Dat vind ik niet echt vallen onder moeilijk.

Mickey Mouse op de Atari...kon niet saven en was kut om uit te spelen. Liet me console aan met tv uit. Kom ik thuis had me ma dat ding uitgezet terwijl ik bijna bij het eind was. Zo ik was pissed! :p

Nu heb ik meestal de game uitgespeeld en denk bij mezelf: "Was dit het nu?". Die gedachte heb ik erg sterk sinds Call of Duty 2 op de pc met dat vage einde. 4 avonden 5-6 uur gamen en je hebt de meeste games tegenwoordig al uit. Zonde van het geld :mad:

Verhaal en alles is wel leuk, maar heb het idee dat het meer om het grafische gaat dan om verhaal en moeilijkheid tegenwoordig. Het aantal moeilijke games tegenwoordig is sporadisch en met moeilijkheidsgraden kom je ook vaak niet ver in de problemen.

Achievements vind ik niks toevoegen aan moeilijkheid. Achievements zijn extra's voor als ik tijd over heb, maar niet de reden dat ik de game speel. De game uitspelen is de eindbaas verslaan en alles er om heen is aankleding. Natuurlijk probeer ik wel zoveel mogelijk te zien en doen (Zeker met RPG's). Vroegah hoefde je ook niet alles te verslaan of te verzamelen. Het waren extra's om de game wat langer te laten duren als je die tijd er in wilde stoppen, maar het was niet belangrijk als je het oversloeg of niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2008
  19. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als je die achievement pakt dan vraag ik me af wat je tot moeilijkheid rekent. Moeilijkheid is in mijn ogen niet een game die richting het onmogelijke grenst om uit te spelen, maar een game die spelers prikkelt en net tot de 'edge' pusht om alles uit je controller te halen. Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld de Veteran moeilijkheidsgraad in de Call of Duty games dan vind ik niet in de categorie 'moeilijk' vallen. Het heeft in mijn ogen meer met geluk en doorzettingsvermogen te maken. Maar ik heb bij de Veteran modes nooit het idee alsof ik zelf de touwtjes in handen heb en doodga door mijn eigen falen... Zoiets noemen ze Trial en error iets net zo lang proberen totdat het wel lukt.

Daarnaast laten de games van tegenwoordig je steeds meer vrij in hoe moeilijk je het maakt, mede door achievements, verschillende moeilijkheidsgraden en open world missies. Saints Row 2 is bijv. uit te spelen zonder dat je alle levels van alle activities haalt, maar degene die die hogere levels niet hebben gehaald (en de bijbehorende achievements) zullen Saints Row 2 een stuk makkelijker vinden als iemand die dit wel heeft gedaan.

Het stempel 'moeilijk' is in mijn ogen dus heel moeilijke te definiƫren... Maar mij maakt het niet uit, voor mij gaat gamen om lol of het nou een moeilijke of makkelijke game is!

20. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    ik hou juist van moeilijke games..

ik haat echt games waar je zo doorheen rent zonder een keer dood te gaan..
    maar dit jaar hadden we een paar moeilijke games:thumbs:
    zoals Ninja Gaiden 2,Devil May Cry 4, en natuurlijk Megaman 9_O_
    (er zijn nog steeds 3 mensen waaronder ik die alle achievements daarvoor hebben;)

ik hoop dat er 2009 weer een paar moeilijke games uitkomen want de meeste games van tegenwoordig zijn veels te makkelijk..=(

Deel Deze Pagina