[Sport] Tafelvoetbal

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 dec 2008.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Tafelvoetbal, inderdaad typisch iets van de middelbare. Ik heb het van de 2e tot de 5e echt heel veel gedaan.. Echter, in de 6e was de pooltafel voor ons :D:D.

2. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    tafelvoetbal is echt super als het geld wat ik daar heb ingestopt kon ik wel een echte deutche meister van kopen :p maargoed de regels hier zij

alleen strakke goals tellen
    elke goal is 1 punt behalve klinker dat is 1 punt eraf bij tegenstander en 1 bij mij erop
    niet draaien met de stangen
    10 - 0 is kruipen en dat wordt gefotografeerd xD
    bal in de asbak = 5 punten ( wij spelen op een deutche meister zonder glasplaat)

1 vs 1 is leuk maar ik vind 2vs2 nog leuker

heb ook wel vaak meegemaakt dat als je zo hard schiet in de goal dat de bal uit de andere goal weer terug komt

Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Speelde het altijd op de voetbal :D.

Regels die wij hadden:
    - Niet met middevelders scoren.
    - Klinker is 2, al was die echt heel lastig te maken op die tafel.
    - Niet draaien met de stangen.

Verder gewoon tafelvoetbal :). Ik ging altijd verdedigen omdat ik niet goed was in de aanval, sommige mensen waren echt super goed erin. Heb zin om er thuis 1 neer te zetten :)

4. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ja wij mogen ook niet met middenvelders scoren (mid po)
    Wij hebben Breedte kruipst 4 punten verscihil, dan komt de lengte kruipst (6) en als je echt hard verliest doe je een krakeling (maar 1 doelpunt score) 8)
    Draaien is ten strengste verboden en alles is bij ons 1 punt behalve met keeper (2) en klinker (2) keeper klinker is 4 punten.

Ik vind het jammer dat bij ons op de HBO dit bijna nooit word gespeeld maar ik ga af en toe nog gewoon naar mijn Middelbare school omdat ze daar een compititie hebben waar ik ook nog gewoon aan mee doe

Mooi dat al die termen hetzelfde zijn en dat iedereen precies weet wat je er mee bedoelt

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ok, dat is wel een fail.
    Bij ons stond ook ergens in het dorp een tafel waar je aan de linkerkant een dubbele klinker kon maken :D. Daar gingen we altijd op oefenen.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Klinker snap ik nu, maar hoe de fuck maak je een dubbele klinker?
    En ik vind het een kutspel, kan het niet, verlies altijd, en moet altijd verdedigen. En keepen kan ik ook niet met dat schurftspel. Heb 1 x gewonnen, maar dat was van iemand die niet boven de tafel uitkwam :+

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Je maakt een klinker, krijgt de bal terug en maakt nog een klinker;)
    Ik blijf het jammer vinden dat er nergens 1 staat op de HRO. Op de middelbare school zoveel lol mee gehad!

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Viktor, speel je het dan ook wel eens in de Tappelino? :+ Zo'n graftent!

9. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    ben van plan om zon ding zelf te halen voor hier in de schuur want heb er zoveel plezier aan beleeft

op marktplaats staan ze al van 89 euro :eek:

Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  10. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Haha ja!! maar dat is een kt tafel:+
    Wel makkelijk klinkers, het is een beetje een oudelullen kroeg maar er komen toch jongeren voor de gezelligheid en het tafelen, het blijft toch de enige kroeg in Bennebroek;)

Op wat voor graftafel speel je dat de bal er aan de andere kant terugkomt8)

Het mooiste wat ik zag was dat een kerel de bal terug het gat in ging waar je de bal in moet gooien, dat is natuurkundig niet mogelijk:+

Ik heb er ook een vermogen in gegooit, als je een nulletje houdt moet je of kruipen of een cola kopen voor de kerel.

10-0 of hoger is een retourtje of een broodje kipkorn.

Er worden over het hele jaar ook potjes bijgehouden waar aan het eind van het jaar kratjes bier worden uitgereikt.

Wie de meeste klinkers in het jaar scoort bijvoorbeeld.

11. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    gewoon op een deutcher meister hoor is gewoon een kunst van zo hard schieten zonder een klinker te maken dan komt via de andere goal eruit

ook dat heb ik meegemaakt de bal is rond dus alles kan gebeuren

12. Remco

Remco Guest

Niet:eek: Echt waar?

13. Warrior X

Leuk Bevonden:
    2
    heb ook ballen gezien helemaal versleten :p en die waren niet meer rond :+

14. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Nee inderdaad:+
    We spelen op een tafel met een glazen plaat, maar er worden gemiddeld per dag zo'n 20 50 centjes ingegooit en iedereen verneukt de tafel.
    Er zit een soort schimmel in de asbak en er hangen tomaten van turkse pizza's onder het scoreboard, echt niet normaal.
    De tafel wordt nu vaak op slot gezet omdat hij niet wordt schoon gehouden door ons.
    Kut kantinevrouw, het is een ex-prostitue8)
    Maar het is wel vet, er hangen posters van voetbalteams om de tafel heen en awards voor de beste spelers en de grootste balverneukers:+

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    In dat geval heb ik een hoop klinkers gemaakt :+ Ik kon heel hard schieten, vooral met het middenveld. Op een gegeven moment werd de regel geïntroduceerd dat je niet meer met het middenveld mocht scoren, waardoor ik mijn wapen verloor :mad: Alleen daarna deed ik het nog steeds soms uit automatisme en toen telde het punt weer niet dus was er weer zomaar een bal kwijt (want bij ons kostte het ook 50 cent) :D

Die goeie oude tijd O-)

16. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Ja het middenveld telt inderdaad niet:+
    Dan komt het meer op geluk aan, je moet eigenlijk gewoon de bal bij je spits krijgen en klem zetten (achter de pop vastzetten) en dan met een beweging een goal maken.
    Dat zijn de kampioenschapsregels.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik altijd doe is de bal naar mijn linker of rechter spits krijgen. Dan die speler naast de bal zetten. En dan speel je de bal naar je centrum spits en schiet je gelijk. Op die manier is het bijna onmogelijk tegen te houden.

18. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is op onze school n00bie:+
    Daar kan je gewoon bij, je keeper op die plek zetten, niet laten bewegen en met je verdediger de bal volgen.

Het enige wat onmogelijk is is de dodenmanshoek.
    Als je met je rechterverdediger de balt hebt, moet je hem schuin schieten, als je het goed doet schiet je hem op de plek waar de aanvaller net niet bij kan (dit is en ruimte van 5mm ofzo.

Die kan de aanvaller niet blokken, zo kan je met je verdediger toch simpel scoren (als hij langs je middenveld en verdediging gaat..)

19. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Je had bij ons ook van die schuine dingen in elke hoek. Als je de bal dan precies met de goeie snelheid in de hoek schoot ging hij precies schuin in de hoek waar de keeper amper bij kan. Dat waren nog eens tijden :)

20. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Marruk jij speelt toch enkel tafeltennis?
    verkeerde draad?

Deel Deze Pagina