De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 13]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JoJo, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    je kan het anders moeilijk ontkennen
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Wil net zeggen. Je kant echt niet ontkennen dat AZ de laatste paar wedstrijden (op zijn minst) speelt op de counter en de manier waarop is gewoon dramatisch. Zie daarom ook niet in waarom dat onder een kansloze reactie valt want het is gewoon zo.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Echt, als je zelf eens op normaal niveau zou voetballen, kun je echt niet zo gaan praten. AZ heeft de hele wedstrijd onder controle.. Ze counteren, uiteraard, maar met zulke spelers is dat gewoon de slimste tactiek. En dat is totaal niet laf, want je moet super geconcentreerd spelen voor zoiets. Maarja, voor iemand die 4e klasse A3 speelt is dat schijnbaar tegen dovemansoren gericht.
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dus jij wil zeggen dat je alleen mag oordelen over het spel van een club als je al 5 keer de CL hebt gewonnen, bij wijze van? Dan kan ik dit topic net zo goed sluiten. Natuurlijk is het effectief en misschien goed uitgewerkt, neemt niet weg dat ik het gewoon een irritante en lage manier van spelen vind. Dat is mijn visie op het voetbal, dat die van jouw anders is dat kan. Vind het vreemd dat ik dit niet mag zeggen omdat ik niet bij Liverpool speel o.i.d.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Nee, maar in een samenvatting lijkt het net alsof AZ de hele tijd op eigen helft speelt, en dan wacht op een foutje van de tegenstander. Zo zit het totaal niet in elkaar.. Om dit soort voetbal te spelen moet je team uitstekend op elkaar zijn ingespeeld.. Ajax speelt nu toch ook niet aanvallend voetbal? Is dat niet laf dan? Waarom spelen zij niet zoals back in the old days, Ajax moet gewoon 3-4-3 spelen zoals ze dat deden in 1995 onder Louis van Gaal. Louis van Gaal laf noemen is echt een achterlijke opmerking.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    helemaal met je eens (Cookie). Ik bedoel ik heb nooit op een hoog niveau gevoetbald dit mede door blessures en school. Mag ik hierdoor niet over voetbal zelf oordelen? volgens mij speel jij namelijk zelf ook niet op een bepaald hoog niveau.

    En je kan wel zeggen dat het tactisch slim is van az, wat het vast ook is. Neemt niet weg dat het gewoon puur laf voetbal is. Als ajax zo zou voetballen zou ik het ook verschrikkelijk vinden al zouden ze er kampioen mee worden. Niet dat ajax nu schitterend voetbal speelt, maar het is vaak toch een stuk aanvallender dan az.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Wat grappig, AZ is anders veel beter met doelpunten.
    Waarom vinden jullie het nou zo laf dan? Omdat ze minder fouten maken als de tegenstander? Alsof Utrecht niet wist hoe AZ zou gaan spelen. Dan stellen ze zich daar toch op in?
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ze zijn laf omdat ze niet eens de kleine moeite doen om aantevallen of druk te zetten. Pas als er balverlies is van de tegenpartij zijn ze er als de kippen bij. En waarom az meer doelpunten maakt als ajax? Simpel, ajax heeft momenteel problemen met scoren. Als je wat vaker samenvattingen van ajax zou kijken zou je wel zien dat ajax genoeg kansen krijgt maar er veels te veel niet afmaakt. Zelfs in verschrikkelijk slechte wedstrijden (zoals Ajax-Slavia).
     
  9. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ajax speelt niet aanvallend nee maar ze spelen ook niet op de counter. AZ is nu een hele wedstrijd bezig met het behouden van de nul en af en toe een goaltje weg te snoepen. Dit spel mag AZ in mijn ogen gewoon niet spelen. Ze hebben wel degelijk meer in zich dan 90 minuten lang op de counter te spelen. Die laatste vergelijking die je maakt over 1995 is ook helemaal niet van toepassing. In '95 was alles toch wel even iets anders, dat is appels met peren vergelijken. Ook na de 1-0 van AZ deden ze verder nog weinig en bleven ze terugzakken om die nul te houden. Natuurlijk moet je niet gaan jagen maar dit is dan weer het andere uiterste. Maar goed, zo kan je kampioen worden hier in Nederland.
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    wat ik stiekem trouwens nog het ergste vind, denk je eindelijk af te zijn van psv komt az er nog ff tussen 8)
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ik kijk nooit samenvattingen.
    Waarom laf als je geen druk zet als Keller halverwege z'n eigen helft de bal heeft? Die kerel kan toch geen wereldpass geven. Dan is jagen gewoon energieverlies. Volgens mij ben je niet extra moedig als je heel erg veel gaat rennen, anders was de Graafschap wel kampioen geworden.
    Ook doen jullie nu alsof AZ gemiddeld 40% balbezit heeft, maar dit is totaal niet waar.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    nou ik heb tot de rust az-utrecht gezien en daar had utrecht anders wel veel meer balbezit..
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ja, Utrecht had toevallig erg veel balbezit, maar dat kwam omdat ze heel veel op eigen helft aan het rondtikken waren om iets te forceren. Uiteindelijk heeft Romero 3 keer z'n arm hoeven te strekken, en dus kun je wel zeggen dat AZ de wedstrijd heeft gedomineerd.
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Of het was omdat ze steeds met zijn allen terugvallen elke keer waardoor men niet door de verdediging komt. Het is maar net hoe je het bekijkt :)
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    nou ik vond het feit dat az achterin niks te doen heeft gehad ook heeft te danken aan utrecht zelf, want die hebben gewoon veels te weinig kwaliteit om ook maar iets te forceren en de enige manier voor zo een team om dan toch te kunnen scoren is op wilskracht, iets wat ze vanavond ook voor geen meter hadden.

    Waar ik me overigens ook heel erg aan irriteer, Ajax-Utrecht. Utrecht ging er als een gek tegenaan , maar tegen az zijn ze zo mak als een lammetje. Puur door de 'rivaliteit' van utrecht en ajax. godverdomme dan speel je tegen de #1 van de competitie en doe je alsnog geen reet.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ajax wil wel aanvallend voetballen maar ze kunnen het gewoon niet. En AZ speelt niet zo aanvallend en drukkend als twee jaar geleden, maar wel gewoon nog steeds dominant voetbal hoor. Alleen iets realistischer.

    Ik zou Ajax dolgraag zo zien spelen. 4-4-2 met Enoh, Gabri, Lindgren en Aissati op het middenveld en daarvoor Suárez en nog een snelle vent. Ik roep het al jaren. 4-3-3 is achterhaald en werkt voor geen meter meer.
     
  17. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Mwa, PSV is ook kampioen geworden met 4-3-3 in de tijd van Robben - Kezman - Rommedahl en in de tijd met Koné - Vennegoor of Hesselink - Farfán. Dat noem ik geen jaaaaren geleden. Dus het kan best wel, maar dan moet je daar ook de spelers voor hebben.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Je maakt je opstelling op basis van je spelers. 4-3-3 kan uitstekend werken, als je op 10 een hardwerkende speler hebt, en op de vleugels 2 vliegensvlugge spelers hebt. Ik zie dus niet in waarom 4-3-3 'achterhaald' is. Sowieso bepaalt een systeem het wedstrijdverloop niet hoor.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nou ja, laat ik het anders stellen: bij Ajax werkt het al jaren niet meer.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Dat komt dus door de spelers ;).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina