De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dankjewel Ferry, ik vind het ook een mooie kamer, nu hopen dat ik snel die 50inch pana krijg haha :b:


    hoe bedoel je dit? ik heb voor mijn tv geen surround he, gewoon het geluid van mijn scherm, surround krijg ik nog.
    die 2 grote speakers zijn puur voor mijn high end apparatuur, en dus niet voor de tv.


    ja precies en zou een beetje zonde geld zijn dan he, ik ga waarschijnlijk nog een setje van die leds bijhalen want van mij mochte ze toch meer licht geve op die donkere wand, maar dan is het nadeel moet ik 2 lampen schakelen, maarja dat is 2seconden meer werk haha.


    groetjes Arno
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  2. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe ik vind die zilveren rand juist mooi :emo:
    ben waarschijnlijk 1 van de weinigen hier :+, maar die Intelligent Frame Creation is het enige egte verschil ?
    had namennlijk al gelezen dat het idd meestal gewoon beter uit kon staan. en bij sommige dingen kon het wel handig zijn.
    maar jij raad me dan dus aan om de PZ80 te kopen?
    of zou die 120 eu het dan wel waard zijn, als het dus alleen om de Intelligent Frame Creation gaat? want voor het uiterlijk maakt het me niet uit. heb dan mischien nog liever de PZ80 kwa uiterlijk :9
    ow en ik zal hem voornamenlijk gebruiken voor de 360 en voor films die ik met de 360 afspeel.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De prijzen van Blu-ray's worden nu al steeds lager en lager , alleen zijn het allemaal bagger films.
    Ik heb hier 2 liggen , Airforce Two € 6,99 en Saw 3 € 5,00

    Vanavond een tijdje voor de Blu-ray's bij de MM gestaan , maar kon niets vinden wat me wat leek.
    Thuis gekomen met de dvd's , Kerst met Shrek en Futurama.

    De PS3 is een hele goede dvd upscaler (1080p) , dus blijf ik gewoon dvd's kopen.
     
  4. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik krijg over een week de Samsung LE37A552, en ik wil dat met me PS3 en Xbox 360 op HD gaan gamen. Nou heb ik het volgende; PS3 80 GB (1 maand nieuw) En de Xbox 360 Arcade. En ik heb een HDMI kabel van 1.5 meter. Kan ik daarmee op beiden console op HD gamen of alleen op de ps3? En heb ik voor de 360 zon ''HD AV Cable'' nodig. Dat staat er tenminste als ik bij settings> Display?> HDTV Settings kijk. Graag hulp, wordt zeer gewaardeerd!
     
  5. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    De twee verschillen zijn 1. die Intelligent Frame Creation en 2. soort van surround boxen die in de 85 zitten. Op de site van panasonic staat ook aangegeven dat de PZ85 24p Real Cinema heeft en de PZ80 24p weergave. Niemand heeft echter kunnen melden wat het verschil hierin is.
    Die IFC kan nogal eens foute beelden opleveren bij snelle momenten, bijvoorbeeld voetbalwedstrijden. Dan zie je die bal een beetje zigzaggen. Ook bij bronnen die van zichzelf al perfect zijn - zoals blue ray - heeft IFC geen enkel nut. Wellicht wel bij dvd's, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd (heb meteen 6 blue rays gekocht ;) )
    Ik heb het nu aanstaan bij de gewone tv-zenders en xbox en uit bij blue ray speler. Heb wel het idee dat de xboxgames iets vloeiender lopen, maar echt goed getest heb ik dat nog niet.
     
  6. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat doet het eraan toe hoe oud je PS3 is?

    Je kunt sowieso wel HD gamen met beide consoles, 1 HDMI en 1 component (wat die HD AV kabel ondersteund waar je het over hebt). Als je 360 ook HDMI heeft en je Samsung heeft meer HDMI poorten dan 1 kun je het best beide consoles op HDMI aansluiten, maar dat moet je zelf even checken.
     
  7. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand tips voor mij?
    Ik ben enkele dagen in het bezit van een panasonic 42PZ85 en een home cinema set Panasonic SC-BT100 en vraag me nu af hoe ik deze apparaten - samen met Digitenne tuner en xbox - het beste met elkaar kan verbinden om elk apparaat over de home cinema set te laten lopen.

    Wat ik nu heb, is de home cinema met een HDMI naar de tv, en ook met een optische digitale audio kabel (vraag me af of dat iets uithaalt).
    De xbox loopt via component naar de tv. En de Digitenne tuner via Scart (kan niet anders) naar de tv.

    Mijn vraag is dus welke audio kabels ik precies moet trekken om tv-zenders en xbox over de home cinema te laten lopen. Moet dat allemaal direct van het apparaat naar de cinema set, of kan dat ook via de tv?
    Tips zijn welkom!!!!!
    Alvast bedankt


    Edit: zou het een oplossing zijn om de optische digitale audio kabel van de xbox naar de home cinema set te laten lopen, en een gewone audio kabel (1 rood en 1 wit) van digitenne tuner naar de home cinema?
    De xbox en decoder in de 'outs' en de home cinema in de 'in' port neem ik aan.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Als die blu-rays een tientje zouden kosten, zou ik veel meer films kopen.
    Ik koop nu alleen een blu-ray als de film al top is èn als deze visueel erg sterk is met special effects etc. Als het alleen een goede film is vanwege goed acteerwerk, koop ik m niet op blu-ray,

    Hm, eindelijk een site gevonden waar hd-dvd's erg cheap zijn.
    Transformers 2 disc hd-dvd voor $3,99 en voor dezelfde prijs op hd-dvd: Top Gun (I feel the need, the need for speed!), Sky Capatain, Beowolf.

    Geen NL subs zo te zien en de verzendkosten zijn 19 dollar, ik heb er iets van 5 besteld, en kwam uit op €35.
    Ik meld wel als ik ze binnen heb, dan weten we hoe betrouwbaar t allemaal is.



    De home cinema gaat inderdaad met de hdmi naar de tv.
    Ik weet niet zeker of die dit doet, maar hopelijk kan je het geluid van de tv doorlussen via een optische kabel van de tv naar de optische input van je home cinema. Test t ff, want je moet toch al een optische kabel hebben voor de xbox. Kosten tegenwoordig rond een tientje.
    Uit de optische out van de tv komt bijna altijd alleen maar stereo uit, kijk maar ff.

    Je xbox loopt met component naar je tv, nu moet je een optische kabel vanaf de componentenkabel (de output zit het brede stuk van de componentenstekker vlakbij de xbox) naar de optische ingang van je home cinema stoppen (je komt er waarschijnlijk nu 1 tekort, dus dat wordt switchen).
    Hierdoor heb je dolby digital geluid bij games en dvd's en dat heb je niet bij het rode en witte tulpje (logisch, want stereo) en ook niet als je het geluid vanuit de tv teruglust via de optical out.

    Van de digitenne weet ik niets. Als je vanaf de decoder een rode en wit tulpje in de home cinema kunt prikken, dan heb je geluid vanuit je home cinema (stereo, misschien verdeelt die het stereo over alle boxen).
    Maar als het teruglussen vanuit je tv met een optische kabel ook lukt, hoeft dat niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  9. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    De PAnasonic PZ85 heeft een DVB-T tuner. Nu weet ik dat dit voor Digitenne is, maar kan ik dan simpelweg mijn smartcard achter in de tv stoppen en de antenne op de tv aansluiten? Of is dat te simpel gedacht? ;)
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik meen (ik heb de klok horen luiden, maar ik werkelijk geen flauw idee waar die klepel hangt), dat je een cam module nodig hebt waar die smartcard in moet.

    Melbuuln heeft Digitenne gehad en in zijn Sony zit een dvb t tuner, dus hij weet het wel.

    Waarom Digitenne? Ik vind het zonde van zo'n mooie tv. Ook hij heeft nu Ziggo en is nu wel erg tevreden.
    Ik heb een scart decoder van Ziggo en het beeld is erg mooi, de hdmi decoder is vaak nog beter.
     
  11. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik dacht dat ps3's die nieuw zijn andere HDMI porten hadden of dergelijke. Maar moet ik dus in de 360: 1 HDMI kabel doen naar me samsung (Heeft 3 porten) en dan ook nog de component aansluiting? En dat hetzelfde bij me PS3?
    Thanks
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hallo Loeno.
    Nee geen andere hdmi poorten voor de ps3. Misschien ben je in de war met de xbox, die vroeger helemaal geen hdmi output had en nu gelukkig dus wel.

    Je ps3 sluit je met een hdmi kabel aan op je tv.
    Je xbox arcade sluit je ook aan met een hdmi kabel aan op je tv, de componentenkabel gebruik je dus niet. Die kabel zit ook niet bij de arcadepack.
    De hdmi ook niet, maar die is beter en een stuk goedkoper. Dit komt omdat de componenten speciaal voor de xbox is en de hdmi kabel een gewone kabel is. Die kost nog geen tien euro bij de onderdelenshop of lidle.

    Een harde schijf voor de xbox is wel handig hoor ivm demo's en andere downloads.
    Ook omdat je nu ook games vanaf de harde schijf kunt spelen en dat scheelt nogal in herrie. De harde schijven zijn wel weer speciaal voor de xbox, je kunt er geen andere inzetten.

    (assassins creed op een hdtv is erg mooi trouwens. ik zie dat je deze game goed vindt, dus dat wordt genieten met je nieuwe tv!)
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  13. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Dit is wel afhankelijk of loeno een oude of nieuwe XBOX Arcade heeft, dus mét of zonder HDMI poort. Zou dat eerst even nakijken.
     
  14. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom altijd ik :'-(

    Heb alleen Digitenne gehad omdat ik overhoop lag met Ziggo.
    Met Ziggo zijn alle problemen opgelost en heb dankzij de abonnements-verhoging bij Digitenne het abonnement meteen kunnen opzeggen.

    Met de ingebouwde DVB-T kan je alleen Ned1/2/3 en de Regionale zenders ontvangen.
    Voor de overige zenders moet je 3 dingen hebben Cam Module , Smartcard en een abonnement.
    Ik kan hier schakelen tussen Ziggo Analoog , Ziggo Digitaal en Digitenne.
    Vind persoonlijk Ned1 Analoog mooier dan Ned1 via Digitenne.

    Heb bij Digitenne irritant storingen in beeld en als een trein langs komt worden de storingen nog erger.,

    Alle PS3's werken via HDMI 1.3
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Vanmiddag deze versterker gekocht.

    Hirschmann GHV 20 M
    [​IMG]

    En ik moet zeggen. Ik merk het verschil wel met een dingetje van 20,-
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een versterker van de Praxis € 14,99 :)
    Dat ding heb ik nu >3 jaar en doet zijn werkt nog steeds goed.
    Merk geen problemen met HD-zenders zoals Discovery HD.
     
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ook als hij een afstand van 30 meter moet :)
     
  19. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt ferry en Melbuuln voor de antwoorden!
    Ik ga in ieder geval proberen de optical kabel van de xbox naar home cinema te laten lopen en digitenne via rood-witte audio kabel. Deze tuner heeft namelijk geen optical out, dus ik hoef niet te switchen.
    Ik moet zeggen dat ik op het ergste was voorbereid, maar digitenne mij erg goed bevalt. Mijn vorige tv (ahum tot afgelopen donderdag) een 3 jaar oude lcd-samsung bracht het beeld niet mooi over, inderdaad af en toe een storing. Maar met deze tv is het beeld storingloos en veel mooier en scherper dan de analoge kabel die ik daarvoor was gewend.
    Wellicht heeft het allemaal met de kwaliteit van de pana te maken, maar ik ben zeer tevreden! (en die maandkosten stellen ook niets voor)
     
  20. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:
    Ik heb digitale TV boven.
    Zelf zo'n boxje en shit gekocht, standaard pakket waardoor er niets extra's betaald hoeft te worden per maand. Gewoon via @Home dacht ik.

    Nu koopt mn vader ook een HDTV en daarbij uiteraard ook digitale TV.
    Wat moet er dan nieuw gekocht ? Zo'n digitale receiver+simkaart toch? Maar dan moet je dus een tweede 'abbonement' nemen, waarbij je zo'n chipkaart krijgt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina