Als die blu-rays een tientje zouden kosten, zou ik veel meer films kopen.
Ik koop nu alleen een blu-ray als de film al top is èn als deze visueel erg sterk is met special effects etc. Als het alleen een goede film is vanwege goed acteerwerk, koop ik m niet op blu-ray,
Hm, eindelijk een site gevonden waar hd-dvd's erg cheap zijn.
Transformers 2 disc hd-dvd voor $3,99 en voor dezelfde prijs op hd-dvd: Top Gun (I feel the need, the need for speed!), Sky Capatain, Beowolf.
Geen NL subs zo te zien en de verzendkosten zijn 19 dollar, ik heb er iets van 5 besteld, en kwam uit op €35.
Ik meld wel als ik ze binnen heb, dan weten we hoe betrouwbaar t allemaal is.
De home cinema gaat inderdaad met de hdmi naar de tv.
Ik weet niet zeker of die dit doet, maar hopelijk kan je het geluid van de tv doorlussen via een optische kabel van de tv naar de optische input van je home cinema. Test t ff, want je moet toch al een optische kabel hebben voor de xbox. Kosten tegenwoordig rond een tientje.
Uit de optische out van de tv komt bijna altijd alleen maar stereo uit, kijk maar ff.
Je xbox loopt met component naar je tv, nu moet je een optische kabel vanaf de componentenkabel (de output zit het brede stuk van de componentenstekker vlakbij de xbox) naar de optische ingang van je home cinema stoppen (je komt er waarschijnlijk nu 1 tekort, dus dat wordt switchen).
Hierdoor heb je dolby digital geluid bij games en dvd's en dat heb je niet bij het rode en witte tulpje (logisch, want stereo) en ook niet als je het geluid vanuit de tv teruglust via de optical out.
Van de digitenne weet ik niets. Als je vanaf de decoder een rode en wit tulpje in de home cinema kunt prikken, dan heb je geluid vanuit je home cinema (stereo, misschien verdeelt die het stereo over alle boxen).
Maar als het teruglussen vanuit je tv met een optische kabel ook lukt, hoeft dat niet meer.
Laatst bewerkt: 23 dec 2008