Kinder Domheid...hehe. Weet nog dat ik de eerste paar keer niet verder kwam dan de eindbaas op cd1 van Final Fantasy 7. 2 Jaar later speelde ik de game zonder enige moeite uit. Alle RPG's er na voelde nog veel makkelijker aan.
Point and Click...concept is leuk, maar vaak laat de uitwerking vaak te wensen over. Oplossingen die niet logisch waren en dat je gewoon maar wat combinaties probeerde tot je de oplossing per ongeluk goed had. Myst, Grim Fandango, Monkey Island...Atlantis van Nederlandse makelij. Heb er veel tijd ingestoken hehe. Arx Fatalis was de laatste point and click die ik heb gezien...of heette die anders. Je was toen een alchemist en was best interessant. (edit: ff gegoocheled en heet idd niet Arx Fatalis)
@SR20
Games waren in mijn ogen ook moeilijker. Elk foutje werd meteen afgestraft. Prince of Persia had je maar een paar levens en als je timing verkeerd was sprong je zo in een afgrond vol met spikes en kon je weer helemaal overnieuw begonnen aan de 12 levels in deel 1 in DOS. De game zelf was niet lang, want als je hem eenmaal uitgespeeld had en onder de knie dan kon je hem in 20mins weer uitspelen. Maar de eerste paar runs door zo'n spel duurde maanden inderdaad.
Enige "moderne" game waar ik dat ook bij ervaarde was de Commando's en Desperado games. Was ik soms ook een week met een missie bezig omdat ik gewoon de oplossing ad en toe niet zag in het begin. Zodra je gespot werd door de vijand lag je dood op de grond hehe. De eerste Metal Gear Solid op de Playstation vond ik ook uitdagend, twee was ook nog pittig, maar daarna hoeft het voor mij niet meer.
Nu heb je overal save points, tig levens, moeilijkheidsgraden van makkelijk tot nog makkelijker tot zo makkelijk dat je het met 2 vingers in je neus kan. Heb heel vaak tegenwoordig dat er opeens eindtitels verschijnen en ik op de bank zit van: "Was dat het?". Fable2 sloeg echt alles met zijn kut eind en gebrek aan uitdaging. Na alle verhalen had ik gehoopt dat Devil May Cry 4 een uitdaging was, maar daar loop je ook relatief makkelijk doorheen.
Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2009