[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    't Is ook niks hoor, zo'n os en een ezel in je woonkamer. Gaat zo stinken.

2. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf geen idee wat de bijbel zegt over homo's omdat ik er nog nooit in heb verdiept. Maar als de Paus zulke uitspraken doet zoals: "In zijn toespraak noemde de paus homoseksueel gedag "een belediging van Gods werk."

Dan ga ik er van uit dat zoiets ook in bijbel staat, want als goed is kent hij de bijbel als geen ander.

Persoonlijk heb ik helemaal niks tegen homo's zolang ze maar normaal doen. Ik ben wel tegen gay parade want dat kan ik niet meer echt normaal noemen.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Laat die flikkers toch lekker massaal elkaar in hun reet knijpen. Wat is daar toch mis mee? Ze doen geen hond kwaad.

Maar als homo's een belediging zijn van God's werk heeft hij dus z'n eigen werk beledigd. Ook homo's zijn immers zijn creatie... :emo:

4. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat de paus maar in het water springen
    Mmm… Ik ben zelf homo, hoe denk je dat ik over die rare uitspraken van de paus denk? Het wordt tijd dat hij in het water springt… Zoals hierboven al gezegd is: hij zaait haat en geeft feitelijk een vergoelijking aan potenrammers… Het is een rare gewaarwording dat je in je seksualiteit wordt bedreigt door een kerk of anderszins… Hier in Nederland valt het nog mee (er is wel veel pseudo-tolerantie: ze lachen in je gezicht en vinden je een viezerik achter je rug om), maar elders in de wereld is het niet best…

Jezus heeft het nooit over homo's
    Jezus Christus heeft geen woord gesproken over homoseksualiteit, je zult er niets over terugvinden in de vier evangeliën die in de Bijbel aanwezig zijn… In het Oude Testament wordt Sodom en Gomorra genoemd als de stad die perversiteiten herbergde, maar homoseksualiteit wordt niet expliciet vermeld... Wat er staat, wordt meer in bedekte termen genoemd… Dat geldt ook voor de Koran trouwens… Het is allemaal niet glashelder, zo heb ik de indruk… Maar hoe het ook zij, hoe zou de lezer het vinden als hij zou worden gediscrimineerd? Seksualiteit is al een ingewikkeld onderwerp, en dan word je ook nog met de nek aangekeken…

Onderdrukking is een slechte leermeester
    Ik ben zelf Christelijk opgevoed (ik ben echter nu ongelovig), maar mijn ouders vonden dat er veel niet klopte aan het Christelijke geloof… Ik woonde in een klein dorp, waar homoseksualiteit verborgen is en niemand heeft het er over… Ik heb lange tijd in onzekerheid geleefd toen ik merkte dat ik seksueel anders gericht was dan de hetero’s… Dat was een eenzame tijd… Het is heel raar dat de wereld om je heen je eigenlijk niet accepteert als je anders gericht bent… Ik ben er van overtuigd dat er absoluut niets aan homoseksualiteit te veranderen valt, ook al doen sommige therapeuten alsof dat wel het geval zou zijn… Als je je homo-zijn onderdrukt, wordt het een enorme grote kracht, net als dat je bijvoorbeeld woede onderdrukt… Des te meer kracht je uitoefent, des te sterker de onderdrukte seksualiteit of emotie wordt… Ik durf hier eerlijk te beweren dat ik ook een tijdje heb geprobeerd om mijn homo-zijn te ontkennen en weg te stoppen… Ik verzeker iedereen die na kan denken en wat invoelingsvermogen heeft dat dit wegstoppen van mijn seksualiteit bijna mijn ondergang is geweest…

Seksualiteit is volkomen privé
    Gelukkig is alles al jaren en jaren ten goede gekeerd… Ik leef al 16 jaar met dezelfde partner in de grote stad en we zijn ook getrouwd… Ik bemoei me met niemand qua seksualiteit, ik ben geen relnicht (met alle respect daarvoor, trouwens) en ik betaal netjes mijn belasting… Ik ben volstrekt monogaam en doe met mijn homo-zijn geen vlieg kwaad… Niemand heeft er ook maar iets mee te maken wat mijn seksuele geaardheid is… Dat is volkomen privé… Er is nog immer een raar beeld van homo’s, daar doet de kerk helaas geen goed aan… Als de paus verstand had, zou hij geen homo-onvriendelijke opmerkingen plaatsen… Maar hij heeft een traditioneel bolwerk te verdedigen, een staat die gebouwd is op gejatte schatten, goud en een starre hiërarchie… Hij kiest voor zichzelf en voor de kerk… Als hij homo’s zou tolereren, dan valt zijn gouden kaartenhuis van het katholieke geloof in elkaar… Want er zijn altijd homo’s geweest, en ze zullen er altijd zijn… De paus veroorzaakt leed, veel psychisch leed… Maar het kan hem niets schelen, mededogen en menselijkheid zijn hem blijkbaar vreemd… Hij zou volgens de kerk een plaatsvervanger zijn van Jezus Christus, laat me niet lachen! Hij is wreed en barbaars… Homo’s worden al eeuwenlang geschapen door zijn godheid, en de paus wijst ze af… Als homo’s “onnatuurlijk” zouden zijn, zouden ze niet kunnen bestaan… Maar ze bestaan wel, bij de gratie van het leven… :b:

Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Goed gesproken, Hellspawn (zowaar, ik heb het gevoel dat je echt iets *zegt* ;), al kan ik me de laatste tijd wel vaker vinden in je teksten).

En nee, zoals vele kwaadwillenden het wel doen voorkomen, lijkt homoseksualiteit me geen besmettelijk virus dat uitgeroeid kan worden door het niet uit te dragen :+ Typisch gedachtegoed van de kortzichtige (religieuze) geest.

En nogmaals, ook homo's zijn door God geschapen (als je gelooft in God althans), dus óf God heeft een foutje gemaakt (wat niet kan 'omdat hij perfect is'), óf hij heeft het dus bewust gedaan en de kerk zit er gigantisch naast en spreekt God dus tegen :D

Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  6. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik me inderdaad ook goed vinden in het stuk van Hellspawn.
    De kerk/paus moet echt eens leren om verder te kijken dan zijn neus lang is.
    Dat een kerk conservatief is ok, maar je mag ook best wel een beetje mee gaan met de tijd.
    Daarnaast als antwoord op Rox Box, tuurlijk staat er iets in de bijbel over homo's, in het Nieuwe Testament wel te verstaan, toen kregen ze ineens nieuwe informatie van God..
    Als iets ze niet aanstaat kunnen ze nog wel een nieuw testament maken en aanpassen wat ze graag anders zouden zien, onder gelovigen wel te verstaan.

Ik ben van mening dat je júist als kerk open moet staan voor het verschil tussen de mens, mocht er een God zijn, dan heeft Hij de mens niet voor niets van elkaar laten verschillen.

Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Als ze dat doen, dan stort die hele zooi in elkaar. ;)

Jammer trouwens van die klote klok weer vanochtend. :mad:

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wat ik me nu bedenk; de Heilige Geest kwam pas na Pinksteren, dus opzich is het hele OT dan wel door mensen geschreven (afgezien van de lui die in contact stonden met God dan).

Wat is 'normaal' dan? De standaard waarschijnlijk, hetero's dus. Zolang homoseksuelen zich maar conformeren aan het 'normale', de hetero's dus is het prima. Maar o weeee als je je iets anders gedraagt.

Dat is nog steeds niet veel ruimdenkender dan de paus. :)

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als het Vacticaan in stort , dan stort ook de hele wereld in elkaar.
    Het is nu al een behoorlijk rotzooi tussen Jesus en Mohammed.

In hun naam is er al behoorlijk wat af gemoord.

Op mijn Dogtag (leger) staat GEEN als godsdienst.

10. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, nee natuurlijk niet.

Mannen die met elkaar trouwen en samen wonen vind ik de normaalste zaak te wereld, of homobars waar homo's elkaar kunnen ontmoeten vind ik ook normaal.

Wat ik wel abnormaal vind, is als mannen zich als vrouw verkleden en voor doen als een vrouw en zo hetero mannen proberen te verlijden. Dat is gewoon weg fout, helemaal als ze die mannen dronken voeren.

En aangezien homoseksualiteit de normaalste zaak is vind ik het wel onnodig om met een leer broekje over straat te lopen om aan iedereen te laten zien dat je homo bent wel erg overdreven.

Je word als homo/lesbo geboren daar is niks mis mee, maar ze moeten wel hun fatsoenlijk verstand gebruiken en dat geld ook voor hetero's.

Laatst bewerkt: 25 dec 2008
  11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, wees maar zeker ....

Bij mijn weten is het nog altijd géén verplichting vanuit kerkelijk standpunt uit gezien om een kerststal in huis te hebben...
    Zelfs het zetten van een kerstboom valt daar nog niet onder....

Waar maak jij je nu druk over kerel,zeker een volgeling van allah....
    Wiens gelovigen verplicht worden om minstens éénmaal in hun leven een reis naar mekka te maken....

Moslims toch ook niet, die gaan ook maar naar hun moskee om de anderen te laten zien hoe gelovig zij wel niet zijn....:lol::lol::lol:

Alle gelovigen zijn gevangenen van hun gebedsboekje ,mooi opgesloten tussen de eerste én laatste bladzijde ervan....

Ons atheïsten komt de ware vrijheid toe, bevrijd als wij zijn van al die regeltjes en dogma's die er in die geloofwereld de grenzen van het menszijn afbakenen ter ere van iets dat noch bestaat en alzeker niet bewezen is....

12. Nethris

Nethris Guest

Ik geloof dat er een god is, maar dat hij geen naam heeft, geen vooroordelen.
    Aww, wat lief. :thumbs:

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    geloof, bleh. Komt alleen maar ellende van en wordt ook echt puur gebruikt voor macht. Altijd zo geweest en zal waarschjnlijk ook altijd zo blijven.

14. vennie

vennie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De bijbel is glashelder over homosexualiteit.

Paulus schrijft hierover in romeinen 1:26-32 het volgende.

26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
    28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    heerlijk, speciaal aangemeld om dit even te melden ? lucht het op ?

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    God is liefde :lol:

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ja mooi he die alles omvattende solidariteit

18. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de bijbel iets over homoseksualiteit in neerbuigende/vernietigende toon vermeld vind ik al deprimerend, maar vooral het feit dat het volgens diegenen allemaal God's woorden zijn gaan mij wat ver.

Elk geloof heeft in feite dezelfde God, de een noemt hem (misschien wel haar?) Allah, de ander gewoon God oid, maar wat mij verbaasd is bijv. al het verschil tussen de cristenen en de katholieken.
    Waarom God bij de atholieken wel mensen vergeven dmv biechten en is dit bij de christenen niet mogelijk, bij de katholieken is het dus mogelijk om weer opnieuw te beginnen, met een schone lei en zijn al je slechte daden vergeven, bij de christenen is dit niet zo.
    In feite kun je het dan ook zo interpreten (de bijbel heeft zijn evangeliën ook op een bepaalde manier geïnterpreteerd dus dat kan nu ook wel), je kan dus opbiechten dat je homo bent bij de katholieken en verder gaan met een schone lei en bij de christenen ben je sowieso verdoemd.

Beetje small minded if you ask me.

Nu weet ik natuurlijk dat niet alle katholieken, christelijken, islamieten enz enz iets tegen homo's hebben, maar dat een paus, als hoogste man van de Rooms-Katholieke kerk zoiets zegt vind ik echt gewoon te ver gaan. Dat je ergens in gelooft, goed zo, maar dat je de rest van de wereld moet mededelen dat jij vindt dat een homo niet mag laten merken dát hij homo is, sorry hoor maar daar je verlies je mijn respect mee als kerk zijnde.

19. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm… Een nieuwe “christen” in ons midden? Blijkbaar heb je gelezen wat ik schreef over hoe een bepaald gedeelte in de Bijbel over homoseksualiteit schrijft in min of meer bedekte termen… Ik noemde Sodom en Gomorra en Jezus in de vier evangeliën… Ik schreef:

“Jezus Christus heeft geen woord gesproken over homoseksualiteit, je zult er niets over terugvinden in de vier evangeliën die in de Bijbel aanwezig zijn… In het Oude Testament wordt Sodom en Gomorra genoemd als de stad die perversiteiten herbergde, maar homoseksualiteit wordt niet expliciet vermeld...”

Paulus de fanaticus
    Jij “weerlegt” wat ik beweer met je Bijbelse citaat… Ik heb het echter over het Oude Testament… Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn omschrijving… Jij schrijft in meer algemene termen, over “De bijbel is glashelder over homoseksualiteit […]” Maar goed, het zij zo… Ik ken de Bijbel ook niet letterlijk van kaft tot kaft, ik ben als ongelovige meer geïnteresseerd in wat Jezus te vertellen heeft in het Nieuwe Testament… En dat omvat hooguit de vier evangeliën… Ik ben minder gecharmeerd van al die latere volgelingen van Jezus die er aanspraak op maken dat ze apostel zijn… Ik weet dat Paulus géén apostel is, hij hoorde niet tot de directe kring van 12 apostelen van Jezus… Hij heeft Jezus dus nooit als Meester gekend… Paulus hing de Thora van de Joden aan en bestreed zelfs in eerste instantie met harde hand de Christenen… Totdat hij op een dag een visioen kreeg en “tot inkeer kwam”… Paulus is vanaf die dag een Christelijke fanaticus, en hij is er nog trots op ook (Filippenzen 1:6)… En daarmee is hij een gevaarlijk man in religieus opzicht… We weten allen waar fanatisme toe kan leiden…

Is Paulus wel een Christen?
    Wat Paulus schrijft over homo’s is trouwens niet in overeenstemming met Jezus zijn voorschriften… Iemand mag zich wat mij betreft slechts Christen noemen als hij strikt volgens de voorschriften van zijn Meester leeft… Maar Paulus overtreedt de voorschriften… Jezus heeft één allesomvattend gebod wat alle andere Bijbelse geboden overtreft… De hele wet van Mozes en de tien geboden verbleken bij de volgende uitspraak: “Heb uw naaste lief als uzelf”… Dat impliceert nogal wat… Jezus spreekt in algemene termen, “uw naaste”… Dat betekent dat je overal “naasten” ontmoet, in je familie, op school, op je werk, in een ander land op vakantie, enzovoort… En je ontkomt er niet aan om met homoseksuelen in aanraking te komen… Ze zijn wel in de minderheid, maar je kent ze… Jezus zegt niet dat een homo geen naaste is, nee… Je moet dus ook een homo zien als je naaste, die je moet liefhebben als jezelf… En wat zegt Paulus in het geciteerde uit Romeinen 1:26-32? Ik beweer hiermee dat Paulus geen Christen is, het is een afvallige… Hij is feitelijk nog verder van zijn Christus verwijderd dan Judas, die Jezus verraadde aan de Romeinen… Judas voelde zich achteraf nog diep schuldig over wat hij had gedaan, Paulus niet… Paulus voelt zich een rechtgeaarde Christen, maar is dat feitelijk niet, want hij overtreedt immers de voorschriften van zijn Meester… Sterker nog, hij “oordeelt” over anderen, terwijl Jezus letterlijk heeft gezegd dat je niet mag oordelen over anderen…

Schijnheiligheid is blijkbaar de norm
    Je naaste liefhebben als jezelf is het moeilijkste wat er is… We kunnen het niet, en omdat we het niet kunnen, gaan we doen alsof… Zo ontstaan schijnheilige Christenen, die zichzelf wijsmaken dat ze de voorschriften van Jezus volgen… Maar ze hebben alleen anderen lief, die ze zelf lief vinden… En dat lukt vaak nog niet eens… Want hoe vaak maken echtelieden onderling ruzie, of erger? Hoe meer je met iemand omgaat, des te meer je in aanraking zult komen met kanten van zijn of haar persoonlijkheid die je niet aanstaan… Daar ontkomt niemand aan… Het is al een hele toer om met één persoon samen te leven en elkaar in alles te respecteren… Laat staan dat je elke naaste zult kunnen liefhebben als jezelf… Een onmogelijke opgave, maar Jezus laat er geen twijfel over bestaan… Wat mij betreft wordt Paulus met zijn agressieve uitspraken uit de Bijbel geschrapt, laten we die mensonvriendelijke uitspraken maar gewoon wissen…

Plattegrondenaanbidders
    Met alle respect, het is zo gemakkelijk om te (re)citeren uit een zogenaamd heilig boek, een plattegrond die niet het daadwerkelijke gebied is waar het naar verwijst… Het is zo gemakkelijk om teksten met teksten te vergelijken, maar ik blijf er op hameren dat indien iemand Christen wil zijn, hij of zij niet kan volstaan met kletsen en teksten citeren… Je zult de voorschriften van je Meester moeten naleven, voor de volle honderd procent en niet zomaar een beetje… Bewijs maar eens in de praktijk dat je het kunt: je naaste liefhebben als jezelf, met alles wat daarbij komt kijken… En als het je niet lukt om je naaste lief te hebben, begin dan met het liefhebben van dieren… Met liefhebben bedoel ik dan het verzorgen van dieren, ze aaien en ze alles geven wat ze nodig hebben… Een dier is veel gevoeliger, en zal direct merken of je echt aardig bent of dat je doet alsof… Mensen liefhebben als jezelf is veel moeilijker, zonder onderscheid te maken, zoals Jezus dat zegt… Iedereen heeft een ego en handelt vanuit zijn of haar eigen belangen… Natuurlijk helpen we elkaar, anders zou er geen samenleving zijn… Maar dat is volgens Jezus niet voldoende… Waar je ook komt, wie je ook tegenkomt: dat is op dat moment je naaste… Maar ook wat je te horen krijgt aan informatie over mensen in andere landen, ook al staan ze niet direct naast je… Ook dat zijn “naasten” en als je er een oordeel over hebt, zit je meteen al fout… Bewijs maar eens dat je een echte Christen bent en niet zo’n halfzachte appelflap die de moed niet heeft om zijn Meester te volgen… :b:

Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  20. vennie

vennie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In filippenzen 1:6 staat het volgende:
    Ik dank mijn God, zo dikwijls ik uwer gedenk; 4 immers, in al mijn gebeden bid ik telkens voor u allen met blijdschap, 5 wegens uw deelhebben aan de prediking van het evangelie, van de eerste dag af tot nu toe. 6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.

Uit deze tekst kan ik niet opmaken dat Paulus trots is. Paulus is juist iemand die dankbaar is dat hij Jezus Christus mag volgen zonder trots te zijn of mensen te veroordelen.

VERGEVING VAN ZONDENHet mooie van het christelijk geloof is dat Jezus Christus voor onze zonden gestorven is aan het kruis :thumbs:. Door in Jezus Christus te geloven en te geloven dat hij voor onze zonden is gestorven en na 3 dagen weer is opgestaan uit de dood kunnen je zonden vergeven worden en kun je in de toekomst samen met God in de hemel wonen. Door voor onze zonden te sterven en daarna weer op te staan uit de dood heeft hij de duivel (een gevallen engel) verslagen.

HET GROOTSTE GEBOD
    marcus 12: 28-31
    28 En een der schriftgeleerden, tot Hem komende, hoorde, dat zij met elkander redetwistten, en overtuigd, dat Hij hun goed geantwoord had, vroeg hij Hem: Welk gebod is het eerste van alle? 29 Jezus antwoordde: 30 Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. 31 Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod, groter dan deze, bestaat niet.

DIERENuit marcus 7:6
    Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina