Schrijvers / Journalisten

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 24 dec 2008.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hallo,

ik vroeg me af of er hier op het forum schrijvers zijn! Schrijvers wier stukken te vinden zijn in een tijdschrift, het internet of misschien zelfs een boek of gedichtenbundel. Of schrijvers die momenteel druk bezig zijn met het schrijven van een epos dat de wereld zal doen veranderen, of een bescheiden gedicht dat een emotie vangt. Er is natuurlijk zoveel mogelijk. Journalisten, schrijvers, dichters, ik wil wel met iedereen wel eens babbelen.

Uiteraard heb ik een bepaald doel voor ogen of een idee bij het openen van dit topic. Ik schrijf zelf namelijk graag en veel (niet enkel voor Xboxworld) en zou het leuk vinden om in contact te komen met anderen die schrijven. Zo ben ik bezig met het schrijven van een verhaal (ik mijd het woord 'boek') en werk ondertussen ook aan wat kleinere verhaaltjes en soms schrijf ik de grootste onzin die in me op komt op.

Ik ben op zoek naar mensen die benieuwd zijn naar wat ik schrijf en me misschien zelfs willen helpen met het verbeteren daarvan. Uiteraard wil ik hetzelfde terug doen! Ik ben namelijk ook benieuwd wat er onder de mogelijke schrijvers hier op Xboxworld leeft.

Wat schrijf ik?

Ik ben bezig aan een science-fiction verhaal. Het is een verhaal waarbij ik bewust onzin als lasers, teleportatie etc. weglaat. Ik probeer het meer als een roman/drama te brengen. Is in de ik-persoon en kent al meerdere hoofdstukken. Heb voor mezelf een heel universum bijgehouden, met alle namen, instanties, belangrijk gebeurtenissen, tijdlijn/fable enzovoort.
    Daarnaast heb ik nog wat kleine verhaaltjes, over een prinsesje die zonder tenen geboren is. Haar vader (de koning) gaat elk jaar oorlog voeren in alle windrichtingen en brengt tenen mee.
    Ook een verhaaltje over een man die naar het dodenrijk gaat, maar helemaal niet beseft dat ie dood is. Het is een domme meneer.
    Als laatste heb ik een verhaaltje over een heel lelijk, klein meisje die elke nacht droomt dat alle pestkoppen klein worden en haar mooi maken. Elke ochtend word ze wakker en weer gepest.

Daarnaast schrijf ik voor Xboxworld (d'oh) en ben zojuist aangenomen voor een muziek-site.

Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  2. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Mierenneuken: 'wiers' bestaat niet. Bij een schrijver mag ik dat toch wel doen?

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Tuurlijk, haha, kan ik nog wat leren.

Maar verder schrijf je niet? ;)

4. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien handiger om in je openingspost meteen neer te zetten waar je nog meer over schrijft?

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zal wat verder uitleggen, ja. Daar zet ik dan de verhalen die af zijn, of waar ik heel erg tevreden mee ben/hard aan door werk.

Niet dat het om mij draait, ik vraag me ook af of er hier op het forum mensen zijn die schrijven. Of dat nou in de journalistieke richting is of niet.

Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  6. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik schrijf niet, maar denk wel dat ik er aanleg voor heb. Mijn vader is tekstschrijver van beroep, dus sinds mijn kinderjaren hoor ik over mooie tekstopbouw, correct Nederlands en bepaalde technieken.

Ooit heb ik reisverslagen geschreven tijdens een exchange voor het thuisfront. Dat werd zeer goed ontvangen. Ook mijn onlangs voltooide scriptie (in het Engels, dat dan weer wel) kreeg altijd complimenten voor het feit dat hij duidelijk en zeer prettig leesbaar is.

Daar houdt mijn schrijverscarrière ook wel mee op. Ik schrijf veel voor mijn werk, maar dat stelt niet bijster veel voor.

Wel heb ik een zesde zintuig voor spel- en taalfouten. Vreselijk soms.

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik niet. Mijn zus doet wel journalistiek en loopt nu stage in Cairo. Dat is alles.

8. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik schrijf zelf af en toe, nog niet barstensveel. Ik studeer journalistiek in Utrecht en probeer bij podiuminfo/festivalinfo.nl te kunnen schrijven, voor erbij. Leuk topic trouwens! Studeerde Mtthz ook neit journalistiek? Die zal hier vanzelf dan ook wel opploppen denk ik.

9. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja ik schrijf zelf hobbymatig,al staat er wel een boek in de planning.
    Wel heb ik een vriendin die veel geschreven heeft en ook al diverse recensies voor boeken heeft neergezet,ook zij werkt daarnaast aan een boek.Maar Jounalistiek weet ik zo niet of ze dat ook doet of wilt doen,maar anyhowe.

Ben wel benieuwd naar je Sci Fi verhaal,en inderdaad lazers zijn boring geworden en vind het zelf ook vaak niets aan.Al zijn de phasers in Startrek wel leuk.

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Vertel! :D En waar kan ik iets van haar lezen?

Wat schrijf je dan zo al? Wat voor plannen heb je, voor een boek?

Ik probeer het enigszinds realistisch te houden, vandaar geen lasers en onzin.

11. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Jij...een boek? In nagenoeg elke post van jou struikel ik over de spelfouten.

Zelf schrijf ik niet, al vind ik dat ik de vaderlandse taal degelijk beheers. Ik heb er vaak over nagedacht de journalistiek in te gaan, maar het wordt nooit concreet. :{

12. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Ik schrijf sinds kort regelmatig voor een gamesite. Daarvoor heb ik me er nooit veel bezig mee gehouden maar ik schrijf met veel plezier.

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Welke site dan? :D

EDIT: Oh, wacht. Vast de site die in je sig staat. :+

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Columns, reviews, nieuwsposts en veel betogen. Heb voor xbw nu één column geschreven en volgend jaar worden dit er hopelijk meer. Op het moment ben ik ook bezig met een nieuwe. Maar ik schrijf graag, altijd al graag gedaan :)

15. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Hahaha,klopt dat heb je leuk gezegd.
    Maar ik schrijf de posts ook vaak veel te snel,maar ben me dat nu al een beetje aan afleren althans i am trying though.
    Met schrijven doe ik meestal eerst alles op klad,daarna als het in de echte vormen komt raadpleeg ik met alles een woordenboek erbij.;)

Willem,momenteel werk ik aan een boek over Draken en meer mytische wezens.Maar ik schrijf zo nog meer,zoals voor mijn stripboekprojecten.
    En ja lazers maakt het vaak allemaal direkt zo onwerkelijk,tevens vliegende auto's zijn zo achterhaald allemaal.;)

16. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ook ik mag erg graag schrijven en dan vooral over sport. In het verleden heb ik een eigen website over voetbal bijgehouden. Tegenwoordig schrijf ik voor FCUpdate.nl. Verder heb ik van juli tot en met september 2008 gewerkt voor Infodarts.nl. Dit was 's lands grootste dartssite, maar is helaas opgeheven omdat het bedrijf dat erachter zat failliet is gegaan. In dezelfde periode heb ik ook artikelen geschreven voor het tijdschrift Darts International en SBS6 Text :). Ten slotte schrijf ik artikelen voor mijn studie. Ik studeer namelijk - net als Mtthz - journalistiek in Zwolle.

Al met al heb ik dus al wat ervaring met het beroep dat ik later wil uitoefenen: sportjournalist.

Een link naar mijn portfolio vind je trouwens in mijn profiel. :)

Laatst bewerkt: 25 dec 2008
  17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    De VIVA? Nog nooit van gehoord. *googled* Hmph, leuke site. :D Straks nog wat verder bekijken. Ik wil ook naar Schotland. En naar Cairo.

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nou, een tripje naar Breda lijkt me toch niet zo heel ver..

20. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in zekere zin ook een soort schrijver, ik schrijf voor een gamewebsite voor oudere gamers: http://www.oldskoolnl.nl. Ik help daar het gamenieuws te verzorgen en houd me regelmatig bezig met het schrijven van gamereviews... Ooit werkte ik mee aan P2G, een website geheel in het teken van de PlayStation 2 en schreef toen 130 reviews in een paar jaar tijd... :D

Ik schrijf al sinds 1980 of wellicht zelfs daarvóór, ik hield een tijdje dagboeken bij... Mijn interesse ligt naast games op het gebied van psychologie, religies, literatuur en filosofie... Geen lichte onderwerpen, maar ach... :b:

Deel Deze Pagina