[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En lees je ook nog andere comics? De striphelden, de horror-verhalen, de drama's van Amerikaanse bodem? Of echt het Nederlandse?
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je daar naar op zoek bent kan ik je flink wat series aanraden:

    - Sandman (Neil Gaiman);
    - Watchmen (Alan Moore);
    - V for Vendetta (Alan Moore);
    - The walking dead (Robert Kirkman);
    - DMZ (Brian Wood);

    Dit zijn de serieuze series die ik lees / gelezen heb, en ze zijn stuk voor stuk geniaal. Moet daar wel bij vermelden dat ik persoonlijk The walking dead en Watchmen echt de aller ALLER vetste vind. Maar de rest is ook required reading als je comics vet vindt.

    Verder lees ik op dit moment nog Transmetropolitan (Warren Ellis). Is zwaar geniaal en veel grappiger dan andere series die ik ken, maar daardoor ook iets minder serieus.

    Verder wil ik zelf ook nog Y the last man gaan lezen. Moet de eerste volume daarvan maar eens kopen.

    Ga qua boeken nu maar eens beginnen aan "De kinderen van Hurin" denk ik.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb jaren geleden bij de Lekturama , een paar complete serie bestelt.
    Guus Flater , Astrix&Obelix , Kuifje.

    Met de serie van Suske&Wiske en Rode Oortjes ben ik alweer heel snel gestopt. Je wordt dood gegooid met nieuwe boeken.

    Ik heb hier in de regio volgens mij geen goede stripwinkel.
    Op de markt staat wel iemand , maar die is veelste duur en de boeken zien er verlept uit.

    Tientallen jaren lid geweest van de Eppo en Sjors&Sjimmie :9
    Zag net dat Eppo weer terug komt \o/
    25 Nummers voor € 99 is schandalig :mad:
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Colin Forbes, daar had ik die boeken van gelezen. Staat in gevaar en moordkuil. Echt vette boeken! aanrader.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, The Watchmen (komt film van) en The Walking Dead ken ik. V for Vendetta ken ik natuurlijk van de film, wist niet dat er ook een comic was. De rest ga ik even checken. Zelf heb ik veel plezier beleefd aan The Darkness en volg momenteel The Amory Wars (maar daar komt neit zoveel van uit).

    Stripboeken zijn duur, I know. :mad: Net als DVD-serieus, echt bizar. Alles wat in oplage verschijnt is gewoon duur, bah. Overigens zijn Kuifje wel érg leuk! Ik vind die taal zo mooi. Ietwat ouder Nederlands, Kuifje met zijn uitspraak 'zonderling', geweldig! :D
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2008
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Kuifje wil ik nog eens de hele collectie van kopen, kost alleen wel een aardig centje. (lees: 99 eu)

    Ik heb overigens vandaag deze twee boeken aangeschaft:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Twee klassiekers. De eerste zelfs gebaseerd op de Nederlandse komst in Japan in de 18e eeuw. :) Ik wil overigens de hele serie van 6 boeken lezen.
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Kuifje!!!
    Had er de volledige dvd set van gekocht ipv de boeken :p
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb Kuifje in gebonden boeken van 2 afleveringen.

    Zag bij Lekturama nu de complete serie van Lucky Luck voor € 49,95

    Mijn favoriet is Guus Flater _O_
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik heb het over deze:

    http://www.bol.com/nl/p/boeken/kuifje-75-jaar-koffer/1001004002732531/index.html

    Zitten inderdaad ook in gebonden boeken van 2 in, maar ook nog een extra boek met achtergrondinfo en het laatste boek: De Alfa Kunst.
     
  10. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Traditionele superhelden gedoe

    Invincible van Robert Kirkman
    Thunderbolts van Warren Ellis (kleine run 20 issues)
    Kraven's Last Hunt van Dematteis (beste spider-man verhaal ooit)
    Daredevil van Brian Bendis
    Captain America van Ed Brubaker (alles behalve corny, geen grap echt een geweldige run)
    Dark Knight Returns van Frank Miller
    X-Factor van Peter David (meest recente run)

    Serieuse dingen (in aanvulling van de anderen al genoemd)

    Criminal van Brubaker (must read)
    100 Bullets van Azzarello.

    Beetje zo mijn persoonlijke aanraders.
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    [​IMG]

    Met kerst dit boek gekregen. Morgen maar eens aan beginnen.
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje voor dulle :9 ( hopelijk komt ie hier ff om t hoekje kijken )

    Ik zag dat jij dit boek in je bezit heb:

    [​IMG]

    Wou m ook bestellen maar heb dus per ongeluk het tweede deel besteld :+ Nu wil ik wel voor de zekerheid weten dat dit een goede serie is want anders is het zonde van m'n tijd.

    Ben je al begonnen in Eragon?

    Ben nog steeds bezig met in de ban van de ring. Ga nog niet zo snel maar het zijn wel leuke boeken. Ben nu bij een stukje wat compleet weggevaagd is in die film. Een of andere gestoorde vent genaamd Tom Bombadil. Die vent huppelt en springt de hele dag door de bossen ofzo 8) Frodo is trouwens een stuk minder irritant en 'stoned' door de ring in de boeken. Echt ik vond m strontvervelend in de films
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    *Jeffer ziet dat ik hier gepost heb. Komt blij kijken.*
    Dan nu de teleurstelling:
    Ik ben de laatste tijd niet veel aan lezen toegekomen. Ik lees altijd 's avonds, maar aangezien ik de laatste paar maanden 's avonds ziek ben komt het er maar niet van.
    Donkere Tijd ligt dus nog steeds op mijn boekenplank te wachten.

    Ik heb verdorie De Dwergen nog niet eens uit. :mad: (p. 227)
    Eragon dus ook nog niet aan begonnen. Eerst maar eens door mijn huidige boeken heen zien te komen.

    Hoop binnenkort weer te kunnen beginnen. Heb nu al lang genoeg niks 'kunnen' lezen.
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0

    alleen 's avonds ziek :x weird. Is wel erg kut, ik lees ook altijd 's avonds. Ik denk wel dat je van Eragon spontaan beter wordt hehe.. Ben je nu nog bezig in het derde deel van de dwergen? Deel 4 kan je beter op de plank laten staan, was een stuk minder dan 1,2,3. Heitz melkt het gewoon te ver uit.

    Ach dan wacht ik nog eventjes met de donkere tijd en pak ik na lord of the rings weer verboden en verbannen/ de wetten van de magie op.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    *sniff* wilde bij amazon lading boeken bestellen, maar heb geen visa meer :'-(
     
  16. Soeperman NL

    Soeperman NL Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben gisteren begonnen aan dit boek.
    Erg boeiend en spannend tot nu toe.

    [​IMG]
     
  17. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    prachtig boek volgens mij voor maar 5 euro gekocht <3
     
  18. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    tijdje geleden gekocht toch ben ik er pas laatst in begonnen maar ik moet zeggen dat het c'ker een tof boek is voor G N' R fans, zoiezo is het wel een tof boek voor een beetje rock 'n roll lifestyle. ik ben er iets van 3 weken geleden mee begonnen en ben nu ergens bij blz 310 :)
     
  19. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    [​IMG]

    Ik lees dit boek met de volle frustratie, dat hij nou telkens als laatste is gekozen met gym betekend toch niet dat iedereen geen plezier en nut heeft aan sport? 8)
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nu eindelijk eens verder gegaan met verboden en Verbannen? :mad: Op HP na vind ik het de beste serie die ik heb.
    Daarna de Dwergen.

    Waarvan ik net toch het 4e deel heb besteld. Als ik ergens aan begin maak ik het ook af; ik ga niet middenin een verhaal/serie opeens ermee stoppen.
    En misschien is het niet zo erg als jij zegt. :p

    Daarna beginnen met de Donkere Tijd, en ondertussen hopen dat eindelijk eens een vervolg van De Godengebieder uitkomt. :9

    But first...Wraak van de Dwergen eens uitlezen. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina