Vuurwerk 2008/2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Centurion, 6 sep 2008.

1. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar voor 't eerst zo'n Cobra gezien. Die dingen zijn echt ziek man! Serieus, een supervlinder is er echt niks bij.

2. t0xic Ballz

t0xic Ballz Guest

ja idd, het kamp was er dit jaar bij ons ook weer.

geen idee wat ze in elkaar hadden geknutseld, maar het ging stukken harder dan een Cobra, ik voelde de druk zon 100 meter verder nog tegen me aan knallen 8)
    en er kwamen allemaal zilveren dingetjes uit, plastic ofzo en dwarrelde door de lucht

3. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    never mind...

Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Hmm dus wel... |:-
    Mijn broertje kreeg er een tegen z'n nek en heeft daar nu een vieze korst zitten. Ziet er echt niet uit. Nu heeft hij er niet meer zoveel last van maar in het begin deed het super zeer. En raad maar eens hoe het gebeurt was: juist ja door een stomme idioot die op andere mensen aan het richten was. :mad:

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat soort dingen komen helaas erg vaak door anderen. Ik had een paar jaar terug ook een special net naast mijn hand gekregen. Dit kwam omdat een mafkees er steeds 2 tegelijk streek waardoor de één de ander lanceerde en deze ontplofte net naast mijn hand. Dit heeft ook een aantal weken geduurd voordat het weggetrokken was. Als hij nog dichterbij ontplofte was het heel anders afgelopen. Dit was dan ook wel pech maar er lopen helaas veel lui tussen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

6. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Is toch het logo van Choeet bangers (vlinders)?

Laatst bewerkt: 3 jan 2009
  7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon het merk chooet. Die hebben van alles. In mijn mening hebben ze het beste knalspul uit belgie.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nog wat leuke foto'tjes

Mijn foto van de totale collectie is pleite.....vet vaag :confused:

De Zink 901 die ik echt in December pas kon krijgen 8). De BSC er naast.
    Verder wat foto'tjes van de trip naar Belgie :)
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt: 3 jan 2009
  9. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Lijp killas! maar ik zou de foto's weghalen. op een ander forum(weet niet meer welke het was,XBW of NFC) was er ook iemand die het poste en die had de politie op de stoep staan:) weet niet of het ze nu nog wat uitmaakt

10. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Het wordt nog makkelijker als je je naam plaatje van de supermarkt waar je werkt erbij fotografeert :+

11. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Nu gaan ze hier echt niet meer naar zoeken ;) Oud & Nieuw is voorbij, Vuurwerk periode is voorbij, geen redenen dus om er nog naar te zoeken... denk ik :+

12. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    Oliebol is opgepakt omdat hij hier z'n collectie poste. ik ben ook opgepakt alleen geen idee of dat komt door XBW. maarja ik neem het zekere voor het onzekere, dus ...

IK ZAL GÉÉÉÉN ILLEGAAL VUURWERK HEBBEN VOLGEN JAAR ... EHRM
    O-)

13. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    :+ Maar waar had jij dan je foto met al dat illegale shit geplaatst? Ook op een forum? 8)

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Oeps, voor de zekerheid maar ff weggehaald :+

Al willen ze die spullen hebben moeten ze de restjes over 500 m² ff oprapen en plakken :+

15. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Voorlopig geen verbod op vuurwerk.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/105067

Volgens het nieuws bericht zijn er ongeveer evenveel nederlanders voor als tegen een vuurwerkverbod. Dat is de rede waarom er nog geen vuurwerkverbod komt.

Zoals ik eerder heeft gepost, zou ik volkomen begrip hebben als d'r een vuurwerkverbod zou komen, omdat de mensen gewoon niet met vuurwerk kan omgaan. Maar ach, volgend jaar weer nieuwe slachtoffers en weer een miljard schade waar wij weer voor moeten werken. Tenzij ze volgend jaar wel fatsoenlijk met vuurwerk omgaan. (En van andermans spullen afblijven waar mijn buurt nog van kunt leren :{)

Edit: Ik weet dat het een beetje oud nieuws is maar het mag toch niet ontbreken in deze topic.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Een miljard schade? Waar haal jij dat nou weer vandaan?

Zo en zo denk eens na hoeveel van die schade niet op 1 hoop gegooid worden door Den Haag?
    Jongeren rellen en steken vuurwerk af.....auto's worden in elkaar getrapt, busjes worden in elkaar getrapt en ruiten worden ingegooid.
    Toch wordt de schade toegerekend aan het vuurwerk, want die jongeren gebruiken vuurwerk voor die vernielingen :emo:

Zullen we dan ook maar alcohol verbieden? Wij Nederlanders kunnen daar immers zo goed mee omgaan......

17. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mag ik zelf een conclusie trekken? Een lachertje; het zijn schattingen die, als je de bijlage naleest, totaal niet goed in perspectief genomen worden.
    Een voorbeeld:

Waarvan de eigen risico hoeveel is? Van die 1000 slachtoffers, hoeveel zijn er na 1 uur uit de behandelkamer? 30000 euro is wat? een week in het ziekenhuis.
    Lijkt me sterk dat je voor een 2e graadsbrandwond of een botbreuk een week moet liggen. Erg overdreven imo

180 miljoen??? Lijkt mij heel sterk dat er 2000 mensen zijn die levenslang lijden door een stuk vuurwerk. Sinds wanneer wordt dat in 1 jaar afgeschreven?
    Gemiddeld leven die mensen 60 jaar......Die 90.000 is, lijkt mij, niet per jaar aangezien 90.000 euro 3 keer het gemiddelde is wat een nederlander netto per jaar verdient.
    Zullen we die 180 miljoen dan niet door 60 delen? Oke.....

25 miljoen voor extra kosten die niet eens door vuurwerk hoeven te komen.....hoeveel mensen steken er iets in de hens met benzine of een ander brandbaar spul. Nee hup omdat het op 31 december gebeurd gooien we het op oorzaak: vuurwerk......

100 miljoen? Hij is milieu deskundige zeker? Dan vraag ik mij af hoeveel hij de schade schat door de auto's die elke dag uren in de file staan.....de grapjas

Hoe kan consumptie schade zijn? Dat komt rechtstreeks terug de maatschappij in.

Dus vuurwerk?

Een econoom die dit schat? Grapje zeker? Onderbouwing is ver te zoeken

Dus Wetten kosten jaarlijks 50 miljoen euro als het gaat om vuurwerk?
    Lijkt me niet he als je even relativeerd.....
    Idem voor het ambtelijk apparaat. Vergunningen zijn er niet voor een jaar....hier in Alkmaar heeft Intratuin een vergunning voor 5 jaar gekregen, Profile de Mare voor 3 jaar volgens mij.
    Weer neemt nota bene een econoom de lange termijn niet mee in zijn berekening....

Argumentatie? Cijfers? Die heeft hij niet. Valt de controle en handhaving in NL niet onder het onderzoek door justitie? Wat al 75 miljoen kost.....(waar ook geen argumentatie bij staat)

Knap vuurwerk heb je dan....:emo:

En dan heb ik deel 2 van de bijlage niet eens goed en wel behandeld......

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Het zal misschien geen miljard zijn maar je kunt niet ontkennen dat vuurwerk veel onnodige schade aanricht.

Ben niet voor een geheel vuurwerk verbod maar zou het wel prima vinden als je vuurwerk pas vanaf 20:00 uur s'avonds mag gebruiken want overdag vind ik het maar vrij irritant

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    *Kick

Iemand ervaring met Lidu prof. blokken?

De 1e lijsten zijn alweer de revue gepasseerd :lol:

Deel Deze Pagina