Betreffende: Garantie en TROS Radar
Geachte klant,
U bent wellicht op de hoogte van de uitzending van TROS Radar van 22 december 2008 jl., die melding maakte van klachten over de PlayStation 3 console. Op bijhorende de website
http://www.trosradar.nl/ wordt een standaardbrief aangeboden die consumenten kunnen gebruiken om klachten in te dienen tegen retailers.
Deze brief is te lezen via onderstaande URL:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=332&no_cache=1&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=30
Momenteel bestuderen we de inhoud van dit programma en de website, zodat we mogelijkerwijs gepaste actie kunnen ondernemen tegen het programma, de verantwoordelijken hiervan en andere betrokken partijen.
Wij willen duidelijk maken dat onze houding betreffende garantie en non-conformiteit ongewijzigd blijft. Dit wil zeggen dat de 1-jaarsgarantie wettelijk is in Nederland. Onze overeenkomsten hierover blijven dus ongewijzigd.
Echter, we zullen vanaf heden, tot we schriftelijk het tegendeel adviseren, buitengarantie gevallen van kopers van een PlayStation 3 in uw winkelfiliaal/ winkelfilialen accepteren. Dit op voorwaarde dat de PlayStation 3 als een goed huisvader is behandeld en niet is geïmporteerd van buiten de EER. We zullen de consoles kosteloos vervangen door zogenaamde ‘refurb units’. Dit wil zeggen; gebruikte toestellen die een volledige elektronische, mechanische en cosmetische controle en revisie gehad hebben. We vragen u bij voorkeur alle consumenten met klachten door te verwijzen naar onze helpdesk 0495-574817.
Ter verduidelijking: onder “buitengarantie gevallen” verstaan we aanvragen tot herstelling van een PlayStation 3 die meer dan een jaar geleden werd aangekocht.
Indien u vragen betreffende bovenstaande heeft, gelieve uw Account Manager te contacteren.
Klik om te vergroten...