Afvallen na de feestdagen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 7 jan 2009.

1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    De titel is wat misleidend, eigenlijk wil ik er al een hele tijd een paar kilotjes af hebben, het zit dan ook vooral om mn middel en ook op mn heupen. Ik ben zo'n 1,85 en weeg tegen de 90. Opzich geen extreem overgewicht maar ik zou toch graag wat vetmassa willen kwijtraken. Het probleem is dat ik het nooit volhoud en ook geen echte richtlijn heb.

Allereerst weet ik dat het belangrijk is om op de juiste tijdstippen te eten en daar tussendoor nog iets kleins te pakken. Ik heb thuis een goede hometrainer staan en gewichten dus dat moet ook geen probleem zijn.

Nu heb ik gehoord dat interval training meer effect heeft dan langer en langzamer fietsen, klopt dit? En hoe gaat zo'n interval training, misschien heeft iemand voor mij een voorbeeld waaraan ik me kan houden?

2. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gewoon alles blijven eten wat je wilt en dan 2 keer per week naar een bokstraining gaan. Als je dit trouw blijft doen zul je zeker weten afvallen.
    Ik denk dat als je echt wilt afvallen het er toch meer om gaat dat je minstens een uur lang achter elkaar met iets bezig bent. Interval training is meer voor conditie en kracht dan voor afvallen. Duurloop is beter voor afvallen. Hardlopen werkt ook heel goed, het begin is alleen heel moeilijk omdat je geneigd bent na 5 minuten te stoppen. Dit moet je in 2-3 maanden kunnen opbouwen naar een half uur rennen, en dan ga je beginnen met afvallen. Als je uiteindelijk een uur achter elkaar kunt rennen(zonder stops) ga je echt goed afvallen. Het belangrijke is dicipline, minstens 3 keer per week rennen. Nooit een week minder, dan maak je het jezelf alleen moeilijker. En in het begin ff doorbijten, gewoon zo lang mogenlijk en dan in het begin kun je stops in bouwen. Bijv. 5 min rennen 2 min lopen 5 min rennen 2 min lopen, tot je iig een half uur bezig bent geweest. Dan ga je dat uitbouwen naar 10 min rennen 5 min lopen, dan naar 15 min rennen 5 min lopen en uiteindelijk naar 30 min rennen. Als je het echt wilt en je traint minstens 3 keer in de week 1 uur lang dan moet het wel lukken.

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  3. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik denk niet dat dat helemaal waar is, je hebt tenslote verschillende type mensen. De een word dik van lucht en de ander kan alles eten. Het zit hem ook vooral in wat en hoe je eet en natuurlijk ook de sport, maar hoe...

4. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk hangt het van allemaal andere dingen af, maar als je iig 3 keer per week 1 uur lang intensief sport moet je al flink verschil gaan merken. Het is gewoon een kwestie van levensstijl. Ik was vroeger altijd een mollige puber die de hele dag gamede. Toen begon ik een paar jaar geleden met boksen, 2 keer per week training en 1 keer hardlopen. Nu weeg ik 85 kg met 1m90. Dicipline is het belangrijkste, ik let echt niet bijzonder op mijn voeding. Ik eet gewoon als ik honger heb en ik stop als ik geen honger meer heb. Ik snoep wel vrij weinig, ik eet liever een banaan dan een koekje.

5. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Toch zou ik wel deels op je voeding letten. Bijvoorbeeld veel water en zo min mogelijk ander zoet drinken nuttigen. Als je honger hebt tussendoor pak een eierkoek of een stuk peperkoek, dat schijnt niet echt ongezond te zijn. Ik heb geen idee wat je nou allemaal eet hoor misschien doe je zoiets al maar ik zou er wel op letten naast het sporten.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Deze dingen kan je perfect vragen in de Fitness Thread, daar staan al genoeg trainingsmethodes en informatie over trainen :)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En daar zit Ashavan achter de balie en die heeft gewoon inloopspreekuur, maar alleen soms duurt het even voordat die wat terug zegt. ;)

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zat op zelfde punt als jij nu zit. Was 1.87 en 91,5 kilo, zit inmiddels op 78,5 kilo. Gewoon meer bewegen, gezonder eten en veel water drinken. Simpel :+

9. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    gewoon veel water drinken en verliefd worden :+ hielp mij enorm haha

nee even serieus.. ik ben ook 1.85 en ik weeg nu rond de 74 kg. Ik eet 2 boterhammen in de ochtend, 2 in de middag, neem ik mn avondeten en dan ergens tussendoor zon evergeen pakkie en that's it.. verder drink ik ongeveer 3 liter water per dag. En ik kom niet te kort ofzo. Je moet er gewoon ff aan wennen.

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  10. Ashavan

Ashavan Guest

Wat een sarcasme
    Er staat vaak in no-time een stappen plan hoe/wat ;D

Zou er geld voor moeten vragen hehe

Menselijk fysiologie speelt mee, maar iedereen kan veel eten. Ene moet meer proteine/vetten eten en anderen meer proteine/koolhydraten. Ik ben dus iemand die niet goed met koolhydraten overweg kan.

Doe maar gewoon niet. Tenzij je veel ongezonde troep in je lijf wilt. Eierkoek vult ook voor geen meter en zit nauwelijks bruikbare voedingsstoffen in. Peperkoek laat je insulien spiegel lekker stuiteren met als gevolg dat al het andere dat je eet meteen opslaat als vet.

En dat wat Artificial doet, zo weinig eten dat je metabolisme instort, zou ik al helemaal niet doen.

Volg Sostic zijn raad op. Lees een beetj ein het fitness topic rond. Daar wordt voeding en afslanken ook behandeld.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2009
  11. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
  12. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Intressante thread. Na de feestdagen ben ik zelf ook 3 kilo aangekomen. Inmiddels is het voetbalseizoen weer hervat en ook de gymlessen op school. Ik hoop dus dat het er binnen een maandje wel weer af is.

Dan nog een vraagje, in plaats van elke pauze een blikje Coca Cola te nemen, neem ik nu een blikje Coca Cola Zero. Daar zit maar 1 Kcal. in staat erop. Helpt dit nou echt?

13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    In plaats van suiker, neem je suikervervangers.
    Niet echt handig.

Water is je vriend, niet alleen om in te zwemmen of om op te schaatsen.

14. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32

Maar hier kom je dan toch niet door aan of wel :9?

15. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Van Cola kom je ook aan. Wat de poster boven je ook zegt. Water is je vriend. 2-3 liter per dag.

16. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van tevoren plannen hoeveel je gaat eten en zoveel mogelijk fietsen/hardlopen werkt bij mij in ieder geval wel, maar je moet er wel motivatie voor hebben, die ik zelf in ieder geval niet heel lang kon vasthouden. Maar het was me wel gelukt om best snel af te vallen in een korte tijd, 2 maanden voor de zomervakantie :+

Er was een of ander ebook uit het fitnesstopic waar dit soort dingen heel goed werden uitgelegd, weet alleen niet meer precies hoe het heette...

17. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Weinig? ik kom niks te kort 8) Hebt gij geen honger hoeft gij niet te eten lijkt me.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Was dat maar zo. Maar je maag krimpt en zet uit en past zich aan. Je metabolisme/verbranding past zich aan. Geef je het te weinig gaat je lichaam op den duur minder doen. Als je het lang genoeg door zet gaat het lichaams functies op een lager pitje draaien of geheel uitzetten omdat het er geen energie voor heeft...energie wat uit voeding komt.

Het zit allemaal wat complexer in elkaar. _0/

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    maar ashavan, je gaat af op wat arti zegt over hoelang hij is en hoeveel hij weegt.

Als ik dan zeg dat ik 1.90 ben en maar 68kg weeg, kom jij dan ook tot de conclusie dat mijn metabolisme in is gestort? Ik vreet me helemaal de tering in, maar er komt gewoon geen kilo bij.

Verder heb ik ook geen gezondheidsproblemen of conditieproblemen, dus ik vind het wel best.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Of je te weinig eet hoef ik niet eens over na te denken en zal een volmondig ja zijn.
    Kijk veel mensen denken veel te eten en zodra ze opschrijven wat ze eten dan lijkt het veel in hun ogen, maar stelt het in princiepe nog steeds weinig voor.

Ook zijn er mensen met verschillende lichaamstypen. En die moeten inderdaad enorm veel eten willen ze aankomen. Hun metabolisme werkt van nature constant overuren, bij mij is het juist het tegenovergestelde helaas. Maar ik ken niemand die niet aangekomen is op een dieet van 5000kcal :p

Deel Deze Pagina