Supercancel zit er zeker wel in. Bij mij is het L2 + R1. Dan stopt mijn speler met ALLES, maar dan ook echt met alles.
Het is inderdaad irritant dat je soms niet van speler kan wisselen, dit komt omdat je dan al een commando hebt gegeven (bijvoorbeeld schieten, passen etc). Die speler moet dan die commando uitvoeren en loopt naar de bal toe, op dat moment kan je niks doen.
Ik doe dan vaak de Super Cancel, dit werkt heeeel erg zeker wel.
Oftewel, minder button-bashen! Je moet proberen al de knoppen die je indrukt gecontroleerd te doen.
Dan voorkom je stomme acties als passen terwijl je de bal wel net hebt gehaald,
of schieten terwijl je dacht dat je de bal niet meer had,
of hoge pass terwijl je dacht dat je een sliding zou maken,
of het verspillen van de bal terwijl je toch echt dacht dat je hem niet meer zou halen.
Het spel onthoudt namelijk altijd de eerste knop die je indrukt voordat je de bal krijgt. Dit is inderdaad een klein minpunt, maar aan de andere kant. Als je de volgende keer een lobje wilt toen met L1 + schieten, en het spel wisselt ineens van speler om je op L1 drukt, dan scheldt je het spel weer uit omdat hij het niet goed doet.
Je kan er beter mee leren omgaan en je eigen speelstijl aanpassen.
Ik zou de game voor geen goud willen missen of zelfs ruilen tegen PES09 + goud () op dit moment. Ik ben altijd een PES-fan geweest, maar PES09 is echt een hele zwakke uit de reeks. Dit terwijl Konami echt wel weet hoe het moet! Ik heb de game een week geleend en zeker zo'n 40 uur gespeeld maar sjonge jonge...werd er gewoon moe van
Laatst bewerkt: 8 jan 2009