Ben het op bepaalde hoogte met je eens (je moet idd heel erg op je woorden letten met deze dingen anders zou mijn "bevrijd" opmerking als iets anders kunnen worden aangenomen). Echter is je "advocaat van de duivel techniek" makkelijk onderuit te halen. Ik (en wetenschappers) geloven niet (ik wil dingen weten). Ten tweede zijn de punten die personen als Dawkins aanhalen goed onderzocht door andere wetenschappers in uitgebreide toetsingen. Je kunt het dus moeilijk beschrijven als zijn mening, maar beter als wetenschappelijke feiten. Daarnaast zal iemand als ik, maar ook schrijvers als Dawkins direct zijn mening aanpassen als er nieuw tegenstrijdig bewijs op tafel komt.
Uiteindelijk is het een zoektoch naar de waarheid wat je moeilijk kunt vergelijken met geloof waarbij bepaalde personen een soort van profeten zijn met onomstotelijke kennis... Dit zwartmaken is moeilijk omdat het designvan wetenschap dit minder makkelijk toelaat.
Dat wetenschap een imago-probleem heeft dankzij religie ben ik met je eens (onterecht aangeluld). Zo denken mensen snel aan proefdieren en het vermoorden van embryootjes als ze aan wetenschap denken al is dit volkomen onterecht.
Laatst bewerkt: 5 jan 2009