1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kredietcrisis en consoles.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door goodfella, 9 jan 2009.

  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Wordt er op dezelfde voet verder gegaan of zal dit de laatste generatie consoles zijn? Krijgen we dezelfde stortvloed aan games in de nabije toekomst of zijn het elk jaar dezelfde risicoloze spellen (Fifa, Mario, Call of Duty)? Krijgen we met EA en Ubisoft 2 grote uitgevers of blijven een Take Two, Capcom en Konami gewoon onafhankelijk?
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De consoles zullen gewoon wel doorgaan,al doet Sony nu inderdaad wat vreemd want ik las toevallig nog iets op de Insidergamer hierover.Maar even daarbuiten gezien zullen de consoles met zijn games denk ik gewoon verder gaan,of er echt nog veel innovatieve games komen heb ik wel zo mijn twijfels over.De consoles zullen wel flink duurder gaan worden met de launch,Microsoft zal wel weer de eerste zijn met een nieuwe next gen console.Nintendo volg ik zelf totaal niet meer,maar ook zij zullen wel weer met een nieuwe spelcomputer komen.

    Tja ik vind het altijd leuk weer zo'n nieuwe console gebeuren,maar ik heb al voorgenomen om de nieuwe X Box pas tot aanschaf te nemen wanneer daar ook goede titels voor zijn.Geen oude titels meer in een next gen jasje,dat doet het voor mij niet.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Eigenlijk best grappig dat zoveel mensen brainwashed zijn door de kredietcrisis. De media overspoeld je met die hype en meteen wordt overal kredietcrisis als oorzaak of probleem gegeven, terwijl de meesten, zeker hier, er niet eens wat van merken.

    Waarom zou de kredietcrisis een negatieve invloed op consoles hebben? Veranderingen in ontwikkelaars of uitgevers zouden er anders ook wel komen zonder kredietcrisis en ik denk niet dat we aan de laatste generatie spelcomputers bezig zijn. De animo hiervoor wordt juist alleen maar groter.
     
  4. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Nou ik weet ook wel dat dat allemaal maar hype is,en ikzelf merk er ook niets van.Maar al zou dat wel zo zijn,dan nog gaat het allemaal gewoon nog door met de console wars en dergelijken.er zijn met de jaren veel game ontwikkelaars geld misgelopen met de illegale copyen,maar hebben zich niet daardoor laten tegenhouden.
     
  5. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste gamers zijn tussen 15-25 (mss 30) . Dat is precies de groep die het minst last heeft van de crisis. Ik (17) ben nou niet minder fast-food gaan eten (al zou dat geen kwaad kunnen) of minder games gaan kopen vanwege de kredietcrisis. Naast dat is een crisis eerder of later ook afgelopen. Ik verwacht dus niet dat MS, Sony of Nintendo hun plannen zullen aanpassen door de crisis
     
  6. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef je helemaal gelijk, er is geen kredietcrisis. Niet voor de reden voor de terlopende economie is de hype die de media er van maakt, het zit dus tussen je oren. Dankzij de "geweldige" daily updates van RTLZ word je nog maar eens flink bang gemaakt, en zo ontstaat een kredietcrisis.

    Klant denk zich geen dure auto meer te kunnen verloven ---> gevolg: De auto dealer verkoopt er minder
    Autodealer verkoopt minder auto's ---> gevolg: Autofabrikant maakt minder auto's
    Autofabrikant maakt minder auto's ---> gevolg: Staalfabrikant produceer minder staal

    En dit gaat eindeloos door tot het weer bij de consument uitkomt. Bezuinig JIJ dan bezuinigt de stap achter jou ook..

    Ontopic:
    Sony is idioot aan het doen, zover ik het hoor in de winkels (ik kan ergens een bevestig vinden) dat ze zijn tijdelijk zijn gestopt met de productie van de controles. Zo zou hun fabriek in China is 2 maanden DICHT geweest...

    Ik weet het niet hoor, maar ik kan dankzij die "kredietcrisis" kan ik nu met moeite me geld uitgeven.....
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Jep, mensen worden onterecht bang gemaakt om te consumeren. En consumeren door ons consumenten is nou net wat nodig is om een slechte economische periode door te komen. Wel verantwoord natuurlijk. En ik vind dat we in bepaalde dingen wel wat minder mogen consumeren, maar dat is een ander verhaal.

    OT:

    Er zijn toch al redelijk wat meldingen geweest van negatieve dingen in Gameland? Zo is er volgens mij een aantal games on hold gezet en zijn er natuurlijk aardig wat mensen ontslagen. Weet niet precieze voorbeelden, maar heb dit soort dingen wel gelezen bij de nieuwtjes hier.

    Zelf maakt het me niet heel veel uit. Red me prima met minder titels.
     
  8. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. 1 van de ontwekielaars van de NFS-serie is opgedoekt door EA. Ik weet niet wat hier voor de reden voor is. De slechte games die ze leveren of de kredietcrisis..........

    iets anders:
    Bron: http://www.psonly.nl/nieuws/18522/Eidos_teleurgesteld_in_verkoopcijfers_Tomb_Raider:_Underworld/

    persoonlijk merk ik nog niet zoveel van de lagere prijzen :{ :confused:
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De Need for speed games deden het al met de komst van Carbon niet zo best,Pro street was al helemaal niet populair bij de verkoopcijferlijst. Undercover maakte het dan helemaal af als de flop van alle NFS delen ooit gemaakt,dus die fout ligt bij hen zelf.

    Tomb Raider: Underworld is geen echt sterk deel geworden als men hoopte,dus daar verbaas ik me ook niet zo over.En dan nog even over dat ontslag bij verschillende developers,maar dat is altijd zo geweest alleen word het nu erg naar buiten gehaald door media en dat soort.
     
  10. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het woord kredietcrisis moet je vergeten, dat is de benaming voor de oorzaak van de recessie waar we in gaan belanden. Brainwashed slaat natuurlijk nergens op.

    Dan kan je wel roepen, ja maar ik merk er nu nog niets van, maar dan zie je het probleem gewoon niet. In alle sectoren zullen er ontslagen vallen. Waarom? Domino effect. Simpel gezegd; grote bedrijven maken normaal gesproken gebruik van kleine bedrijven. Wanneer grote bedrijven gaan bezuinigen, gaan ze bijvoorbeeld catering en schoonmaak niet meer uitbesteden. Het grote bedrijf heeft sowieso al minder werk, maar sleurt dus ook een schoonmaak en catering bedrijf mee. Veel werknemers zullen te horen gaan krijgen dat ze loon kunnen inleveren of er gaan ontslagen vallen.

    Daarnaast hebben veel mensen spaarbeleggingen. Die waren tot een jaar terug vrijwel altijd verliesloos. Momenteel moet je er van staan te kijken dat je eigen verdiende spaarbedrag gehalveerd is.

    Wat doen dus mensen, financiƫle onzekerheid, je houd de hand op de knip. Dat is niet alleen in Nederland, maar in de hele wereld. Een vader in de US die bij GM werkt zal momenteel niet zo snel een gamepje of console kopen voor zijn koters. De meeste games worden nog altijd op die manier gekocht. Het zal dus uiteindelijk resulteren in minder verkoop van games en consoles (lees luxe artikelen, zie autoverkoop).

    Het kan de gameindustrie weldegelijk raken.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is niet mensen bang maken wat het probleem is, het is het feit dat mensen teveel uit hebben geven met geld die ze eigenlijk niet hebben waardoor we in een recessie zitten.

    Denk eerder dat het illegale circuit ontwikkelaars de nek kunnen draaien. Heb het zelf gemerkt afgelopen feestdagen. Na de komst van de R4 kaartje voor de Nintendo DS is hun software-deel qua omzet zeer sterk gedaald. Dit zorgt voor een negatieve tendens, waardoor leveranciers hun prijzen omlaag moeten schroeven. De afgelopen maanden stonden de folders vol met ds spellen voor maar net een tientje. Elke torrent site heeft minstens 8 gb aan ds spellen erop staan.

    Dit is het kern van het probleem voor ontwikkelaars...
     
  12. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Hebben gegeven inderdaad. In principe komt de basis van de kredietcrisis uit de Amerikaanse huizenmarkt. Mensen namen een 2de hypotheek en namen de extra waarde op als lening om het uit te geven aan luxe spullen. Vervolgens word het huis minder waard, omdat de markt wat langzamer gaat en kunnen ze de extra waarde niet meer uit het huis halen en komen ze in de schulden. Iets in die trend geloof ik, maar ik zie wel een beetje in mijn omgeving dat mensen extra uitkijken met geld uitgeven dat bedoel ik.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2009
  13. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Brainwashed? Grappig, insiders zagen deze recessie al jaren terug aankomen. Maar goed, we gaan hier geen al te diepgaande economische discussie van maken wat mij betreft.

    Misschien waait het wel allemaal over, maar de kans dat het niet overwaait acht ik net zo groot. Ik denk dat er in Japan, Engeland en Amerika fors minder games verkocht zullen worden in 2009 en zoiets heeft altijd invloed op de branche.
     
  14. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Je hoeft geen pro te zijn om een recessie te voorspellen... Dat heet conjunctuur.
    Ik voorspel hierbij dat de economie weer zal aantrekken :thumbs:
     
  15. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Het is maar de vraag in welke mate de economie zal herstellen. Misschien zal er onherstelbare schade worden aangericht en moeten we in de nabije toekomst ons consumeringspatroon drastisch veranderen. Dat de luxe artikelen in zo'n scenario er aan zullen moeten geloven is niet ondenkbaar.
     
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    De illegale kopieƫn de schuld van de malaise geven is altijd het makkelijkste natuurlijk. Je ziet hetzelfde gebeuren bij CD's en DVD's. Alleen is dat een erg makkelijke manier om de schuld af te schuiven, terwijl de bedrijven (over het algemeen) al jaren niets vernieuwends hebben uitgebracht.
    Het gehandhaafde business-model wordt aan alle kanten ingehaald door de tijd. Een manier om dit op te lossen is te kijken waarvoor je eigenlijk betaald. In het geval van games is het eigenlijk het gebruiksrecht van de ontwikkelde software. Een andere trend is dat bijna een groot deel van de consoles verbonden is met het internet. Waarom niet een Netflix voor games? Bijvoorbeeld een klein bedrag per dag of per speelsessie, met een maximum van 60 dollar of zo. Dan ga je echt naar het gebruiksrecht toe en niet het fysiek aanschafffen van een product. Ongetwijfeld roept dit wat irritatie op in het begin, maar flutgames kun je snel weer dumpen ;).

    Dan over naar de kredietcrisis en de invloed op de consoles.
    De kredietcrisis is een crisis zoals die (zover ik weet) niet eerder is voor gekomen. Banken zijn (of waren) angstig om elkaar geld te geven. Dat is eigenlijk de olie die de economie draaiend houdt. Intern zijn banken nu bezig om alles weer op de rit te krijgen. Het is belangrijk dat dit snel gebeurt anders kan de crisis wel eens heel lang gaan duren. Bedrijven krijgen namelijk moeilijker geld voor de investeringen, wat invloed heeft op het resultaat en de hoeveelheid werk die ze hebben. Je ziet daarom nu langzaam dat de crisis overslaat naar andere bedrijven. In veel sectoren zal het daarom veel lastiger worden (traditioneel zijn de bouw en staal bedrijven als eerste aan de beurt en dat zie je nu ook gebeuren). Dit zorgt voor onzekerheid bij de consument. Daarom zal hij/zij minder geld uitgeven aan luxe-producten en dus ook aan consoles.

    Het geluk voor de consolebouwers is de jonge doelgroep. Over het algemeen heeft deze doelgroep nog weinig vaste lasten en veel geld beschikbaar om aan leuke dingen te besteden en dat zal voorlopig ook nog zo blijven. Door de lage loonkosten en hoge flexibiliteit zijn jongeren nog steeds aantrekkelijk als personeel, zelfs wanneer het slechter gaat met een bedrijf. In die zin denk ik dat het voorlopig nog wel goed blijft gaan, maar dat het nog wel even duurt voordat we een opvolger kunnen verwachten ;).
     

Deel Deze Pagina