Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Wat betekend MV en PT Killah..?

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Verkeersvergelijking van Fisher
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Fishervergelijking

Krijgt bijna elke scholier op de HAVO of op het VWO.
    Met de vergelijking kan je bijvoorbeeld een argument aanvoeren waarom China de mist in gaat als ze het huidige beleid blijven voeren. PT schiet omhoog in China terwijl V nagenoeg gelijk blijft, wat er dan moet gebeuren is de nationale geldhoeveelheid omhoog halen om de vergelijking te laten kloppen. Er moet dus enorm veel geld bij gedrukt worden in China. Dat heeft weer nadelige gevolgen voor de monetaire waarde etc. etc.

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  3. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Welk jaar dan zit in 5 vwo nog niet veel gezien.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik kreeg het volgens mij aan het einde van 5 VWO.

Daarnaast werd er een uitgebreide som besteed op het schoolexamen bij ons.
    In het examen van VWO 6 kwam er ook een som over volgens mij.

Ik zeg ook niet dat je het heel veel krijgt, maar die vergelijking is best grappig om sommen mee te maken.

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Weet iemand wat de relatie van het Witboek van 1939 (van het Midden Oosten Probleem) is met de Koude Oorlog?

6. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het verbranden van je huid in de zon een exotherm of endotherm proces? Dat laatste toch?

Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  7. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    heeft iemand goede ideen om mijn spreekbeurt over te doen?

het mag geen land zijn
    en geen dier

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Suikerziekte

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik moet voor mijn school een presentatie houden over mijn vervolg opleiding. Nou is het eenmaal zo dat ik het nog niet echt weet, maar dat het wel een HBO school wordt. Kan iemand mij wat tips geven en of site's ? Ik moet namelijk wat open dagen zien te regelen.

Mijn voorkeur: HTS (oftewel techniek) en iets met media wat ik ook erg leuk vind. Zo lijkt me het geweldig om bij een bedrijf zoals apple te werken, maar met welke opleidingen en hoe je daar terecht zou kunnen komen. Dit als voorbeeld uiteraard ;)

Oftewel het mooiste wat ik vind is dus onderzoek naar iets om het beter te kunnen maken. Denk maar aan computers auto's, etc.

Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    carrieretijger?

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Elektrotechniek en werktuigbouwkunde. Twee eeuwenoude technische opleidingen die je op elk niveau kan vinden en die zich bezig houden met het maken, creëren en beter maken van producten/apparatuur. En als je wat betreft computers de softwarekant interessanter vind, heb je ook nog altijd Informatica.

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie dat jij de elektrotechniek doet....bevalt dat? Mijn streven is ook om naar de TU te gaan, maar dat duurt nog wel even.

13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    wil je nou naar een HBO of naar een TU?

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik doe op dit moment HAVO. Maar ik moet een presentatie houden over mijn toekomstige opleiding en het daarbij bijbehorende beroep. ;) Maar het mooiste zou ik vinden om de TU te bereiken via de HBO.

Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  15. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    o, op die fiets.
    Dat hoeft trouwens helemaal niet zo lang te duren. Als je je P in een jaar weet te halen, dan kan je geloof ik instromen op de TU.
    Mocht je vragen hebben over Werktuigbouw. Ik ben WB student in Delft

16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik moet wel een interview afnemen ja. Maar ik zal je dan wel een PM sturen. Hoe bevalt het jou als ik vragen mag, en wat is je doel hierna?

Wat bedoel je eigenlijk met P?

Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  17. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De P staat voor propedeuse.

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uitstekend, maar vergis je er niet in. Op de TU is het extreem wiskundig. Er komen veel mensen binnen die als hobbyist thuis veel bouwen. Maar daarvoor kun je beter naar het HBO gaan. Persoonlijk zou ik ook aanraden om het HBO eerst af te maken en dan pas in te stromen voor de Master op de TU. Het uitvalratio is erg hoog en als je het HBO afmaakt, heb je iig al een diploma. Alleen je P is weinig waard mocht je de universiteit toch net niet aan kunnen.
    Ik zelf vind de studie wel interessant. Juist omdat het zo wiskundig is. Als je Wiskunde gaat studeren, ben je zo abstract bezig. Nu is het meer praktisch, het heeft een doeleinde. Ik moet echter wel zeggen dat ik op het middelbare wel een gruwelijk verkeerd beeld had. 8) Ik heb nu vakken waarvan ik vroeger niet eens wist dat ze bestonden. Terwijl ze toch zo essentieel zijn in dagelijkse dingen.

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik krijg volgend jaar dus Wiskunde B en hoop daarmee een voor sprongetje mee te maken.Ik ga wel de HBO afmaken ja,heb ik in ieder geval wat op zak. Weten jullie wat scholen die de TU vervolgt? Zoals HTS? Ik krijg niks te vinden echt op google.nl Wat me presentatie moet over een HBO school zijn, maar ik kan niet echt een HBO in mijn regio vinden die aansluit op de TU. Ik woon in regio Amsterdam. Waarom ik een HBO school moet vinden, simpel: Moet naar een open dag ervan.

20. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hmm, dat vind ik vreemd. Bij ons is gewoon een HBO diploma in dezelfde studie genoeg (je moet wel een schakelprogramma volgen). Andersom werkt ook, mensen die falen, gaan HBO doen. :+ Hier meestal op de Fontys.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina