Israel/Palestina

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 9 jan 2009.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    meh hoorde net op het nieuws dat er ruim 900 doden zijn aan palastijnse kant waarvan ruim 40% vrouwen en kinderen (volgens de VN) tegen over +- 13 doden aan Israels kant. Lijkt me duidelijk toch ?

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je weet toch dat ik het over de 2e wereldoorlog heb? :)

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Vrede van Versailles?

Je kunt imo niet stellen dat DL 100% schuldig is aan WOII. Natuurlijk zijn zij hem uiteindelijk begonnen, maar de Geallieerden creëerden met het Verdrag wat niet meer dan een verijdelde wraakactie was wel de perfecte voedingsbodem voor Hitler.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat je bondgenoten voorstellen van Duitsland afwezen (wat vrij logisch was na de WO 1) hebben ze bodem gelegd voor wat 20 jaar later gebeurd. Persoonlijk gaat dat er bij mij niet in. :)

5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, aangezien de economische situatie (door de terugbetaalregelingen van het Verdrag van Versailles) zodanig belabberd was droeg het onder andere bij aan de opkomst van totalitaire regimes. Duitsland was nog steeds de aggressor van WOII, maar dat de geallieerden een juiste voedingsbodem hebben gecreëerd lijkt me buiten kijf. Daarom hebben de geallieerden het na WOII ook compleet anders aangepakt. Daarnaast geldt het gezegde 'waar 2 vechten hebben 2 schuld' niet alleen voor de oorzaken van de oorlog, maar ook voor het verloop ervan. Er wordt altijd vuil gevochten en ook in WOII hebben beide kanten oorlogsmisdaden gepleegd.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar een begint de oorlog. Het is niet zo dat ze expres het verdrag hebben afgewezen van Duitsland om een oorlog uit te lokken.

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Lees eens "The economic consequences of the Peace', van John Maynard Keynes. Deze meneer was aanwezig bij de vredesonderhandelingen maar is tijdens het congres weggegaan omdat hij al voorzag wat er ging gebeuren. Dit heeft hij ook allemaal opgeschreven in zijn boek. :)

8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.010
    Best wel toevallig nu dit weer helemaal aan de gang is.
    Heb net mn schoolexamen over het hele probleem gemaakt. :+

9. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat veel mensen van Joodse afkomst posities bekleden met veel macht en ook nog eens veel geld bezitten, en die wil je natuurlijk te vriend houden. Overigens vind ik verder dat Israël beschuldigen van oorlogsmisdaden volkomen terecht is. Mensen afsluiten, laten leven in erbarmelijke omstandigheden, en ook nog eens vele onschuldige burgers doden. En ja, hoeveel doden vallen er ook alweer door die random raketten die worden afgevuurd? 1,2? Om maar even een Amerikaanse senator te quoten "It is obvious that Israel should respond to Hamas, luckily they use precision strikes to make sure that only hostile targets are hit":emo: En daar gaan weer dertig kinderen. =(

10. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan veel zeggen over Israel marr waar ze nu mee bezig zijn kan niet goedgekeurd worden en zal op de lange termijn niet helpen. Op die manier worden ze nog meer gehaat en zal dat zeker nog meer conflicten opleveren.

Maar ook Hamas is niet bepaald slim bezig door contstand rakketen af te vuren (nog voor dat de oorlog begonnen was). Ik bedoel als je contstand de grote hond van de buuren gaat trijteren weet je dat ie een keer kan toeslaan.
    En dat toeslaan kan Israel goed en zijn ze berijd te doen ( dat hebben ze in het verleden ook wel bewezen ).

11. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het beter andersom zien, Palestina is de kleine hond van de buren die getreiterd wordt, en om het dan maar even bij deze vergelijking te houden, kan een kleine hond natuurlijk minder schijten op de stoep dan een grote. If you know what I'm saying.

12. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik las dat Osama bin Laden weer van zich had laten horen. Hij riep op tot een heilige oorlog tegen israel. Hij beschuldigde ook de arabische landen die goede banden hebben met het westen van verraad (iets in die richting).

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die ga ik eens even lezen dan. :)

14. mitch afca

mitch afca New Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is altijd hetzelfde verhaal mesne die er niks mee teamken hebben worden slachtoffer van dit soort zinloze oorlogen!

Deel Deze Pagina