Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Oke, maar Fontys zit niet echt bij mij in de buurt. Alleen voor Gezondheid en dat wil ik juist niet doen. Ik zoek echt een school met techniek.

2. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat er een opleiding werktuigbouw in amsterdam voor HBO zat, maar dat weet ik niet zeker, zal het even voor je nakijken.

Mijn studie bevalt me tot nu toe nog goed. Ik ben nu bezig met 2e jaars vakken. De vakken zijn allemaal erg theoretisch, veel wiskunde. Het leukste vind ik de projecten, je werkt samen met andere mensen en dat is erg gezellig. Als je van samenwerken houdt, zorg dan dat je opleiding voldoende projecten heeft.

Ik heb nog niet echt een doel voor wat ik hierna wil doen. iig eerst bachelor afmaken en daarna een leuke master kiezen. Ik denk dat als ik afgestudeerd ben dat ik gewoon werk zoek bij een nederlands bedrijf. Misschien is het over enkele jaren wel weer anders en wil ik in het buitenland werken. Dat staat bij mij nog niet zo vast.

Edit: in Amsterdam heb je alleen de opleiding tot leraar werktuigbouw, maar in Utrecht hebben ze wel een afdeling

Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    InHolland alkmaar heeft werktuigbouwkunde?

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Zo'n open dag, kan je daar niet gewoon naar binnenlopen zoals op HAVO etc scholen? Ik zie dat ik me daar moet aanmelden, maar ik zit nog maar in 4 HAVO.

Als iemand me dat kan uitleggen?:)

5. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Meestal kan je bij Open Dagen gewoon naar binnen lopen.
    teminste, bij HsZuyd Heerlen teminste wel, volgens mij bij Fontys ook. ik weet niet hoe het in N-Holland zit.

6. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de meeste wel, al heb ik me een keer moeten aanmelden. Dit ging om een klein gezelschap als de hele school open dag heeft, lijkt het me erg onwaarschijnlijk.

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb zelf een vraag over rechten,

Het is mij niet helemaal duidelijk (bij goederenrecht) wie bevoegd is wat te innen na een faillissement. Ik heb het gevoel dat er een vrij makkelijk en logisch systeem in zit maar ik kan het nergens vinden. Voorbeeld van een vraag;

Achzo wordt op 27 mei failliet verklaard. Fortis financierde achzo en heeft dan ook pandrecht op alle bestaande en toekomstige vorderingen van Achzo Nobel op haar klanten. Daartoe is in 2004 een stampandakte opgesteld en geregistreerd. Maandelijks worden (meestal op de eerste werkdag van de maand) pandlijsten geregistreerd. Voor het laatst is dat gebeurd op 2 juni 2008 (en daarvor dus op 2 mei). Op 15 juni 2008 doet Fortis mededling van haar pandrecht op de vordering aan alle haar bekende debiteuren.

Nu is de vraag wie bevoegd is bepaalde bepaalde vorderingen te innen op 16 juni 2008

Bijv.
    1. Een vordering van 20.000 op piets die 15 mei 2008 blikken verf geleverd heeft gekregen van achzo, Het betrof een eenmalige leverantie;
    a. Curator van Achzo
    b. Fortis
    c. Achzo
    d. Goede antwoord staat niet tussen

Ik zou het dus echt niet weten maar mijn gevoel zegt dat het heel logisch is en schjint op tentamens ook goed te worden gemaakt.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus Fortis lijkt mij?

9. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou voor de curator gaan.
    Waarom weet ik niet , maar ik denk omdat bij een faillisement de curator alle binnen gekomen bedragen verdeelt over de schuldeisers en Fortis is volgens mij ook een schuldeiser. Maar dat stuk over stampandrecht en bestaande en toekomstige vorderingen zal wel gebruikt moeten worden?.

Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Is hier misschien iemand die ervaring heeft met de opleiding Journalistiek? Ik ben misschien van plan die te gaan volgen in Zwolle.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mtthz!

Die doet die opleiding dacht ik :)

Pm hem anders even

12. JeePee

JeePee Guest

Al eens aan de HTS Autotechniek gedacht? Veel wiskunde, natuurkunde en elektronica. Misschien vind je 't wel wat.

13. megatoom

megatoom -

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb een simpel vraagje over me grafische rekenmachine. (het is een ti-84 Plus)

Als ik naar y= ga, (waar je al die dingen kan invullen om een grafiek te krijgen... hoort er normaal voor al die y1=... y2=... een / te staan maar bij mij staat er nu iets zoals >[] voor, alleen dan dikgedrukt. Ik kan ook niet meer y1 en y2 selecteren, maar eentje.
    Hoe kan ik dit weer fixen?

14. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij gewoon met de cursor voor Y1= en op enter drukken totdat er weer het normale schuine lijntje komt te staan.

15. megatoom

megatoom -

Leuk Bevonden:
    0
    nee dan krijg je allemaal andere dingen maar niet het normale lijntje...

16. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem uit en weer aan doet is het nog hetzelfde?

17. megatoom

megatoom -

Leuk Bevonden:
    0
  18. JeePee

JeePee Guest

Check ff je opties onder MODE. Hij moet op 'FUNCTION' staan.

19. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    op mijn TI-83 krijg ik na ong. 6 keer op enter te drukken weer het normale lijntje terug.

om even te bevestigen of we het over hetzelfde hebben.
    Als je een grafiek plot (bijv sin(x) ). Hoe ziet het lijntje in de grafiek er dan uit?

20. megatoom

megatoom -

Leuk Bevonden:
    0
    @jeepee: Ik neem aan dat je de vier namen func par pol seq bedoeld? en daar staat ie bij mij op func.

@de bengel: Ik krijg na 6 keer drukken allemaal dingetjes maar geen /, en sin(x) is een rechte lijn van linsonder naar rechtsboven bij mij

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina