De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens naar de volgende instelling van de PS3.

    Video-instellingen > DB 1080p 24hz Output (HDMI) > Automatisch , Uit , Aan.
    Kijk even of het beeld beter wordt met een andere instelling.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zeg ik, als die betaalbaar worden zal ik daar ook zeker naar kijken. 1200 euro in een webshop vind ik nog teveel als ik voor 1000 euro een F-HD plasma kan kopen in verschillende fysieke winkels.

    Specs zijn niet echt overtuigend trouwens, dynamisch contrast is sowieso heeeeeel erg verneukend voor het beeld, die 4ms is trager dan de 0,0001 ms van plasma's, 100hz hebben plasma's ook en de rest is hetzelfde als alle andere F-HD tv's.
     
  3. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik het contrast van mijn Panasonic 37PX80 (net nieuw) meteen op driekwart van de contrast zetten, als ik niet langer dan hooguit een paar uur naar een programma kijk? Of is die eerste 200 uur op lager contrast echt heel belangrijk?
     
  4. FuSionZ

    FuSionZ Guest

    'rent naar de winkel om plasma te halen'

    Not..

    Heeel erg Verneuked voor het beeld?, ga is kijken in de winkel voordat je echt een oordeeld.

    Als je dat beeld ziet dan vraag je je af of het nog wel scherper kan, als ik dan kijk naar het beeld dan is zwart ook echt ZWART snapje en met dat crystal screen is dat echt superr.. Je prijst Plasma echt de hemel in en dat vind ik een beetje raar. Want LCD-Led is zoooo veeeeeelll trager dan Plasma. Als jij het verschil kan zien, best knap:b:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2009
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Pfff.... word je niet moe van jezelf?
    Haal je toch lekker een LCD...

    :x
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  6. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is zo duidelijk te merken wie nou een LCD tv in bezit hebben en plasma. Duidelijk dat hier fanboys zijn.

    Overigens had ik eerst was problemen met LE-37a552, maar nu ik het heb vergeleken met de 37px80(die zeer mooi was) vond ik de mijne toch mooier :) Nu me upc HD decoder het doet is het helemaal top.
     
  7. FuSionZ

    FuSionZ Guest

    Heb ik al

    'Dank u wel Sir'

    Want LCD is zoveel langzamer dan plasma:thumbs: gelukkig is iedereen traag van begrip dan hebben we er geen last van, ja plasma mensen die ergere zich eraan want hun zijn niet traag van begrip

    Hahah ik ga maar weer is xXx:)

    /Mod Doe even normaal !!
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ga eerst eens wat doen aan je communicatievaardigheden joh, kleuter. Zowel inhoudelijk als taaltechnisch graag.
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Triest dat ik erop inga, maargoed, heb wat gedronken dus moet toch even zeggen wat ik kwijt wil!


    Jij komt met de specs opzetten van een LCD-LED, met een reactiesnelheid van 4ms op die LCD tv. Ik geef aan dat plasma een reactiesnelheid heeft van 0,001 ms en dan begin ik erover te zeiken? Denk je serieus dat Dynamisch goed is voor het beeld op jou tv? Dat geeft imho alleen al aan dat je totaal niet weet wat het inhoudt en waar je over praat.

    Echt super trouwens, dat jij LCD LED zo geweldig vindt. Het is jou geld, dus gewoon die tv kopen. Ik hou het bij plasma als je het niet erg vindt \o/. ik ben een liefhebber van die 0,001 ms, totaal geen inputlag, uitstekende inkijkhoek, natuurlijke kleuren (geen lampen erachter, dat vind ik persoonlijk geen mooi beeld) en goede details in het zwart. Dus vandaar dat ik voor plasma ga.

    Niet mee eens? Really couldn't care less, it's my money.

    Je kant het ontkennen of bekennen. Maar scherper beeld dan 1080 horizontale beeldlijnen motion resolution bestaat er niet. Meer dan die 1080 beeldlijnen bestaat er niet. Laat dat nou net bij de plasma's van Panasonic en Pioneer het geval zijn. 1080 motion res.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    /Mod Kunnen we nu verder met een normale discussie over HDTV en Digitale TV
    Het fan-boy gedrag van sommige onder ons ben ik nu helemaal zat.
     
  11. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een HD-Ready 42" plasma van Samsung en er is niks mis mee :) Prachtig beeld.
     
  12. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een plasme/lcd EN een tft monitor voor op zijn xbox aan te sluiten? Ik zou graag wel eens wat vergelijkingen zien. Wél graag iemand met een degelijke camera natuurlijk :).
    Ik ben namelijk van plan een 22"TFT te kopen en aangezien ik nog studeer en thuis woon, denk ik dat dit de betere keuze is. Het is goedkoop en ik kan hem later gewoon gebruiken als computerscherm. Tegen dan zullen de prijzen van de televisies wel goedkoper zijn.
     
  13. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mn lcd tv heb ik al vanaf het begin dat het geluid af en toe wat raar klinkt. als ik bij forza over de curbs rijd, krijg ik in plaats van het vertrouwde geluid een iets ander geluid, soort tikjes. ook hoor ik bij af en toe licht gekraak in plaats van piepende banden.
    toen de tv net nieuw was, had ik het ook al. pas als je er op gaat letten, hoor je het en wordt het irritant. kan ik dit verhelpen door boxen op mn tv aan te sluiten?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De speakers in een lcd/plasma zijn behoorlijk slecht door de kleine formaat.
    Het geluid een beetje te hard en de speakers overlijden al.

    Mijn Philips Machtline CRT had een vermogen van totaal 110Wat , mijn Bravia heeft nog geen 10Watt.

    Je zou kunnen proberen om pc-speakers aan te sluiten op de koptelefoon aansluiting van jouw lcd.
    Zijn er nog steeds problemen dan is de versterker in de lcd aan het overlijden.
     
  15. Mitch rules

    Mitch rules ODX.com FC

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Wist niet dat er ook Fanboys bij de TV`s zitten :p.

    Heb laatst de Samsung LE32A330 gekocht voor nog geen 410 euro. HD-Ready, 32 Inch. Geeft prachtig beeld :D. Echt een aanrader als je niet zoveel geld hebt en je wilt wel een mooi goed TV`tje hebben op je kamer (of in Huiskamer).
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De eerste full hd plasma's verbruikten inderdaad een bak stroom, gelukkig zette de serie het jaar erop dit weer recht.

    Panasonic mag voor zn hdready plasma's net het Energy Star label gebruiken.
    De 2009 (die dit jaar dus nog komen) hebben een stroomverbruik wat op 1/3 ligt ivm de 2007 modellen bij dezelfde helderheid.

    De backlight lcd's zullen de plasma's zeker niet verdrijven, de led lcd's komen veel meer in de buurt wat betreft beeldkwaliteit.
    We moeten maar afwachten welke techniek de beste kwaliteit gaat brengen. Ik moet eerst nog zien of die oleds er echt wel snel gaan komen èn betaalbaar worden.

    Ik weet nog steeds niet of ik dat 3d wel zo leuk zal vinden.

    Laat de ps3 niet op 24hz uitzenden. Dit zorgt vaak voor judder.
    Dan moet de tv dit namelijk omrekenen naar 50-100hz en dat kan de ps3 beter.

    Dat moet je niet zeggen Loonens.

    De led lcd's kunnen hun leds helemaal uitzetten, waardoor een absoluut zwart mogelijk is. Ik weet niet of àlle led lcd's dit kunnen, maar die zijn getest konden dit.

    Ik heb er zelf nog geen één echt kunnen testen, maar ik zag op n beurs de nieuwe Philips led lcd (de 9803 geloof ik, in ieder geval de 98 serie) en die gaf een heel mooi beeld. Echt n stuk mooier dan een backlight lcd.
    De nieuwe Aurea kon er niet aan tippen.

    Als die prijs van de samsung led lcd van €1300 klopt, dan is dat ook interessant en zou ik m zeker testen als ik op zoek zou zijn.

    Er is alleen nogal wat te doen over de inputlag. Die is fors, maar dat is te omzeilen door de game-mode (niet aan te raden) of de hdmi2-input te gebruiken (bij de test).
    Het was alleen niet duidelijk of alle beeldinstellingen te gebruiken waren.
    Iemand die daar iets over weet?

    (de berekening voor de leds zorgen voor de vertraging).

    Nogmaals: ik zie de leds als n goedkopere oplossing dan de gehypte oleds waar al jaren over wordt geroepen dat die zo geweldig worden

    /Mod Drie berichten samengevoegd. Voortaan even de [​IMG] functie gebruiken! :) ~Arjan
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    LED LCD's zijn duurder in massa productie dan Plasma's en zeker weten dan OLED. OLED in massa production gaat echt spotgoedkoop worden.
    Ik heb OLED mogen aanschouwen in het echt en echt niets komt in de buurt daarvan, als je perfecte kleuren, perfecte zwartwaardes, perfect schaduwdetails, perfecte bewegingsresolution dus kortom het perfecte beeld wil hebben dan zal je je lol op kunnen met OLED. Geen gezeik meer van mijn tv geeft beter beeld in het licht, donker of dat soort gezeik.
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ik ben benieuwd :)
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het zal allemaal best, maar ik denk dat de doorsnee consument het verschil amper zal zien hoor. En die zal dan ook veel eerder op prijs dan op iets anders af gaan. Jullie denken misschien wel dat het verschil zo overduidelijk is dat iedereen dat ziet, maar dat valt nog vies tegen voor het ongetrainde oog. Als ik 2 LCD TV's zie, 1 van 400 en 1 van 800 euro, dan is mijn beslissing snel gemaakt hoor, dan ga ik voor de goedkopere. Zonder dat je het naast een andere TV zet zal je het verschil toch haast niet zien, bovendien went alles. Dan maar wat fletsere kleuren, kan ik me niet aan ergeren hoor.
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Hey,

    Ik heb een paar dagen geleden mijn humax hd decoder binnengekregen en ik moet zeggen dat het beeld echt zoveel beter is dan dat bij analoog het geval was (duh). Echter.......sommige kanalen geven amper beeld en het lijkt op die kanalen meer een kleurrijke blokkendoos dan dat er een beeld uit op te maken is. Ik denk dat het aan de signaalsterkte ligt en dat de decoder daarom niet alle kanalen kan weergeven of slechter weergeeft dan eigenlijk zou moeten zijn. Ik heb bij de instellingen gekeken en daar staat dat de signaalkwaliteit 100% is en de signaalsterkte rond de 25% is. De oplossing voor dit probleem lijkt mij dus het kopen van een versterker, ook ben ik van plan om gelijk een paar goede coax aansluitingen te kopen omdat ik nu van die goedkope dingen aan de kabel heb gemonteerd. Voordat ik dit echter koop heb ik een paar vragen.

    1. Heb ik het bij het juiste eind of kan het probleem door iets anders veroorzaakt worden?
    2. Wat voor een versterker is aan te raden m.b.t. prijsklasse e.d.
    3. Is het aan te raden om naast de coax aansluitingen, ook gelijk een nieuwe coaxkabel te kopen of is dit niet nodig?

    Bij voorbaat dank.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina