De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    25% signaasterkte is veelste weinig !!

    Heb zelf een Samsung DCB-H360R en gebruik de simpele antenne-versterker van de Praxis (€14,95).
    Als een nieuwe coax-kabel wilt kopen , koop dan meteen ook metalen coax-stekker.
    Heb zelf alles meteen hier vervangen , de signaalsterkte is nu ongeveer 80%.
     
  2. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Oke bedankt, versterker hoeft dus niet veel te kosten :) Die metalen coax stekkertjes was ik sowieso al van plan en ik denk dat ik voor een paar euro ook een goede kabel koop. Zijn immers niet zo heel duur voor die paar meter. Had trouwens gelezen dat ik een 1 female en 1 male stekkertje nodig heb. Klopt toch of niet......?????
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die heb je altijd nodig :)

    [​IMG]

    Was eerst bij de MM en daar hadden ze een Hirschmann antenne-versterker voor € 80 (de goedkoopste).
    De versterker van de Praxis (€14,95) werkt nu al >3 jaar zonder problemen.
    De HD-kanelen van Ziggo werken perfect.
     
  4. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Oke dan weet ik genoeg.....ga maar eens op allekabels.nl kijken. Heb sowieso nog een goedkope hdmi kabel nodig. Had al bij de lidl en aldi gekeken of er nog een silvercrest kabel lag maar die hadden ze op het moment niet. Na, in ieder geval bedankt :)


    Dit lijkt me als versterker voldoende?
    http://www.allekabels.nl/na/0/229/Antenne-Versterker.html
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De enige oled die tot nu toe te koop is geweest, was een 11 inch Sony van €1800 met n verwachte levensduur van enkele jaren.
    Volgens mij heb ik al weer gelezen dat de oleds zijn uitgesteld (alweer).

    Waar heb jij die oled tv gezien dan? Ik ben ook wel benieuwd.

    ---------------------

    Algemeen:

    Maar nieuwe techniek is meestal in het begin bijzonder duur. Al had ik niet verwacht dat de led lcd's zo snel betaalbaar zouden worden. Hopelijk gaan ze ook snel grotere schermen maken.
    Hmm, ik zie zojuist dat er n 55inch uit is van samsung. Ik ga ff de test lezen.
    Edit: hm, de absoluut zwartweergave is alleen bij n volledig zwart beeld en niet wanneer er verder nog iets wordt getoond! Nutteloos dus.
    De zwartweergave is bij normaal beeld zo goed als n Pioneer Kuro en dat is geweldig. Wanneer smart-led wordt uitgezet is de zwartweergave 0,07 en dat is niet bijzonder.
    Helaas voor de gamers is de inputlag 60ms. Bij vga of game-mode 30ms (dat is normaal voor n tv) maat dan kan je kleur en scherpte niet regelen.
    Door de hdmi2 te gebruiken en deze te hernoemen als PC brengt de inputlag weer naar 30ms maar er wordt niet verteld of je t beeld dan wèl naar eigen smaak kunt aanpassen (dat is een absolute must natuurlijk).

    Een motion resolution van 300-650 is weer slecht. De pana plasma's van 2009 doen 1080 lijnen volgens ingo vanaf de ces2009.
    De test van de 55 inch A956 staat op www.hdtvtest.co.uk

    -------
    Algemeen: wat ik me wel afvraag aan t dynamische contrast van de leds, tot hoever deze schaal gaat. Het zwart is dan al absoluut zwart en het wit al richting lasbril. Het heeft geen zin om de schermen nog feller te maken. Alleen moeten ze nòg meer leds plaatsen dan de 128 sectoren van nu. Dan wordt het nog mooier :)
    Edit: na de test te hebben gelezen gaat deze opmerking niet op dus. De tv kan geen absoluut zwart weergeven (0,0) wanneer er beeld wordt weergegeven.
    Loonens had dus gelijk toen hij zei dat t dynamische contrast weer behoorlijk werd overdreven, hoewel een zwartweergave die bijna op Kuro niveau ondrulwekkend is.
    Helaas blijkt uit de motion resolution van 650 dat de tv nogal last heeft van ghosting en worden dus lang niet alle pixels correct weergegeven (en naar mijn mening het hele nut van full hd teniet wordt gedaan).
    De Pioneer zit op meer dan 900 en de nieuw pana's dus op 1080.
    Sommige mensen valt t niet op, maar anderen wel. De één is gevoelig voor phosphortrails (ik niet) en anderen voor bewegingsonscherpte/motion resolution (ik wel).

    Voor de plasma fans met een ruime beurs: 2010 komt Pioneer met een plasma die ook absoluut zwart kan weergeven, maar als dat ook alleen bij n volledig zwart beeld is dan is dit n domper. Ik hou alleen mn hart vast voor de prijs :mad:
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2009
  6. Nutty

    Nutty Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een HDMI kabel voor mijn xbox 360. Ik weet wel dat ze in de winkels te krijgen zijn, maar daar zijn ze redelijk duur.
    Waar kan ik dus een goede HDMI kabel krijgen voor een redelijke prijs.
     
  7. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gewoon een 20 euri gold plated media markt kabel voor alles en werkt perfect.
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is net wat voor jou persoonlijk prioriteit 1 heeft natuurlijk. Het verschil tussen 2 verschillende LCD's zou ik zeker wel zien, en het verschil tussen 2 plasma's of een plasma en LCD ook. Alleen jij ergert je er niet aan en vindt dit minder belangrijk. De pa van een maat van me is zo'n doorsnee consument en heeft in de winkel (met bluray erop) een Philips gehaald van 2300 euro. Met ambilight en alles. Hij is 1 keer bij mij thuis geweest iets ophalen en vroeg meteen hoe ik dit beeld kreeg op mijn LCD tv. Het was een stuk rustiger en natuurlijker zei hij. Toen ik zei dat het een plasma was en geen LCD keek hij een beetje beteuterd zeg maar. Je ziet het dus zeker wel, maar het is net hoeveel tijd je erin wilt steken om jezelf te orienteren van tevoren. (NEE, dit is niet weer pro-plasma praat maar gewoon om aan te geven dat ook normale consumenten echt wel verschil zien in het type tv's)

    Ik ben bereid meer te betalen voor een goede beeldkwaliteit. Nu loop ik nog stage (afstudeerstage) maar als ik straks een baan heb en men vriendin ook gewoon nog steeds, dan ga ik sparen voor de nieuwe Pioneer of een goede LCD-LED tv en die ga ik dan halen, dan gaat de 42PX80 gelijk naar de slaapkamer. Ik ben bereid hier misschien wel 2000/3000 euro aan uit te geven. Ik kijk er namelijk dagelijks bijna 5 uur naar en in het weekend soms 12uur per dag, ik ben een BluRay fan en heb een 360+PS3 om te gamen. Daarbij heb ik nog een leuke 5.1 surround set (Z-5500), dit zorgt ook nog voor een extra beleving.

    Ik heb dit over voor het perfecte plaatje. Misschien over een paar jaar een OLED tv kopen, die heeft gewoon van alles het beste.

    Als ik de minpunten van een tv ken en heb gezien, dan ga ik me er aan ergeren. Ik heb nu de 42PX80, maar ik ga deze zeker laten calibreren over een tijdje. IK wil gewoon het best mogelijke plaatje op het beeld toveren.

    Een ander koopt een auto en bouwt deze uit en is in totaal bijna 5000 euro kwijt. Weer een ander koopt een goede race-fiets van 1500 euro en zen buurman die gaat wekelijks naar het winkelcentrum om kleren van 300 euro te kopen. Iedereen geeft zijn geld uit aan dingen die hij of zij dit waard vindt.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij het onderdelenhuis (zo'n handyman winkel) zijn ze 8 tot 10 euro.
    Hdmi 1.3 dus 1080p met hd audio.

    Bij afstanden tot zo'n 5 meter moet je gewoon de goedkoopste nemen.


    -----

    Maarten: je hebt gelijk als je zegt dat de doorsnee consument geen verschil ziet, al is dat voornamelijk in de winkel.
    Zonder instellingen te veranderen of te testen zie je weinig verschil tussen tv's in de winkel. Komt ook omdat deze beroerd staan afgesteld.

    Ik zie het verschil zeker en als mensen bij me thuis komen zien ze het ook. Maar ook is t waar dat ik bij kenissen kom die heel trots zijn op hun beeld, terwijl het voor n hdtv zeer matig is.
    Jan-met-de-pet ziet t vaak niet nee.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2009
  10. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Action heb je er eentje voor €4 (2 meter).
     
  11. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik wel benieuwd naar ;)
    Van waar weet je dit? Ik hou zo'n zaken ook redelijk in het oog, maar had hier nog niets van gelezen.
    De prijzen van de pioneer zijn tegenwoordig wel aantrekkelijk aan het worden. De 50" full hd plasma van pioneer heb je nu nieuw (officiele prijs) voor 2999 euro. Wetende dat je een goed jaar geleden voor de eerste full hd pioneer plasma het dubbele betaalde is dat wel sterk.
    Maar ja, als er dan weer iets nieuw komt...
     
  12. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ik heb deze net besteld. :)
     
  13. JHdD

    JHdD Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem. Ik heb een HDMI-kabel gekocht maar mijn xbox pakt als "optimal resolution" 1280x768 terwijl 1360x768 de resolutie van mijn tv is. :confused:
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt en dat hoort zo!

    Over hdmi pakt n tv vaak alleen resoluties als 720p/1080p en dus 1280x720 of 1920x1080. De xbox stuurt deze ook zo uit en je kunt dit niet veranderen met hdmi.
    De 1280x720 wordt dan door de tv geupscaled naar de reso van de tv.
    Tegenwoordig kunnen sommige hdready tv's een input aan van 1080p en dit kan zeker mooier zijn. Check ff of dit kan en of je verschil ziet.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2009
  15. JHdD

    JHdD Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hij pakt niet 720p hij pakt: 1280x768.
    En bij een vriend van me die ook een HD-ready heeft pakt ie 1360x768 ook als optimal resolution.
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Kan iemand mij vertellen: is dit een goede TV voor die prijs, op dit moment? Ik zie allemaal reviews met hoge cijfers op kieskeurig, en dit is wel zo ongeveer mijn budget. Maar meer wil ik er ook echt niet aan uitgeven.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2009
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe kan dat dan? Als ik bij xbox dashbord-instellingen-display ga, kan ik alleen kiezen uit 720p/1080i/1080p.
    Ik zal vanavond nog s kijken
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de Xbox360 via HDMI aansluit kun je sinds de fall update van vorig jaar ook de keuze 'optimal resolution' kiezen.

    Alleen dat werkt nog niet helemaal 100%
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Duidelijk. Maar stuurt die dan die 768 reso over hdmi? Aangezien een hoop tv's dat niet accepteren.

    Misschien komt die 1360x768 omdat dit de reso is voor samsung lcd's icm vga, maar die 1280x768 is heel apart.
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je er niks meer aan uit wil geven en tevreden bent het ietwat matige beeld wat je dan hebt, dan is het goed. Ik zou alleen nooit met de nadelen die aan zo'n goedkope LCD tv hangen kunnen leven.

    Het is gewoon een echte budget-tv. Je kan geen goede kwaliteit verwachten, maar dit is gewoon persoonlijk.

    Ik zou sowieso al nooit een tv op deze manier bestellen, zelfs zonder dat ik hem in real-life heb gezien.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina