De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Zet die jongen nou op de fuckin flank, telkens maar weer op 10. Daar heeft ie totaal de kwaliteiten niet voor.

    Maar goed, de titel is nog niet gespeeld. AZ speelt best wel slecht dus ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Ajax krijgt het nu relatief wat makkelijker. AZ hoeft maar 1 keer te verliezen want Ajax treft ze ook nog zelf thuis.

    Volendam 1-0 verloren van ADO, wat een baggerwedstrijd van beide kanten. Had eerder gelijkspel moeten zijn, ach ja. Lijkt me dat het nu wel zeker is dat Volendam rechtstreeks degradeert.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nou, AZ krijgt het niet echt moeilijker de komende tijd. Sparta uit, Roda thuis, Willem II thuis. Allemaal eitjes.

    Ajax moet tegen Heerenveen, dan Heracles, Vitesse uit, Feyenoord, Utrecht uit. Allemaal moeilijke of op zichzelf staande wedstrijden, behalve Heracles thuis.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Foutje.
     
  4. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Elke uitwedstrijd van Ajax is een op zichzelf staande wedstrijd, met uitzondering van Volendam en De Graafschap.

    En Sparta uit is volgensmij best wel moeilijk, maar voor de rest heb je gelijk. Het wordt eigenlijk vooral na Willem II voor AZ moeilijker. (PSV uit, Heracles uit, Groningen thuis, NEC uit).
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wel weer leuk dat er weer een onterechte rood kaart was.
    Vertonghen was even boos op de grens zoals het 20x per wedtrijd gebeurd en dat is nooit geel, en geeft die zelfs een 2e geel. Er is iets goed mis met de scheidsrechters.

    Zelfs Jans was er mee eens dat het geen gele kaart was.
     
  6. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( Wat een niveau.

    Elke ploeg gaat voor de overwinning, keer op keer, period.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Tuurlijk dat is zo. Maar die ploeg geeft altijd iets meer tegen Ajax. Als ze dat nu ook tegen PSV Feyenoord en AZ doen, maar dat gebeurd nooit.
     
  8. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Zoals de graafschap al voor de wedstrijd tegen ajax met de pootjes omhoog gaan liggen als een stel dode honden noem jij iets meer geven?
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb het over Groningen.
     
  10. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Excuus, ik had t verkeerd begrepen/gelezen|:-
     
  11. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Iedereen doet dat tegen Ajax en dat ligt denk ik meer aan Ajax dan aan de andere eredivisie clubs..
     
  12. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Maar aan de andere kant is het ook weer zo dat als een spits van de tegenstander een grote kans krijgt op een belangrijk moment dat hij deze dan mist, terwijl hij die tegen Volendam wel gemaakt zou hebben. Plus dat de tegenstanders in de Arena vaak niet kunnen brengen wat ze thuis brengen door de druk van het 'spelen in de Arena'. Dus ik vind het eigenlijk wel meevallen. Dit streept het aardig tegen elkaar weg.
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ajax is de meest gehate club in Nederland. Logischerwijs heeft Ajax het buiten Amsterdam nooit echt makkelijk. De tegenstander is altijd bereid om wat extra's te geven voor hun eigen supporters. Voor velen is de thuiswedstrijd tegen Ajax namelijk het hoogtepunt in het seizoen. De spelers lijken het echter niet altijd te beseffen dat ze bij praktisch elke uitwedstrijd een tegenstander treffen die met het mes tussen de tanden speelt. Zo zie ik een Ajax wel goed strijden in Enschede en Nijmegen, maar in Groningen, Tilburg, Alkmaar en Heerenveen is het vervolgens weer drie keer niks. Almelo-uit was ook ruk, maar die wonnen we tenminste wel.

    Feit is dat Ajax het uit laat afweten. Thuis is, op die slordige 1-1 tegen Utrecht na, alles gewonnen. Op een enkele wedstrijd na was Ajax daar de bovenliggende ploeg en heeft toen ook verdiend gewonnen. Als Ajax een ploeg in Amsterdam ontvangt lijkt het tegenwoordig eindelijk er weer op dat die ploegen poep in de broek hebben en Ajax al met 1-0 voorstaat voordat ze zijn begonnen. Vier nederlagen al. Allemaal uit. Dat is nou juist het verschil.

    Ajax moet nu even niet aan de titel denken. Het verschil met AZ is groot, maar nog altijd overbrugbaar. Gewoon lekker voetballen en winnen. Klaar.
     
  14. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Slecht weekend weer...

    0-1

    en

    0-3

    .....
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Inter = bedroevend. Hopelijk is rock bottom bereikt. Slechter voetballen dan de afgelopen twee weken kan in ieder geval niet.
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Mocht het je ontgaan zijn, Ajax heeft Groningen het europees voetbal laten missen vorig jaar? Ajax supporters stonden te schelden, vloeken en lachen toen de Euroborg een klein beetje vlam vatte? Ajax verloor de arbitragezaak van Suarez die ze vol goede moed inging en na verlies gewoon lief betaalde wat er gevraagd werd? Ajax kocht Silva (Lees, bood hem een dik contract zodat hij zelf bij de club wel ging dwarsliggen) omdat hij bij Groningen wel iets voor de fans kon betekenen?

    Tja, ik vond hem bij Heerenveen leuk voetballen, maar 16,25 miljoen? Ajax wou zich gewoon eens meten met de beste 16 van Europa, maar dat is en zal een natte droom blijven de komende tijd.

    Vind zijn vorm momenteel ook dramatisch overigens, hij zal vast wel iets kunnen, maar voor dit geld had ik liever Sneijder of Huntelaar een super contract gegeven als ik Blind was.

    Onterecht niet, eigen domme schuld wel. Hij overdreef het wel heeel erg. Overigens geloof ik niet dat dit de doorslag gaf tot het verlies van Ajax. Volgens mij was dat de eerste helft.

    Tja, je moet ook "winnen", niet puur op naam hopen dat je een titeltje krijgt. Zoals genoemd moet elke club maar als een dode hond met de pootjes omhoog gaan liggen alvoor de wedstrijd? Guess not. (Nu heel veel 110% anti teksten en pro-Groningen, transferverhalen, swalbuarez etc etc).
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Kan je die kansloze en vooral DOMME suggestieve pauperconclusies en fabeltjes achterwege laten?
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hoort mij niet zeggen dat dat de wedstrijd heeft gekost.

    Maar hij reageerde misschien iets overdreven. Maar ja je wilt toch winnen en daarvoor moet je de bal hebben en hij vond dat Ajax de ingooi had. Hij liep even naar de grens deed ze armen in zijn gezicht en draaide toen naar de scheids hij stond niet een halve minuut tegen de grens aan te schreeuwen.
    Maar de scheids moet een moment aanvoelen en om daarom een 2e geel te geven in de blessure tijd.
     
  19. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar doe dan ook je best tegen AZ. Want dat gebeurt dan weer niet. En dat vind ik gewoon raar. Alleen tegen Ajax.

    En wat je zegt over Bruno Silva is totale onzin, ik weet niet hoe je erop komt. Nijland had een bepaald bedrag doorgegeven aan Silva's zaakwaarnemers, dat legde Ajax neer, toen kwam Nijland met zijn gezeik omdat het om Ajax als koper ging en moest Ajax alsnog meer betalen. Wie handelt hier dan verkeerd?
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2009
  20. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    AZ speelde Groningen gewoon zoek, dat deed Ajax (gelukkig) niet. Overigens MOEST Groningen ook wel weer eens winnen, na AZ, FC Twente en Heerenveen de show te laten stelen in de Euroborg. Dan geeft het ook nog eens dubbele drive dat het Ajax is, de potentiele club van de halve selectie.

    Bruno Silva is 3 seizoenen publiekslieveling geweest van Groningen, had tranen in zijn ogen bij een verlies en gooide alles behalve zijn onderbroek het publiek in bij een overwinning. Dat Ajax zijdelings intresse toont, zou hem niets moeten doen, want Groningen deed voor vrijwel niemand (en dus ook Ajax) niet onder de eerste seizoenshelft. Mijn conclusie is dus dat meneer op hol geslagen was door het geld wat Ajax duidelijk toont (Recent voorbeeld: Sulejmani). Dat Nijland het beste probeert te halen uit een op dat moment verloren zaak, is geluk bij een ongeluk, "want Ajax betaald toch wel".

    Anyway, er word wel eens gezegd, je bent Ajacied of je bent het niet. Een overbodige vraag voor de mensen die hier stelling nemen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina