De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat je hier wel erg doorslaat in je Ajax-haat.
    Ajax speelde helemaal niet in de playoffs vorig jaar tegen Groningen? Groningen eindigde 7e en speelde Play-offs voor UEFA Cup. Dat ze dan verliezen, tja daar kan Ajax weinig aan doen hè.
    Dat met die brand was gewoon oliedom van Groningen, waarom moet je dan zo gefrustreerd raken richting Ajax?
    Ajax betaalde gewoon de prijs voor Suarez die gevraagd werd, waarom die frustratie dan? Suarez wilde weg, ben dan boos op hem..
    En dat Ajax Silva kocht kunnen we achteraf spijtig noemen, voegt niet veel toe. Maar je mag hem natuurlijk gewoon komen knuffelen na de training.
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik ben blij, tegen clubs zoals PSV heeft NAC het aardig gedaan. Lekker "Italiaans voetbal" laten zien. Toch weer een puntje van PSV gepakt en dat is in mijn ogen voldoende. Winnen had toch onrealistisch geweest.


    Ajax, tjah. Daar kan ik niet echt VEEL over zeggen. Rood voor Vertonghen vond ik trouwens echt helemaal niks. Dat ging helemaal nergens over, daar heeft van Basten wel gelijk mee. Maar dat hij Marco zelf rood krijgt gaat wel een beetje ver. Jammer dat ze verloren hebben maar vind het heerlijk om te zien. Altijd een grote bek dat Ajax en dan onderuit gaan. De KLASSE VAN AJAX en dan tegen Groningen? Jammer! Zelfs Suarez kon het tij niet keren, jammer. Het lijkt wel of Ajax pas gaat spelen op het moment dat het moet, kijk naar de wedstrijd tegen NEC. Ja ... oké, die schwalbes van Suarez waren wederom weer LACHWEKKEND tijdens Ajax - NEC _0/

    Vind dat de abritrage momenteel erg raar fluit en dat terwijl ze er vaak BOVENOP staan. Spelers die er onderuit gemaaid worden krijgen geel omdat de scheids dit ziet als een schwalbe en spelers die schwalbes maken krijgen vrije trappen mee. Dit viel me bij NAC - Groningen erg op. Als de spelers een beetje gefrustreerd zijn vliegen de kaarten gewoon in het rond, beetje jammer. Zo krijg je een totaal andere wedstrijd. Laat het doorspelen want als je nutteloos gaat fluiten fluit je heel zo'n wedstrijd kapot.

    Maarja!

    Volendam, HERE WE COME! Hopelijk komen we in de KNVB beker niet uit tegen AZ ... 8)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  3. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    +1

    Overigens presteerd Ajax vergeleken met vorige seizoenen niet verkeerd in uitwedstrijden.

    Ajax heeft de moelijkste uitwedstrijden ook al gespeeld
    FC Twente uit gewonnen
    NEC uit gewonnen
    Groningen uit verloren
    Heerenveen uit verloren
    Feyenoord uit gelijkspel
    AZ uit..

    Ajax heeft alleen nog PSV en FC Utrecht als ECHT moeilijke uitwedstrijden.
    AZ ontmoet nog een hele hoop facebreakers.

    Ajax staat er nu gewoon prima voor, het schema is best redelijk, AZ gaat stuk op het eind van het seizoen, de teams gaan AZ echt niet meer onderschatten.
    Ajax is nu de underdog en zal moeten laten zien dat ze toch kampioenwaardig zijn.
    Dan komt het wel goed met het seizoen.
     
  4. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch ook al weer 3 seizoenen terug dat we uit van Sparta, Roda en Vitesse hebben gewonnen.. Die kan je er ook nog bij zetten. :+
     
  5. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Dan blijft er vrij weinig meer over:+
     
  6. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan me ook niet herinneren dat Ajax het ooit makkelijk in Breda heeft gehad, maar goed ;)
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Kan me nog herinneren tijdens de Bekerwedstrijd ( die met 4-2 gewonnen werd ) één misselijke speler het publiek in Breda stond uit te dagen. Weet niet meer wie dat was ... ohjawel, het was Suarez. Dat was echt een misselijke actie.

    Journalist : "Wat vond je van de actie van Suarez bij Vak-G?"
    Van Basten : "Als je iets niet moet doen is het de supporters van NAC Breda uit gaan dagen"

    Zoiets ging het ... wel leuk natuurlijk maar ook jammer.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Lijkt me sterk dat dat Van Basten was aangezien we dit seizoen niet tegen NAC hebben gespeeld in de beker, we nog uit moeten tegen NAC en Van Basten vorig jaar geen trainer was van Ajax.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Owned!
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat ik wel schrijnend vind dit seizoen is dat vijf van de zes wedstrijden die Ajax dit seizoen niet heeft gewonnen, vorig seizoen wel drie punten hebben opgeleverd:

    WillemII-Ajax 2-1 (vorig seizoen 2-3 )
    Heerenveen-Ajax 5-2 (vorig seizoen 2-4)
    AZ-Ajax 2-0 (vorig seizoen 2-3 )
    Ajax-Utrecht 1-1 (vorig seizoen 2-0)
    FC Groningen-Ajax 1-0 (vorig seizoen 1-2)

    Alleen het resultaat in de Klassieker te Rotterdam is gelijk gebleven (2-2).

    Als deze resultaten gelijk waren gebleven, stond Ajax fors bovenaan.

    Maar goed, aan de andere kant. PSV-thuis, NAC-thuis, Twente-uit, NEC-thuis en uit leverden vorig seizoen puntenverlies op, maar nu niet. Het is de grilligheid die Ajax tekent dit seizoen. En als AZ zo doorgaat, dan zie ik een derde ster niet komen.
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Sorry, mijn fout. Was toen die vervangende coach omdat ze de huidige hadden buiten gegooid. Was onder Adrie Koster toen, geloof dat van Basten toen NET geen coach was nee. Ten Cate ging toen ineens foetsie naar Chelsea ( waar hij nu ook niks doet ).

    NAC heeft Ajax wel uit de KNVB beker gegooid, laten we het daar op houden ;)

    [EDIT]
    Ik moet echt minder koffie drinken...
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschen moet je nog minder koffie drinken want Ten Cate is al een tijdje trainer van panathinaikos. ;)
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Sorry HT85, ik had het over de situatie toen :) Niet over nu, wat Ten Cate nu doet zal aan me reet roesten ;)

    LOL @ die samenvatting op Vi.nl.

    Van Basten gaat gewoon in het Groningen vak zitten, zo'n vent achter hem zet hem wel "eventjes op z'n plaats".
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  15. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je nu over de situatie van toen spreken, terwijl je het in de betreffende post over "Nu" hebt.. :emo:

    Mooi en slecht nieuws bij FCG, Paul Matthijs krijgt geen contract verlenging \o/
    En Petter Anderson is de komende maanden geblesseerd. :'-(
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Sorry, zal voortaan de koffie afblijven.

    NAC won van Ajax met 3-1 en 4-2. Dit was toen ook onder Adrie Koster. Dit gebeurde NADAT Ten Cate was opgestapt naar Chelsea ( die nu bij Panatinaikos zit ).

    Die wedstrijden waren TOEN, niet NU. Snapje? 8)
     
  17. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar, je snapt t niet helemaal, maar that's alright. :):
     
  18. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Opgericht: 18 maart 1900.

    Landskampioen (29): 1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004.

    Winnaar KNVB-beker (17): 1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986, 1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007.

    Winnaar Nederlandse Super Cup (6): 1993, 1994, 1995, 2005, 2006 en 2007.

    Winnaar Europa Cup I (4): 1971, 1972, 1973, 1995.

    Winnaar Europa Cup II (1): 1987.

    Winnaar UEFA Cup (1): 1992.

    Wereldbeker (2): 1972, 1995.

    Winnaar Europese Super Cup (3 ): 1972, 1973, 1995.



    Oooooh, dus daarom doen jullie zo je best tegen ons aller Ajax. :):
     
  19. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Haha, hoe triest..


    maar 2 landskampioenen in de 21e eeuw..
    Als we dan toch bezig zijn met de rijke history..
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  20. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    wow, ik word gelijk fan
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina