Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    :+

Ik vond de demo beetje wennen zeker kwa besturing maar game is niet echt mijn ding merkte ik al meteen...al meteen dat vage switchen van guns, eerst selecteren dan klikken en dan equipen like wtf? En dat reloaden!! STIL STAAN RELOADEN!!! Staat er een axe weirdo naast je. Vind je gek dat je dan dood bent zodra je kogels hebt :+ En dat spul oppakken ging ook zo traag...Beetje jammer van dit alles en haalt de snelheid er best wel af. Maar goed kan ook de enige zijn die er last van had :+

2. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Had een beetje hetzelfde, het stilstaan bij schieten bevalt me ook niet.

3. A1gp

A1gp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    christus he in dat level van die chainsaw guy staan in de straat waar het hek is waar die vandaan komt allemaal olievaten die kunnen ontploffen 5 waar die in de buurt komt allemaal laten ontploffen, machine gun met 85 kogels op m losgelaten en nog niet kapot wtf zijn dit voor gasten man ik irriteer me kapot, en die shiva loopt alleen maar in de weg, waar zijn de dagen van res 2 gebleven.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die vaten kun je juist gebruiken om hem neer te krijgen;) als hij dan op de grond zit kun je hem omgestoord een keer op zn lelijke smoel timmeren :D

5. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had beide 'eindbazen' in 1 keer dood. Gewoon flink met handgun schieten werkt prima hoor;)

6. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je na de bazen nog verder dan?
    En sommige van jullie zeggen wel dat het irritant is om telkens Y te drukken en dan het wapen te selecteren en dan nog equippen, maar je kan ook gewoon de vierpuntdruktoets gebruiken! Ook terwijl je loopt!

7. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet je eerst wegrennen en reloaden als het wat rustiger is. Reloaden onder het rennen is niet praktisch. ;)

Die chainsaw dude vond ik trouwens ook niet echt lastig. De sniper rifle komt daar goed van pas.

8. Dribble

Dribble Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Chainsaw dude gewoon met je sniper rifle op zijn koker schieten en hij gaat al jankend bukken. 6x doen ofzo en hij is wel dood, niet zo heel moeilijk :)

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is niet onmogelijk. Dus vind het beetje onzin dat ze het niet kunnen zeker met hordes vijanden achter je aan en een grote axe gast. :{ En ik zat in kamer opgesloten dus kon niet echt een kant op dat was mijn fout trouwens wel...|:-

Weetniet kan spel best tweede kans geven maar over je mede speler de computer die loopt echt de HELE tijd voor de voeten en pakt ook de HELE tijd ammo op terwijl ik zonder zit :+

Er zat een sniper rifle in?

10. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt standaard een sniper rifle in je inventory;) Die methode werkt idd het best. Dan is ie redelijk snel neer.

Ik heb vanavond trouwens ook met wat random lui op xboxlive de demo gespeeld.. en moet zeggen. Ik vind de ai van Sheva echt heel goed, de computer is een stuk beter dan de meeste lui op live;)

Laatst bewerkt: 27 jan 2009
  11. A1gp

A1gp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe vaak moet je die axe gast op z'n smoel timmeren. Na mijn gevoel had ik hem al wel zes flinke meppen gegeven maar hij bleef maar komen.

12. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Gister de demo samen met een maat (co-op offline) redelijk lang gespeeld. Valt ons beide niet mee, de game is egtwel moeilijk! Telkens werden we gechainsawed etc.. Mjah uiteindelijk maar op die tonnetjes knallen en dan lukte het wel redelijk.
    Vind het wel storend dat er zo weinig ammo in de game zit, maar misschien brengt dat juist ook wat meer sfeer (je móet wel raak schieten anders haal je het niet).
    Hoop ook dat in de fullgame wel checkpoints zijn ofzo :9 Telkens dat hele eind overnieuw is nogal kut.
    Magoe verder echt een vét spel!

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Switchen van wapens kun je ook gewoon doen door op het dpad te drukken hoor. Je hoeft niet in je inventory te gaan. Ik snap die gasten niet die meteen lopen te janken dat dit en dat niet kan, terwijl je met een simpele druk op een knop direct een ander wapen hebt (ala Gears of War)

Ik vond de demo erg leuk, ziet er absurd mooi uit. Gameplay is zoals verwacht, zoals RE4 maar dan in HD. Voor mij persoonlijk is dit dus een mooi vervolg op RE4. Er zullen wel meer dingen veranderd zijn in de game die ik nog niet gezien heb. Wel had ik het fijn gevonden als ik kon lopen en schieten. Maar de oudere delen van RE waren wel anders. Sinds RE 4 is het meer op aktie gericht. Ik vind beide richtingen wel leuk eigenlijk.

Laatst bewerkt: 28 jan 2009
  14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Agreed, de besturing is goed te doen. Je kunt zelf bepalen wat er onder je hotkeys voor wapens zit, werkt prima. Ik vind het inventory systeem echt een hele verbetering t.o.v. deel 4. Het lopen en draaien gaat ook goed, je moet gewoon niet zo hard met je analoge stick gaan rondzwengelen. De camera staat wel iets dicht op het karakter, misschien ook maar goed anders zou je de hele tijd tegen een muur ofzo opkijken.

Dat je niet kunt schieten en reloaden tijdens het rennen is gewoon een trademark van de RE serie. Altijd al geweest dus. Kan ik me goed bij voorstellen dat sommige mensen zich daar niet goed in kunnen vinden. Aan de andere kant is dit gewoon een gegeven bij deze games, dus: deal with it. Het is lang niet zo erg als het lijkt en maakt het spel in ieder geval spannender dan bv. een hollywood shooter als Gears waar je je uber machtig voelt. Sorry mensen, maar ik vind het ook wel eens leuk als mijn karakter kwetsbaar is en goed moet opletten bij wat hij doe. Trouwens, bij Gears sta je ook stil als je optimaal wilt schieten. Ik ken niemand die alleen maar continue rennend vanuit de heup schiet (en dan ook nog denkt veel kills te maken?). De levels in de demo zijn goed te doen, vooral Shanty Town, zolang je het maar slim blijft aanpakken en op je hoede blijft.

Gewoon een super demo. Ik kijk erg uit om dit co-op met een vriend te gaan doen. Het voelt erg aan als een tactisch spel waar je goed moet samenwerken en communiceren om te overleven en dat vind ik altijd leuk. Het mag van mij best wat spannender (qua setting), maar gezien dit een demo is met maar twee kleine stukjes gebied valt daar nog weinig over te zeggen. Ik weet zeker dat ook dat helemaal goed gaat komen! :thumbs:

Laatst bewerkt: 28 jan 2009
  15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    _O_
    Mooie post met een interessante invalshoek op Resident Evil 5. Door spellen als Gears of War maar ook halo 3 ben je toch gewend om jezelf een hero te voelen. Soms neem je wat schade maar dan sta je achter een boom ofzo om weer full health te krijgen. In Resident Evil 5 is het eindelijk weer zo dat je wilt overleven en dat je niet zomaar alles kan neerschieten en dat het niet uit maakt waar je hoeveel schade op loopt. In een bepaalde zin geeft dit het spel wat extra realisme en vergroot dit weer het gevoel van op je hoede zijn.

Dingen als dat je niet kan herladen terwijl je kan lopen enzo vind ik ook geen probleem. Lopen en schieten is sowieso iets dat vooral gebeurd in goedkope actiefilms. Je raakt namelijk geen hoer als je loopt en schiet. Dus dat resident Evil dit zo aan pakt is netjes. Mijn punt van kritiek is wat anders van aard maar kan mogelijk door iemand teniet worden gedaan.

Allereerst ben ik geen fan van met een ai rond lopen ( iets dat natuurlijk wel leuk is met een co-op buddy van live. Maar wat ik nog mis in Resident Evil 5 is sfeer. In Resident Evil 4 is de setting donker(der) je komt alleen in een dorpje er gaat een bel en voor je het weet komen "zombies oid "van alle kanten. In deze demo voelt het teveel aan alsof je daar wat loopt en gewoon wat kills maakt. Een demo geeft natuurlijk geen goed beeld, maar het ontbreken van de nacht in de setting vond ik al jammer. Iedereen die Paul van Loon heeft gelezen weet dat het kwaad pas in de nacht naar buiten komt.

Het is in elkgeval mooi dat je iemand met x kan finishen maar daar staat tegenover dat het mesje waar je mee slaat wel van plastic lijkt. Meerdere malen sloeg ik met een mes richting een zombie waarna hij gewoon alsnog kon aanvallen. Aan de andere kant was dit ook al een beetje zo in Resident Evil 1 remake voor zover ik mij kan herinneren. Ik ben benieuwd of de full version ook levels heeft die zich in de avond/ nacht afspelen.

16. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij wel een zekerheidje dat er ook nacht levels zijn in resi 5. In resi 4 begon je ook overdag waarna het nacht werd en later weer dag.
    Ik heb nog geen nacht gezien bij resi 5 trailers enzo maar wel de avondschemering, dus ik neem aan dat je net als met resi 4 overdag begint (de demolevels dus) waarna je levels s'avonds hebt, s'nachts, s'ochtends etc.

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Demo gespeeld, en ik moet zeggen het ziet er fantastich uit.
    De controls zit ik echt mee te worstelen en het is dan ook geen makkelijke opgave voor mij om de demo uit te spelen. Dit kom misschien door het feit dat ik nog nooit een RE game in mijn leven heb gespeeld. Ik ga de demo nog wat vaker proberen, want ik ben er van overtuigd dat met wat enige oefening het als een 2e natuur gaat aanvoelen.

18. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    denk dat eht probleem ook is dat je duidelijk een onpowered wapen had. Pistool was duidelijk nog neit geupgrade en headshots werkte dus slecht. Je had soms critical (in een keer headshot) maar meeste lukte dat niet.

19. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Had ook nog nooit RE gespeeld maar vind de demo echt heel vet. Wel erg lastig nog, moet zeker wennen..
    Wat bedoel je precies Sith Vegeta? In RE zelf zit een upgrade-systeem? Maar inderdaad, soms heb ik wel headshot en soms niet met pistol.. Vaag..

20. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270

In Re 4 kon je bij de wapenhandelaar nieuwe wapens kopen en upgraden zodat ze veel krachtigter worden.
    dat bedoelt die;)

ben benieuwd of het hier ook weer in zit..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina