Agreed, de besturing is goed te doen. Je kunt zelf bepalen wat er onder je hotkeys voor wapens zit, werkt prima. Ik vind het inventory systeem echt een hele verbetering t.o.v. deel 4. Het lopen en draaien gaat ook goed, je moet gewoon niet zo hard met je analoge stick gaan rondzwengelen. De camera staat wel iets dicht op het karakter, misschien ook maar goed anders zou je de hele tijd tegen een muur ofzo opkijken.
Dat je niet kunt schieten en reloaden tijdens het rennen is gewoon een trademark van de RE serie. Altijd al geweest dus. Kan ik me goed bij voorstellen dat sommige mensen zich daar niet goed in kunnen vinden. Aan de andere kant is dit gewoon een gegeven bij deze games, dus: deal with it. Het is lang niet zo erg als het lijkt en maakt het spel in ieder geval spannender dan bv. een hollywood shooter als Gears waar je je uber machtig voelt. Sorry mensen, maar ik vind het ook wel eens leuk als mijn karakter kwetsbaar is en goed moet opletten bij wat hij doe. Trouwens, bij Gears sta je ook stil als je optimaal wilt schieten. Ik ken niemand die alleen maar continue rennend vanuit de heup schiet (en dan ook nog denkt veel kills te maken?). De levels in de demo zijn goed te doen, vooral Shanty Town, zolang je het maar slim blijft aanpakken en op je hoede blijft.
Gewoon een super demo. Ik kijk erg uit om dit co-op met een vriend te gaan doen. Het voelt erg aan als een tactisch spel waar je goed moet samenwerken en communiceren om te overleven en dat vind ik altijd leuk. Het mag van mij best wat spannender (qua setting), maar gezien dit een demo is met maar twee kleine stukjes gebied valt daar nog weinig over te zeggen. Ik weet zeker dat ook dat helemaal goed gaat komen!
Laatst bewerkt: 28 jan 2009