[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk daarom reed hij Doornbos er ook uit in de Minardi en bij midland was hij ook de betere.

Iedereen zit Albers altijd zwart te maken, omdat hij het laatste jaar tegen Sutil niet goed reed. Dat kwam overigens niet eens zo doordat Sutil zoveel beter was, want volgens Albers lag de auto hem gewoon niet.

Ik zal Albers niet Nederlands beste coureur noemen, maar de meest talentloze coureur ook niet.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem van Albers tijdens die race was een ventieldopje dat los zat, dus dat had niets met hem zelf te maken. ;)

3. JeePee

JeePee Guest

Ik wou net zeggen ja. Albers had een leeg lopend achterwiel. Waarschijnlijk was die 'lachwekkende' spin de laatste keer dat je Albers zag die race ;) Een ronde later was 'ie in bocht 2 namelijk eraf geklapt met 200+ en liep hij in de grindbak bijna tegen de kraan aan. Niet zo heel gek dus dat je niemand erover gehoord hebt en dat het niet in de herhaling te zien was, want de crash van een minuut later was toch echt een klasse hoger ;)

4. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Daarom reed hij ook in de Formule 1 en doet hij het in de DTM nu ook aardig goed...

5. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Albers is een redelijke coureur, maar niet van F1 niveau.
    Sorry maar Verstappen was wel 10 klassen hoger dan Albers.

blijft mooi om te zien, als hij nou is later in zijn carriere in een goede wagen gezeten had...

6. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij was het 2001 dat Jos meer dan 86 inhaalacties op zijn naam schreef, en dat was dan ook nog alleen tijdens de starts van de GPs. Het precieze totaal aantal weet ik niet, maar het zou best nog eens een record kunnen zijn (dit gaat om inhaalacties op de baan, niet van die waardeloze Schumi pit inhaalonzin).

leuk commentaar over Trulli trouwens "Trulli is seriously causious on the brakes, Verstappen must have seen that with great joy cruisin up from behind, like takin candy from a baby"

Eigenlijk raar dat die Trulli nog steeds F1 rijdt, heb hem nooit een echte topper gevonden, zeker niet in het begin van zijn F1 carriere, lag ie in een goeie positie dan wist je zeker dat ie ergens tegenaan zou rijden.

Die Arrows van 2001 was trouwens waardeloos, de Asiatech (een ouwe Peugeot) motor was erg oud, underpowered en ook nog eens de zwaarste van het hele veld, hoe je dan toch zo kan racen als het filmpje hierboven terwijl de wagens van de concurentie een dikke 2 tot 3 seconden per ronde harder kunnen is mij nog steeds een raadsel. En dan toch Hakkinen achter je kunnen houden. De wagen had wel een extra kleine tank, maar daar win je geen 2 sec per ronde mee anders zouden ze dat allemaal zo gedaan hebben. Met die Arrows mocht je in de meeste races wel een keer extra pitten anders was er niet genoeg fuel om te finishen.

Maar ik vond eigenlijk niet dat Jos een betere wagen verdiende, hij is van het type te lui om echt hard te trainen net als Raikkonen en wou dan natuurlijk wel weer altijd veel geld voor diezelfde magere inzet, maar toch als je zoveel talent hebt gun ik het iemand wel maar verdienen doen ze het niet. Als Jos er ook echt alles voor over had gehad was hij ook niet aan de kant gezet bij Benetton. Briatore wou dat Jos in die periode naar London zou verhuizen, voor extra training fysiek en media technisch, maar daar had Jos geen zin in, die bleef lekker in Limburg, de idioot. Toen kwam Johnnie Herbert.

Dan zie ik liever zo'n actie als van Heidfeld, een jaar zonder salaris rijden om je carriere nieuw leven in te blazen, en wie weet wordt die lozer nog eens kampioen ook in zijn BMWtje (gelukkig is er Kubica nog om daar een stokje voor te steken).

deze vind ik toch nog de mooiste van Jos, want closer racen heb ik nooit gezien, Jos vs Rubens, gevolgd door teammaatje Mika Salo, ook in een Tyrrell-Ford. Inhalen met rokende bandjes, en de bocht NIET missen, briljant!

a demon move

ook gaaf, de Argentijnse GP van 96, eigenlijk helaas ook de laatste races van Jos in een redelijk competatieve auto aangezien de Arrows-Hart dat jaar een midfielder was met potentie voor de top 10 maar niet werd doorontwikkeld nadat het team al na twee races werd verkocht.

Dit was de 3e GP van het jaar en Jos start op een 7e plek, gekwalificeerd voor de beide McLarens en Irvine in zijn Ferrari, en finished uitendelijk als 6e na een hele mooie uitremactie op Coulthard aan het eind van de race.

Dit is alleen het begin van de race, maar ook leuk om terug te zien, Villeneuve had hier niet echt een goeie start zoooo.

een jaar eerder reed Jos in een Simtek op ditzelfde circuit de sterren van de hemel, toen werd ik ook pas een echte bewonderaar van zijn talent aangezien ik altijd de achterhoede teams in de gaten hield tijdens de races, en toen reed er ineens een Simtek op positie 6 en dat was gewoon niet normaal.

Laatst bewerkt: 29 jan 2009
  7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Verstappen was een goede coureur maar puur omdat hij een Nederlander is werd hij door velen gezien als een supertalent. Hij heeft mooie dingen laten zien, ook in de regen, maar helaas zijn er velen beter dan Jos.

En nu ben ik niet echt op de hoogte van eventuele motivatieproblemen van Verstappen, maar ik zou hem in ieder geval niet vergelijken met Raikkonen. Die heeft nou eenmaal een imago wat mensen aanspreekt en daar wordt op ingespeeld, maar reken er maar op dat hij achter de schermen keihard werkt. Voor dit seizoen heeft hij bijvoorbeeld zijn trainingsprogramma opgeschroefd en is hij enkele kilo's extra kwijtgeraakt, met name voor het nieuwe KERS systeem.

8. JeePee

JeePee Guest

Niet meer dan logisch dat Schumi zo'n record niet heeft. Die startte namelijk altijd vooraan en had weinig in te halen ;)

Die Asiatech was erg sterk. Ik geloof dat op het oude Hockenheim Jos en Pedro beide zowat de hele race in de top 10 reden, met de la Rosa dicht tegen het podium aan. En als er één baan is waar toen de motor belangrijk was, dan was het samen met Monza, Hockenheim wel.

Hij mist de bocht wel. Hij gaat met 4 wielen over het groene gedeelte achter de curb. Deze vond ik mooier:

Maar Jos was een goede coureur. De start waren altijd briljant en hij kon altijd wat geks/moois doen. Wanneer zien we Max in de F1 :) ?

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Een tijdje geleden postte iemand nog zo tribute video van Olav Mol, weet iemand welke dat is?

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Kubica had 2 jaar terug ook zo briljante actie. Was een bochtencombinatie en ze haalden elkaar geloof ik wel 3 keer in. Geen idee met wie ie in gevecht was.. iets zegt mij alonso maar kan t ook mis hebben.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Met Massa op Fuji in '07 gok ik?

Volgens mij is die offline gehaald door FOM. =(

12. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Die van Massa en Kubica toen was idd briljant!

maar deze van de god Schumacher is toch ook wel heel vet.
    gewoon een compleet andere lijn rijden:thumbs:

of deze, waar anderen altijdlopen te klooien in de outlap op een halfnatte baan. Knalt Schumi door die outlap heen en pakt fisico fftjes door het gras heen.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Check ook de standen in die eerste video...

1. Fisichella
    3. Alsonso
    4. Barrichello
    7. Button

Wat veranderen de dingen toch. :emo:

14. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Had Schumi maar eens een jaar Minardi of Jordan gedaan ipv slecht die ene race bij zijn debuut, zou gaaf geweest zijn. En als je in een Ferrari achteraan start in het volgens mij veel makkelijker om iedereen in te halen, dat kan dan ook op het rechte stuk hopla. Maar al die andere honderden coureurs die altijd achteraan starten halen bijna nooit iemand in, twee inhaal acties in een race is al goed voor hun, terwijl Jos gewoon een superslechte start had bij 2 plekken winst, normaal waren het er op zijn minst vier in rondje 1. In Malesie toen waren het er, 12! in 1 lap.

Dat was in 2000 met een Arrows-Supertech (een snelle degelijke 2 jaar ouwe renault motor die toen door Flavio Briatore verkocht werd aan meerdere teams), in 2001 werdt de la Rosa vlak voor het begin van het seizoen ontslagen en mocht niet meer bij Arrows met die Asiatech instappen, dat was namelijk Jos met Enrique Bernoldi. De Aisiatech was heel wat anders, namelijk een 3 jaar ouwe Peugeot uit een Prost die zelfs toen die nieuw was al te langzaam bleek, maar hij was wel gratis en daarom gebruikte Arrows hem en een jaar later was het nog Minardi die hem gebruikte, en werd webber er nog 5e mee in Melbourne omdat iedereen uitviel, na 2002 probeerde ze nog hopeloos een team te vinden om van motoren te voorzien maar niemand wou die gratis troep nog hebben, zelfs Minardi niet (kijk de resultaten van het Prost-Peugeot team ook maar na, behoorlijk slecht voor een fabriekteam).

Die race in Hochenheim was trouwens heftig ja, en daar had Arrows goed kunnen en moeten scoren toen, met een podium binnen bereik, helaas had Jos de pech dat in ongeveer de 7e ronde al de engine cover eraf woei, was wel een mooi gezicht en goed voor de koeling hehe, maar niet voor de rondetijd want dat koste hem een plek in de punten, aan het eind lag Jos nog wel 7e en met een alles of niets poging parkeerde die de arrows bij het binnenkomen van het stadion in t grind. Hij verloor best veel per rondje op de la Rosa door de extra drag. Echt typisch geval van Verstappen pech denk ik dan maar, op precies het verkeerde moment. In Monza werdt ie gelukkig wel netjes 4e dat jaar, maar helaas ook weer net geen podium dankzij die sheisse Ralf met zijn te snelle Williams BMW van toen.

Dat weet ik maar dat mocht, wat ik bedoel is hij stuiterde niet door die grindbak zoals ik zoveel anderen heb zien doen bij acties op dat punt. En dat blokkerende wieltje is toch lachen, Verstappen was wel een master in laat remmen, hij stond ook ALTIJD ergens bovenaan de lijst met hoogste topsnelheden als de sensor in een aanremgedeelte lag, zoals bij monza vaak voor de eerste chicane was. Dat soort dingen vind ik leuk om te checken, want het zegt veel over iemands rijstijl.

als de trend van jonge coureurs doorzet, wellicht volgend jaar? :lol:

ik vind, eerst Barrichello terug, dan weer plek maken voor broekies :)

Laatst bewerkt: 31 jan 2009
  15. JeePee

JeePee Guest

Ahh inderdaad ja. My bad!

Wat een race was dat hé! Met Zonta was hij in gevecht toch toen? De hele race zicht op het podium (uiteraard dankzij die mega crash in de 2de chicane). Echt spannend was dat.

Barrichello terug? Nehh, die heeft zijn beste tijd gehad. Ik zie liever een Senna (Bruno) dan Rubens bijvoorbeeld.

16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Die eerste is inderdaad super vet! Schumacher had toch wel dat speciale, hij kon dan kut dingen uithalen. Hij kon ook geniaal racen!

Wat ik wel jammer vind is dat die BAR -Honda- zo verneukt is geworden. Die witte auto was echt zo mooi! Ik ben benieuwd hoelang ze, als ze gered worden, doorgaan met deze livery.

En Hybrid:

Laatst bewerkt: 31 jan 2009
  17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En het is Bourdais geworden:

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Top. Ik zie het nu pas. Bedankt.

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    En terecht. :)

20. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    wie gaan het dit jaar eigenlijk presenteren, dezelfde als vorig jaar?
    was dat nou vorig jaar met Froukje de Both, wat een fail was dat zeg, ze had er echt de ballen verstand van. altijd van die domme vragen.
    en Allard Kalf moet eigenlijk weer de pits in als reporter want als analist was ie ook schijtiritant. altijd denken dat ie gelijk had, en dat hij alles wist=(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina