[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    150 euro betalen voor een proefexamen ligt aan jezelf. Als jij totaal geen faalangst o.i.d. kent is het weggegooid geld en kan je beter 3 lesuurtjes doen.

2. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Mijn ervaring met de rijlessen was dat het eigenlijk alleen 'leuk' is als je het een beetje met je instructeur kan vinden.
    Ik heb veel les van 2 verschillende instructeurs gekregen. De ene kom ik het prima mee vinden, met de andere niet.
    Bij de eerste kon ik rijden en praten tegelijk. Ik had hem altijd wel iets te vertellen en hij onthield wat ik zei, dus de volgende les vroeg 'ie weer ergens naar waar we het de vorige keer over hadden. Prima kerel.

De tweede was veel stroever. Deed je iets fout: een hoop gezeik. Ik stapte meestal met tegenzin in de auto. Hem kon ik ook over en over hetzelfde verhaal vertellen omdat hij het toch niet zou onthouden. Die methode sprak me heel wat minder aan.

Net examen gehad en geslaagd! Nu zijn we van af! Heb die man uiteraard wel bedankt, maar nu hoef ik hem niet zo vaak te zien :+

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kon het altijd ook goed vinden met mijn vrouwelijke instructeur.
    Bij het afrijden had ik ook een vrouw.
    Met als resultaat , 1e geslaagd.

Mocht laatst via een mijn werkgever het E-rijbewijs halen.
    Heb nog nooit een lul van een instructeur gehad , deed nooit wat goed.

Moest toen Rechts-af en meteen weer Links-af.
    Eerst netjes rechts-af , zie een auto tegemoet komen maar deze langzaam rijden om mijn voor te laten gaan (Links-af).
    De instructeur ging meteen op zijn rem staan en we stonden stil op de kruising.
    Wat ging de klootzaak te keer tegen me.

Heb al >15 jaar mijn rijbewijs en het leek wel of hij mij het opnieuw wilde leren auto rijden.
    Heb een klacht gemeld bij Brookhuis (Oldenzaal) en kreeg als antwoord , dat meende hij niet.
    Dat was meteen de laatste keer dat ik bij hem in de auto zat.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus hij ging tegen jou net zo tekeer als tegen iemand die niet zijn rijbewijs had en 15 a 20 jaar jonger is dan jij ? 8)

Wat een Mafkees....

5. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Had de instructeur maar de auto uitgegooit. Je huurt de auto toch voor 1 uur...

6. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Boehoe zie dit topic nu pas. Volgende week voor de tweede keer afrijden, de eerste keer ging het (imo) prima, alleen die gast was volgens mij niet in een goede bui. Nergens in hoeven grijpen, alle clusters goed, navigatie perfect, kom je terug zegt ie dat mijn rijgedrag wel veilig is maar niet veilig genoeg? WTF! Ach ja dan nu maar voor de tweede keer. (en hopen dat ik een examinator heb die gewoon chill is en een beetje een praatje maakt enz.)

7. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Even door de Google Vertaling gehaald :

Je hebt goed gereden alleen willen we meer geld van je zien.

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ja, dat idee had ik ook. :mad:

9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Je zou zelf overigens ook niet muis-stil in die auto moeten zitten hoor. Want als je niks zegt dan denkt die Examinator misschien dat je "teveel geconcentreerd" met je bol op de weg aan het letten bent.

Praat met die vent, deed ik ook :)

10. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    ja probleem was alleen dat hij nogal chagrijnig was en niet in de stemming om een gesprek te starten :+

11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dikke schijt aan hebben als hij chaggo is. Als hij chaggo is mag hij jou dus laten zakken? Als je goed gereden hebt heb je goed gereden en hoor je te slagen.

Helaas denken ze bij het CBR nog steeds alleen maar aan geld.

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gewoon goed rijden. Hoop van die lui zien er vaak chaggo uit.
    Wat ook belangrijk is, zo niet het belangrijkste, is goed kijken. Dan kun je perfect inparkeren en zelf denken dat je alles goed gezien hebt en dat ie nergens hoeft in te grijpen, maar als ie uiteindelijk denkt dat je niet goed genoeg kijkt, of eens een spiegel of schouder vergeet, dan kun je er alsnog op zakken. Dat is ook mijn zwaktepunt nu nog. Rijden zelf gaat wel prima, maar inzicht moet nog wat beter en ik moet echt overdreven kijkgedrag tonen, omdat ze anders het idee heeft dat ik niet goed kijk of wat vergeet (is soms ook wel zo).

13. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik heb toen eigenlijk best overdreven gekeken maarja... Volgende week haal ik t wel, rij-instructeur zegt ook dat t allemaal wel prima gaat.

14. Spartan B028

Spartan B028 Kamerikaan

Leuk Bevonden:
    0
    2e rijles gehad. Valt me nog mee hoe makkelijk schakelen is :p

15. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Vandaag mijn laatste 2 uur rijles gehad en komende dinsdag heb ik mijn examen. Het gaat wel goed komen denk ik alleen denkt mijn rij-instructeur daar anders over. Volgens hem heb ik nog meer lessen nodig. Dit zei die vandaag ook weer nadat ik 1x vergat over mijn schouder te kijken en 1x niet voor de volle 100% afsloot op een verkeersplein.
    Ik zie dinsdag wel wie er gelijk heeft en hopelijk ben ik de gene die het laatste lacht.8)

16. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Damn heb mn rijbewijs nu iets langer dan 5 jaar. Maar wat had ik een schijthekel aan lessen zeg. Moest altijd naar nijmegen komen, met het openbaar vervoer waar ik echt een zwaar hekel aan heb.

Wel een keer iets grappigs meegemaakt. Niet racistisch bedoeld. Maar ik heb ooit bijna een neger aangereden met lessen. Was 's avonds toen het vroeg donker was. Opeens douwde de instructeur vollop op de rem en riep OPLETTEN!! Had ik bijna een neger aangereden. Echt waar ik had die neger gewoon echt niet gezien. Die zie je ook gewoon niet in het donker.

17. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bij welke rijschool leste je dan in Nijmegen? Ik kom zelf namelijk uit regio Nijmegen dus ken daar wel veel rijscholen.

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    :lol: Ik zie het rascistische niet hoor. Je ziet toch ook soms van die foto's in het donker dat je alleen een lach/gebit ziet. Snap echt wel dat je zo iemand niet zie.

Doet me terugdenken aan 5 jaar terug op vakantie naar Terschelling. Zaten we daar in een taxi bus, overdag, reed die gast ineens een 'donkere mede-nederlander' van z'n fiets. Die taxichauffeur in 'shock' kwam ineens de vader van die gast die hij had aangereden naar ons gerend. Die werd helemaal gek.8)

Om een lang verhaal samen te vatten: Hij had gvd de meter aan laten staan dus we moesten flink aftikken:x

19. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Morgen is het dan zover. Eindelijk mijn rijexamen. Ik hoop echt dat ik het haal want ik heb het toch wel gehad met die rijlessen. Ik merkte ook wel dat ik de latste paar lessen iets nonchalanter ging rijden.:+ Morgen gewoon goed geconcentreerd even rijden dan moet het goed gaan.

En toch vind ik het wel spannend.8)

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook, dat nonchalante, maar dat is opzich wel goed. Als je dat kan combineren met het opletten en dergelijke, kom je veel zekerder over..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina