Nieuwe tekenopdracht :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 29 jan 2009.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    En ja hoor, ik heb weer een nieuwe tekenopdracht.
    Dit keer is het het Centraal Examen, en die telt nogal pittig zwaar mee. Ik wil dus echt mn best doen, alleen ik weet eigenlijk weer helemaal niks. Het sucks echt dit. Ik kan goed tekenen etc. maar ik kan echt helemaal nergens opkomen..het zuigt zo.
    Inhoudelijk moet het heel erg goed zijn en je moet dus niet afbeelden wat er precies wordt gevraagd, maar met een omweg het juiste tonen. Op een originele manier. Dit moet je uitwerken in schetsen etc..het liefst dat je schetsen maakt en dat je zo naar het uitiendelijke werk toewerkt, wat mss wel totaal anders is. Iig wil ik de keuze doen uit 3 opdrachten?
    1 Oosterse weelde
    Dit is een opdracht waarbij je een schilderij/tekening/weetikveelwat, alles is toegestaan qua materiaal (geen boetseren), of een collectie maakt van dingen uit het Verre Oosten/Midden Oosten. Gewoon het Oosten dus.

2 Buitengesloten
    ook een werk of een collectie maken naar de hand van 'buitengesloten.' Hoe voel je je buitengesloten, etc. Kan je uitwerken. Hoe? I don't know.

3 Holland op zijn smalst
    Een werk maken dat Holland illustreert. Waar je bijv. de maatschappelijke dingen toont van Holland, bijv dat Holland sterk afhankelijk is van Amerika, of eh..een multiculturele samenleving. Dit zijn geen dingen die in me opkomen (anders kon je wel iets stoers doen met een vlag), maar dat is dus allemaal al gedaan en mag ik niet opnieuw doen. Weten jullie nog wat dopes wat je er mee kan doen?

Ik stel jullie hulp erg op prijs. :) Thanks alvast.

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    bij 2, een buitengesloten sfeer kun je op verschillende manieren neer zetten.
    ik volg een licht,geluid en beeld opleiding en dus bij het vak licht heb ik daar vaak mee te maken.
    je kunt namelijk bij een buitengesloten sfeer kiezen om een grote massa te pakken en 1 persoon juist net of donkerder uit te lichten of juist feller uit te lichten.
    in een tekening zou je dus ook kunnen kiezen door die persoon meer of minder kleur te geven.
    en als je lekker creatief voelt waarom maak je dan niet een massa van simpel getekende personen en 1 persoon erg gedetaileerd maken, dan voelt zo'n persoon zich juist anders.
    dit is puur vanuit licht bekeken dus het kan miss echt slecht op papier lijken :9
    succes met je opdrachten en als het kan post ze dan ook hier zodat iedereen kan genieten ;)

3. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.026
    Die met die massa vind ik echt tof.
    Een heel dope idee, maar het is wel heel klote om uit te werken. Ik wil het liefst eigenlijk geen mensen tekenen/schilderen, ik vind dat zo klote.
    Maar mss kan ik dat abstraheren ofzo. Het is iig wel een idee om eens te schetsen daarmee. En licht uitwerken op papier is idd lastig, maar t kan wel. Of allemaal personen zwart wit, en eentje in kleur, ook wel tof :) Thanks voor je antwoord, keep the ideas coming! :+

4. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Aangezien je geen mensen kan/wil tekenen kan je dat idee ook vervangen door bijvoorbeeld een bos met saaie bomen en een mooi uitgewerkte boom met vogels enzo. Of een stad met allemaal grijze, eentonige huizen en een mooi huis met veel kleur.
    I'm just trying to add something ;).

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.026
    Idd dat kan ook ja.
    Maar zou t allemaal nou weer niet eigenlijk te letterlijk genomen zijn? Het ligt wel erg voor de hand natuurlijk. :+

6. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Komt helaas ook vaak voor....

Voor nummero uno het oosten zou ik bv iets nemen wat er echt vandaan komt. Waar hun Cultuur echt bekend om is geworden en dat is toch de taal/cultuur en dan neem ik bv china en dan zijn het hun tekens/logo's hun geloof (zitten echt soms brute dingen in) maak een mix van dat en werk dat dan uit tot een vlag. Gaat toch om de creativiteit?

Nummer 2 dat buiten gesloten zijn hoef je niet te gaan focussen op individualiteit van mensen maar dat zou ook op voorwerpen kunnen of landen? Keuze zat leek mij toch?

Nummer 3 dan zou ik gaan voor iets wat ons land toch moet voorstellen en dat is oranje en de leeuw. Dunno zou idd ook vlag hebben gekozen en wat uitgewerkt maar dat is best wel Cliché....eh hmmm De klomp? De Tulp? De Molen? Mix van die 3? Wiet? De Walletjes? Amsterdam? Wapen van Amsterdam met tulp/klomp/wiet/molen inverwerkt?

Wees blij dat jij nog een indicatie hebt van maken wij mogen het doen maak een bedrijf. Bedenk logo en product wat je verkoopt en redt jezelf ermee. Dat is kut trust me

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    volg jij toevallig grafisch vormgeving? dit komt me namelijk erg bekend voor zo van verhalen van mijn broer :9 die doet dat namelijk ;)

ontopic:
    je hoeft uiteraard geen mensen te nemen nee je kunt het met voorwerpen doen of wat ik zelf een erg leuke vind is (moest ik ooit doen bij licht) is speelgoed juist buiten gesloten laten voelen, door bijvoorbeeld een afgedankt stukje speelgoed te pakken in voorgrond met nieuwer speelgoed.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En dan kom je met die voorstellen? }:]

Even een paar dingen die bij me opkomen.

1.) Oosterse Weelde;
    Gevoel dat ik hierbij krijg: zijden sjaals / chineze buurt met veel kleur en drukte i.t.t. een grauwe wijk / bloesem / rust / oude statige bomen / rust / karma / draken koppen / feesten / 't jaar van de ... (noem een dier) / etc etc.
    En dan al die dingen verwerken in een abstract /surrealistisch (Dali..) schilderij ofzo. Ik zou vooral naar de Oosterse kleuren kijken (rood/roze/geel/oranje/z-w/blauw

2.) Buitengesloten;
    Heel abstract: grauwe kleuren met wilde penseel streken en daarnaast iets met een hele erge tegenstelling, verfijnd en detaillistisch getekend/geschilderd

3.) Holland op zijn smalst;
    Krantenkoppen of artikelen naschilderen met betrekking tot belangrijke gebeurtenissen de laatste tijd. Dit als achtergrond. Dan als voorgrond misschien weer gebeurtenissen die veel kleinschaliger zijn. Veel dichter bij huis. Een lantaarnpaal waar een fiets bovenin hangt of een paar lege /verlaten ramen van de wallen, heel steriel en simpel.

Ga gewoon los, doe wat onverwachts. Zolang je het kan uitleggen moet het goed zijn. "Dit symboliseert de blablablabla"

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat je kan doen bij nummer 1.

Een soort drukke chinese straat, met veel kraampjes, en vuurwerk erboven. Vele lopende mensen. misschien een klein donker steegje waar rook uit komt ofzo.

Of je tekend een heel groot rijst veld, waar je mensen rijst ziet plukken.

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.026
    Ik weet t al!
    Ik ga een tafereel uit het Midden Oosten schilderen wat je tegenwoordig altijd wel in het nieuws ziet. Amerikaanse soldaten in Irak, etc, oorlog, geweld, gewoon het beeld wat men tegenwoordig heeft van het Midden Oosten: oorlog. Dit ga ik weergeven in een stijl die Matisse vroeger gebruikte. In een stijl van zijn schilderijen, met fel, vrolijk kleurgebruik, die precies weergaven hoe men vroeger dacht over het Midden Oosten (warm, sensueel).
    Je brengt de toeschouwer dan in een soort val: in het eerste opzicht zie je het vrolijke, sensuele, warme Midden Oosten van Matisse, maar eigenlijk wat je echt ziet is oorlog (bijv. een amerikaans soldaat, weet nog niet heel precies wat ik ga schilderen in Matisse's stijl, mss bepaalde shots van Black Hawk down, is niet het Midden Oosten, maar het geeft wel die sfeer, of een andere film, Jarhead ofzo).
    Aan de ene kant is het heel vrolijk, warm en sensueel maar eigenlijk zie je dus een oorlogstafereel. Het moet dan in zo'n stijltje gegoten worden, van Matisse dus:

Het is dus eigenlijk een voorstelling die een mix creeert van hoe men vroeger het Midden Oosten interpreteerde (werken van kunstenaars die door het Midden Oosten geinspireerd raakten, het sensuele etc. Matisse dus :) ) en hoe men tegenwoordig het Midden Oosten interpreteert.
    Vet of niet.
    :+

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Niet mijn smaak.. :+

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.026
    Mijne ook niet, maar wel die van de leraar, en het is opzich best wel tof, en lekker makkelijk te schilderen. :+

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je moet natuurlijk wel iets maken waar je zelf achter staat, dus zelf ook mooit vind, en niet alleen wat de leraar mooi vind, als hij bijv. vraagt waarom je het zo hebt geschildert, dan weet je geen antwoord, als je iets schildert, en de leraar vind het niet zo mooi, en jij kunt het goed beargumenteren, heb je kans dat je nog steeds een goed punt krijgt, omdat je goed hebt uit kunnen leggen waarom je het zo hebt gedaan.

14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.026
    Ik vind het ook zelf dope hoor, serieus. :)
    Voorderest komt er nog een andere pipo uit NL naar het werk kijken, dus je moet het dan hebben van een procesbeschrijving die je opschrijft (vandaag opgeschreven), je staat er zelf niet bij.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dus eigenlijk waarom je voor dit hebt gekozen

Deel Deze Pagina