Had Schumi maar eens een jaar Minardi of Jordan gedaan ipv slecht die ene race bij zijn debuut, zou gaaf geweest zijn. En als je in een Ferrari achteraan start in het volgens mij veel makkelijker om iedereen in te halen, dat kan dan ook op het rechte stuk hopla. Maar al die andere honderden coureurs die altijd achteraan starten halen bijna nooit iemand in, twee inhaal acties in een race is al goed voor hun, terwijl Jos gewoon een superslechte start had bij 2 plekken winst, normaal waren het er op zijn minst vier in rondje 1. In Malesie toen waren het er, 12! in 1 lap.
Dat was in 2000 met een Arrows-Supertech (een snelle degelijke 2 jaar ouwe renault motor die toen door Flavio Briatore verkocht werd aan meerdere teams), in 2001 werdt de la Rosa vlak voor het begin van het seizoen ontslagen en mocht niet meer bij Arrows met die Asiatech instappen, dat was namelijk Jos met Enrique Bernoldi. De Aisiatech was heel wat anders, namelijk een 3 jaar ouwe Peugeot uit een Prost die zelfs toen die nieuw was al te langzaam bleek, maar hij was wel gratis en daarom gebruikte Arrows hem en een jaar later was het nog Minardi die hem gebruikte, en werd webber er nog 5e mee in Melbourne omdat iedereen uitviel, na 2002 probeerde ze nog hopeloos een team te vinden om van motoren te voorzien maar niemand wou die gratis troep nog hebben, zelfs Minardi niet (kijk de resultaten van het Prost-Peugeot team ook maar na, behoorlijk slecht voor een fabriekteam).
Die race in Hochenheim was trouwens heftig ja, en daar had Arrows goed kunnen en moeten scoren toen, met een podium binnen bereik, helaas had Jos de pech dat in ongeveer de 7e ronde al de engine cover eraf woei, was wel een mooi gezicht en goed voor de koeling hehe, maar niet voor de rondetijd want dat koste hem een plek in de punten, aan het eind lag Jos nog wel 7e en met een alles of niets poging parkeerde die de arrows bij het binnenkomen van het stadion in t grind. Hij verloor best veel per rondje op de la Rosa door de extra drag. Echt typisch geval van Verstappen pech denk ik dan maar, op precies het verkeerde moment. In Monza werdt ie gelukkig wel netjes 4e dat jaar, maar helaas ook weer net geen podium dankzij die sheisse Ralf met zijn te snelle Williams BMW van toen.
Dat weet ik maar dat mocht, wat ik bedoel is hij stuiterde niet door die grindbak zoals ik zoveel anderen heb zien doen bij acties op dat punt. En dat blokkerende wieltje is toch lachen, Verstappen was wel een master in laat remmen, hij stond ook ALTIJD ergens bovenaan de lijst met hoogste topsnelheden als de sensor in een aanremgedeelte lag, zoals bij monza vaak voor de eerste chicane was. Dat soort dingen vind ik leuk om te checken, want het zegt veel over iemands rijstijl.
als de trend van jonge coureurs doorzet, wellicht volgend jaar?
ik vind, eerst Barrichello terug, dan weer plek maken voor broekies
Laatst bewerkt: 31 jan 2009