De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Omdat ik in Eindhoven woon en PSV daar de grote club is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    In woon vlakbij Rotterdam en ben er geboren (helaas) en ben ook gewoon voor Ajax.

    Ik zie niet in waarom je niet voor een buitenlandse club kan zijn. Als je de club tof vindt en al jaren volgt dan kan je hart best bij een buitenlandse club liggen.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Een vleugje Italiaans bloed hè...

    Bovendien vind ik dat plaatsgebonden gebeuren maar vreemd. Ik woon in Leiden waar geen professionele voetbalclub huist. Had ik dan maar geen supporter moeten zijn? Clubliefde is vaak onverklaarbaar.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  4. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Ik heb m'n post al aangepast. Dat je voor Ajax bent, terwijl je in de buurt van Rotterdam woont is natuurlijk niet zo raar. Wat ik wel raar vind, is dat je als Nederlander supporter van een Italiaanse club bent. Maarja, ik zie nu dat hij een vleugje Italiaans bloed heeft. Dat verklaart alles. :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  5. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet, maakt mij dat dan raar? Iedereen heeft in het buitenland zo zijn club en soms word die club jouw clubje omdat je in die stad geweest bent, een wedstrijd heb meegemaakt etc etc.
     
  6. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben voor Real Madrid, ok nou heb ik wel Spaans bloed en woon ik inmiddels ook in Spanje, maar dat maakt mij toch ook niet raar?

    Wat ik raarder vind is dat je fan bent van PSV omdat dat de grote club in de buurt is. Je hebt een band met de club en dat moet dan niet de grote club in de buurt zijn. Ik ben voor Real, maar niet omdat het een grote club is. Ik heb een speciale band met deze club.
     
  7. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij wel :+
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom is het niet raar om als Rotterdammer voor Ajax te zijn en wel om als Nederlander voor een buitenlandse club te zijn? :+

    Ik ben ook behoorlijke Liverpoolfan by the way. En ik heb geen Engels bloed (thank God :9).
     
  9. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Conquistador, bij jou is het een heel ander verhaal natuurlijk.

    Omdat Ajax gewoon een Hollandse club is. No offence, maar ik vind het gewoon krom dat je als Nederlander voor een Italiaanse club bent.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  10. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je het voetbal op de Nederlandse velden tegenwoordig ziet, dan vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo raar.
     
  11. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja, hij is administrator.
    Dan mag het! (:+)

    Overigens vind ik die Ajax supporter wel gewoon een mooie supporter, hij staat alleen op de verkeerde plek tussen al die zakenmannetjes die weinig te doen hebben op zaterdagavond.
    Wat is er raar aan een boze fan als je club waarschijnlijk de titel kwijt raakt door 2 0-1 wedstrijdjes..

    Wel hard, de Ado supporters tellen af voor het haagskwartiertje;

    5,4,3,2,1... Doelpunt voor FC Groningen!!
    precies als de klok 75:00 slaat scoort Groningen de enige treffer8)
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Jezus, het hartje klopte weer verontrustend hard. Uiteindelijk door de individuele klasse van Messi de welverdiende punten gepakt. Omdanks dat er niet veel kansen gecreëerd werden was het spel gewoon van een veel hoger niveau. Het was alleen jammer dat zowel Samu als Titi het vandaag niet hadden. Als je dan alleen Iniesta in de aanvalslinie hebt die de speelstijl van een middenvelder heeft (wat hij eigenlijk ook gewoon is natuurlijk) en geen aanvaller is, dan wordt het moeilijk.

    Messi kwam als een geschenk uit de hemel, wat een ongekende klasse ook weer bij de 1-2. Hoe hij in de lucht hing, een volledig achterlijke roei kreeg (dat was een donkerrode kaart) terwijl hij in de lucht hing en de bal controleerde om daarna heerlijk (uit moeilijke positie) raak te volleren... Pure klasse. #1 Op de wereld, no doubt.

    Scheids was echt belabberd. De penal was terecht maar een tikje zwaar gegeven. Dani Alves kreeg een volstrekt onterechte gele kaart voor een schwalbe volgens mij, terwijl er toch echt tegen hem aan werd getrapt en getrokken. De eerste gele kaart (die uiteindelijk mede resulteerde in een rode kaart)voor Yaya was een complete onzin en de tegenspeler had daar juist een kaart moeten krijgen. Ook Marquez werd een onterechte 2de gele kaart (en ook weer rood) aangesmeerd. Die vent was van de pot gerukt, lompe RM-fan/thuisfluiter.

    Maarrrrrrrrrrrr, 3 punten. :)
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  13. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Wat een bullshit. Conquistador heeft Spaans bloed en woont in Spanje, dan kan ik best begrijpen dat je supporter bent van een Spaanse club. Dat hij admin is boeit me niet.

    Daar heb je ook wel weer gelijk in.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat punt begreep ik, maar waarom vind je het dan niet raar dat een Rotterdammer voor Ajax is? Is het land dan meer een bindende factor dan je stad?

    Overigens heeft AapVader ook een punt. In België en Denemarken enzo (waar de competitie nog minder is dan bij ons) zie je ook dat veel mensen een buitenlandse club als favoriet hebben. En het is natuurlijk tegenwoordig makkelijker om buitenlands voetbal te volgen (met internet e.d.).
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  15. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Omdat het toch nog lekker dichtbij is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je dan elke week in het stadion zitten als fan?
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Onvoorzichtig? Ja
    Donkerrood? Nee totaal niet
    Penalty als messi viel? Ja

    Donkerrood vind ik zwaar overdreven, heb de wedstrijd niet gezien hoor en misschien had die scheids het ook wel gegeven maar wat ik in het filmpje zie zie ik wel vaker in alle niveaus van het voetbal. Je kan nu eenmaal geen 2 paar ogen hebben. Hij hield ook in, zo'n bal roei je namelijk met mach 3 weg en in dat geval zou Messi in Blanes op het moment liggen met zijn postuur.
     
  18. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Nee, maar ik vind wel dat je als supporter af en toe in het echt een wedstrijdje moet kunnen aanschouwen. Als Rotterdammer hoef je maar een uurtje te rijden en je zit al in de ArenA. Dat is met het San Siro wel even iets anders.
     
  19. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry kan geen fan zijn van een club omdat die te ver weg ligt :confused:

    Dat slaat toch nergens op?
     
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hij hield volgens mij helemaal niet in, omdat hij Messi helemaal niet zag aankomen. Hij had alleen oog voor de bal en op het laatste moment toen Messi die bal voor zijn neus weg pikte keek hij naar Messi zijn benen. Het leek er niet echt op alsof hij toen inhield en dat uberhaubt nog kon. Het ging zo snel. Dat zag je ook wel aan de manier waarop Messi neerkwam. Hij moest flink moeite doen om niet vlak op zijn plaat te gaan. En als je op zo'n manier totaal de bal niet eens meer kan raken en iemand zo neertrapt, dan is het in mijn ogen wel donkerrood ja. Maarja, daar kunnen onze meningen over verschillen.:b:

    Menigeen zou zich denk ik ook gewoon ter aarde storten. Het siert Messi ook nog eens dat hij doorbuffelt en het grandioos afrond. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina