De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:
     
  2. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad, vooral de msn taal doet mij niet erg overtuigen :+.
     
  3. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijvelde eerst nog of het echt was maar na zelf wat rond gevraagt te hebben op msn reageerf niemand zo.
     
  4. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Dat was de eerste die ik er tussenuit pikte. Zegt al genoeg, lijkt me.

    Edit: Dus je denkt dat het fake is? Laten we dan maar stoppen met deze discussie. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  5. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Vind je? Zegt mij namelijk helemaal niets.
     
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn argumenten zijn ook ijzersterk.
     
  7. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Dus jij denkt dat niemand mij mening deelt? Grapjas.

    Shin, dat plaatje postte ik alleen maar om Hoosie ervan te overtuigen dat ik zeker niet de enige ben die er zo over denkt. ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  8. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik probeer alleen maar aan te tonen dat je in mijn ogen een kromme mening hebt. En die andere heeft in mijn ogen net zo'n kromme mening als jij.
     
  9. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het dan toch raar dat niet iemand hier er zo over denkt als jij.
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    @Shin David: Aisatti is echt geen ontbrekende schakel. Aan het middenveld is echt weinig mis. Maar ik heb er verder geen vertrouwen meer in. De grilligheid van breekt het team toch op. Ajax gaat echt niet de restrerende wedstrijden allemaal winnen. En dan heb je ook nog eens 9 punten goed te maken. Pff...laat ze maar lekker voetballen de komende tijd en we zien wel waar het schip strandt.

    Maar goed, over dat supporterschap dan maar. Ga ik mijn verhaal ook maar even vertellen over mijzelf als Ajacied.

    Goed ik zal niet ontkennen dat in mijn vroegere jeugd Ajax natuurlijk dè club was om fan van te zijn. Één van de beste clubs ter wereld. Aan de andere kant volgde ik voetbal toendertijd een stuk minder. Dat kwam toen ik tien was ofzo. Ajax was toen al diep de afgrond in gedoken en die ellende rond het jubileumjaar staat me nog fris in het geheugen. Toch, met die successen van vroeger in mijn achterhoofd ben ik Ajax blijven volgen die tijd. Het verbaasde me dat Ajax opeens zoveel verloor, maar elke week kreeg ik toch weer de kriebels als Ajax moest spelen. Een gevoel van: ''Ja ik ben Ajacied''. In tijden waar Ajax opeens het lachertje was van de Eredivisie en Europa en waar zelfs clubs als Fortuna en Cambuur over Ajax heen denderden.

    Mijn eerste wedstrijd die ik bezocht was ik net elf jaar. Ik ging met mijn pa op 5 augustus 2000 naar het Amsterdam Tournament. Ik had de tijd van mijn leven. Ajax versloeg Arsenal met 2-0 met doelpunten van Arveladze en Hosé. Ondanks het maar een oefenpotje was, was ik dolgelukkig. De Ajax-sjaal die ik toen heb gekregen van mijn vader hangt nog altijd om mijn kamer. Ik neem die sjaal sinds een paar jaar nooit meer mee naar wedstrijden, het is me te dierbaar om ooit eens te verliezen. Ik had een jaar later zelfs een Liverpool-fan verbaasd achtergelaten toen ik weigerde die sjaal om te ruilen met een Liverpool-sjaaltje van hem.

    Ajax is mijn grote trots. Elke keer als ik naar een wedstrijd ga voel ik weer die spanning die ik ook had als tienjarig jochie die naar Radio1 luisterde. Het kost me bijna 50 tot 60 euro per wedstrijd (kaartje voor wedstrijd, treinkaartje Assen-Duivendrecht en bier/eten), maar ik heb het er elke keer voor over als ik ga. Een gevoel van eenheid en kracht vind ik er terug bij de mensen (bij de spelers niet, maar goed). De spannende sfeer bij een Klassieker, het gezamelijke chagrijn of vreugde. Met zijn 16.000-en afreizen naar De Kuip voor de bekerfinale, wat ik twee keer heb mogen doen. Juichen, lachen, vloeken, schelden met mensen die je helemaal niet kent. Elkaar juichend in de armen vallen van puur geluk. Het is een uitlaatklep en een liefde. Wij zijn Ajax. En dat is eigenlijk met geen woorden te beschrijven.
     
  11. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Laten we maar stoppen met deze discussie. Ik vind je gewoon nep als je jezelf een supporter noemt van een buitenlandse club, terwijl je in Nederland woont. Oké, ik vind het ook prachtig om te zien hoe FC Barcelona en Arsenal voetballen, maar ben ik een supporter van die clubs? Tuurlijk niet. Ik ben een PSV-supporter, omdat het stadion hier om de hoek ligt en ze mijn stad vertegenwoordigen.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hou er maar gewoon over op ja.
    Ik ga lekker in me BMW rijden waar ik niet trots op ben omdat die niet in Nederland is gemaakt.
     
  13. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja maar ben je nou PSV supporter omdat je PSV een mooie club vindt of omdat je toevalling in Eindhoven bent geworden?

    Je kiest toch gewoon een club die je bij je vindt passen ongeacht landsgrenzen?
     
  14. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Wat een vergelijking weer. :'-(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  15. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoiiii
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Dan zie je maar hoe nutteloos deze discussie is.
     
  17. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Het is gewoon een domme vergelijking. Punt uit.

    Ik vind PSV een mooie club, omdat ik ermee opgegroeid ben. Als mannetje van twaalf liep ik rond op de Herdgang op jacht naar handtekeningen, ik mocht elke maand met m'n opa mee naar het stadion, dat is waarom ik nu PSV-supporter ben. Ik noem mezelf geen supporter van een club als ik ze een paar keer mooi heb zien voetballen en al helemaal niet als die club zich in het buitenland bevindt. Hoe kan je nou een speciale band hebben met een club als je er zo ver vandaan woont?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  18. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Doe maar 2.

    Waarom zou je een speciale band met een club moeten hebben om er supporter van te zijn? Dan zou FC Mexico Stad de meeste echte supporters volgens jou hebben omdat daar de meeste mensen wonen, en de miljoenen supporters van Arsenal zijn maar wannabes.
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Laten we maar gewoon weer ontopic gaan want dit levert verder toch niets op. Mocht er de behoefte zijn om de discussie verder te voeren dan kan dit in het andere voetbaltopic.
     
  20. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan je toch aangetrokken voelen tot waar de club voor staat, het voetbal wat op de mat gelegd wordt of een verbondenheid met de supporters van de club. Iemand kiest een club waar hij/zij zich betrokken bij wil voelen en daar hebben landsgrenzen niets mee te maken.

    Die speciale band wordt vanzelf opgebouwd als je een keer een wedstrijd gaat bezoeken. Want als je supporter bent van een club in het buitenland, dan wil je er ook zeker een keer naartoe.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina