De Grote Voetbaldraad [Deel 20]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    't Is FC Twente toch ook gelukt? FC Utrecht is ook een mooi voorbeeld.. Tuurlijk is er veel tegenstand, maar ze zullen er echt wel goed uit komen gok ik. Ben alleen wel benieuwd hoe ze het doen met de spelers.. Wordt wel een enorme selectie op die manier :+
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    De gedachte van een Ajax zonder Suarez doet mij niet echt goed.. je zag het zaterdag ook, als Suarez zijn dag niet heeft bakt Ajax er niets van. Ajax is voor een groot deel afhankelijk van hem.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Niet echt iets van waar ben ik bang.

    Een spits is afhankelijk van de paasjes die hij krijgt van z'n teamgenoten op het middenveld o.i.d.

    Ajax presteerde als TEAM zeer slecht. Dat heeft niks met Suarez te maken ;)
     
  4. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Daar heb je gelijk in, maar dat neemt niet weg dat Suárez een hele belangrijke speler is voor Ajax. Zonder hem blijft er maar weinig over voorin.
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Onzin, ik heb Suarez nog geen EEN keer een brilliante actie zien maken. Het enigste wat ik hem zie doen is een penalty of vrije trap versieren. Meer niet. Nu kan hij misschien zichzelf leuk vrijlopen maar daar blijft het bij. Totaal niet te vergelijken als met Ibrahimovich toen hij nog bij Ajax speelde. Als je zegt dat Ajax van Ibra afhankelijk zou zijn zou ik het ook nog geloven, dan nog, het Ajax van toen en nu ligt lichtjaren van elkaar vandaan.

    Zonder Suarez draait Ajax op 80%. Simpel. Ze hebben genoeg creatieve mensen maar omdat Meneertje van Basten daar met z'n luie reet de boel aan het verkloten is krijg je daar nooit wat van te horen, dat heeft hij bij het Nederlands Elftal ook gedaan. Geen van Bommel? Geen Seedorf? Wat is er met die man!? Maargoed ...
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wat Elia overigens wel goed kan maken mocht suarez vetrekken.

    Elia barst van de creativiteit....

    @Rampage: 9 van de 10 klutsballen zijn voor Suarez, daar kan een assist of een doelpunt uit komen wat al vaak genoeg gebeurd is.....

    Om nou meteen die discussie van het Ned. Elftal aan te wakkeren.....een elftal met de allerbeste spelers hoeft nog niet te betekenen dat het meteen het beste elftal is wat er rondloopt in nederland.....
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  7. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Voor een groot deel ben ik 't met je eens, maar dat je Suárez nog nooit een briljante actie hebt zien maken vind ik toch wel raar. Die kerel is in mijn ogen één van de beste voetballers van de Eredivisie. :eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2009
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Zeker niet. Maar kwa statistieken zouden we moeten beschikken over één van de betere elftallen alleen het komt nooit goed uit de verf. Best jammer en heel erg frustrerend.

    Seedorf of Engelaar? Sorry hoor van Basten, maar ik had het wel geweten. Die oude rot Seedorf is sneller, wendbaar en heeft beter overzicht dan heel Engelaar. Joris Mathijssen!? Tering!

    @ Mr. Dekker
    Klopt, hij is één VAN DE betere maar ZEKER niet de beste.

    @ De rest
    Wie zouden er in het NL elftal moeten blijven en wie moet wie vervangen?
    Mathijsen voor ...
    Engelaar voor ...
    Noem zo maar op ;)
     
  9. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Dat zeggen we ook niet. :thumbs:
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Alsof Engelaar elke wedstrijd basis staat?
    Je vergelijking gaat ook niet op.....zou bijna zeggen dat je weinig verstand van voetbal hebt maar zal het van mijn kant laten zien:

    Engelaar is een controlerende speler, in zijn tijd in belgie had je hem kunnen vergelijken met Seedorf, een aanvallende middenvelder. Zeker bij AC Milan speelt Seedorf dicht bij Kaka. Seedorf en Engelaar zijn 2 totaal verschillende spelers.
    Vergelijk dan Engelaar met van Bommel, dan vind ik het een kwestie van je elftal en hoe jij wilt spelen. Van Bommel bikkelt maar heeft (vind ik!) niet het overzicht en de techniek van Engelaar.

    Seedorf moet je vergelijken met de keuze tussen:
    - Van der Vaart
    - Sneijder
    - Van Persie
    - Robben
    - Kuijt

    Dan vind ik Seedorf na Robben komen.....Ongeacht zijn carriere.
    Robben in zijn vorm die hij nu heeft is op dit moment standaard basis overigens
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Nee Killaz, denk dat je me toch verkeerd begrijpt.

    Engelaar stond in de basis tijdens het EK2008 en heeft amper tijdens de voorgaande duels gespeeld. Groot WTF moment!? Dan had ik daar, sorry, liever een Seedorf gezien. Ik vond van Basten z'n keuzes kwa spelers meestal wel goed afgezien van het middenveld en verdediging. Van Bommel, zo gemeen als hij is, had je beter tijdens het EK2008 kunnen gebruiken, vind dat een goede speler en zo iemand hebben we nodig. We missen in Oranje net een beetje de "fighting" spirit. De enige die dat kunnen zijn Babel en Kuyt, de rest laat bij de 1-0 altijd het koppie zakken.

    Robben is altijd risico, vooral omdat hij extreem blessure gevoelig is. Nu doet hij het momenteel erg goed bij Real, dat wel.

    Maar mensen zoals Mathijssen of Ooijer? Die zou ik niet eens opnemen in de selectie. Mathijssen door Stijn Schaars ( AZ vervangen ) en iemand anders voor Ooijer pakken. Stabiel moet het zijn... BAH!

    *aanval*
    *Nederland-Rusland ... 1-3* ACK!
     
  12. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Alleen Babel en Kuijt? Wat dacht je van Sneijder, Van der Vaart, Van Persie en Boulahrouz? Allemaal hardwerkende jongens. Verder vond ik Ooijer juist heel sterk op het EK. Waarom zou je hem niet selecteren?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2009
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel alternatieven heb je blijkbaar niet. Stijn Schaars is een verdedigende middenvelder en verder noem je niemand. En daar zie je het grootste probleem van Nederland: we hebben geen goeie verdedigers. Dan kan je wel Van Basten daar de schuld van gaan geven maar dat slaat nergens op. En Van Bommel is ook niet echt een geweldige speler, maar ja daar verschillen we blijkbaar van mening.
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Over van Bommel ben ik het met je eens, is ook geen geweldige speler maar heeft in Duitsland vaak genoeg z'n waarde wel bewezen. Oké, recentelijk niet zo, want het loopt allemaal niet zo prima daar 8)

    Het probleem is dat Nederland veel aanvallers heeft maar weinig goede verdedigers, best spijtig.

    Shin, ik geef van Basten daar wel de schuld van. Je leest nu ( nu hij met Ajax bezig is ) teveel berichten over hoe hij werkelijk is. Destijds ( toen hij net Coach van Oranje werd ) had hij al genoeg problemen met Van Persie, Robben, Seedorf, Van Nistelrooij en nog 2 andere geloof ik. Dat ligt dan toch wel aan de trainer zelf?

    Ik geloof dat Ruud v. N het zelfs "vriendjespolitiek" noemde omdat hij alleen Ajax spelers ( of mensen met een Ajax hart / verleden ) liet spelen. Erg triest, no?
     
  15. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Schaars is een middenvelder, dus dat blijft een risico als ie opeens in de verdediging moet spelen. Als middenvelder ben je gewend dat iemand anders het wel voor je opknapt als je balverlies hebt, maar bij een verdediger is dit toch anders.

    Kan iemand me eigenlijk vertellen wat nou de echte kwaliteit van Seedorf is. Nu wordt er altijd gezegd 'ja, hij heeft 4x de CL gewonnen dan heb je echt wel wat in huis' maar wat wordt dan nooit erbij vermeld. Ik zat laatst naar PSV - Groningen te kijken en toen maakte Garcia Garcia een hele mooie actie waarna Berg kon scoren. Toen zei ik voor de gein dat ik Seedorf nog nooit zo'n actie heb zien maken, maar eigenlijk heb ik dat ook niet. Eigenlijk vind ik Garcia een betere voetballer dan Seedorf en zo zijn er wel meer spelers die gewoon in de eredivisie rondlopen die ik meer acties heb zien maken dan Seedorf. Seedorf heeft een goede traptechniek en is sterk, maar dat vind ik te weinig voor iemand die 4x de CL heeft gewonnen.
     
  16. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Schaars moet je zeker niet achterin zetten. Hij zal zich daar wel bewust zijn van het feit dat hij geen linie meer achter zich heeft die de bal nog wel kan veroveren maar het is gewoon geen verdediger.

    Haha, betere spelers in de eredivisie? Garcia Garcia beter? Heb je Seedorf ooit een hele wedstrijd gevolgd? Denk het niet, want als jij denkt dat je met alleen kracht en goede traptechniek bij een team als Milan kan gedeien dan heb je het mis.

    Seedorf heeft goed inzicht, techniek, een goede pass en een kale knar waar iedereen bang van word (a la Stam8)). Nu weer even serieus, als jij denkt dat Garcia Garcia een betere voetballer is dan Seedorf ben je zeker handbalfan oid.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  17. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Seedorf is ook heel erg balvast. ;)
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik vind Seedorf een grotere waarde hebben als Engelaar, dat is mijn mening. Ieder zijn eigen ding natuurlijk.

    4x CL zegt inderdaad niks, maar je moet als speler jezelf wel bewijzen en dat heeft Seedorf wel gedaan. AC Milan continu opgesteld en in het Nederlands elftal presteerde hij goed maar ook vaak ondermaats. Best jammer voor zo'n speler.

    Daarom zei ik een paar posts terug dat we denk ik wel gaan merken dat van der Sar weg is want, mijn god, wat kon de beste man keepen :cool:

    @Mr. Dekker
    Dat zeker. Ik vond Engelaar ook wel goed hoor, daar niet van, maar hij is best ANGSTIG.

    [EDIT]
    Even 15 minuten gaan zoeken naar waardige verdedigers en vervangers voor spelers in Oranje, kon jammer genoeg niets vinden. Dan NOG vind ik dat Maarten Stekelenburg een hele GOEDE kans heeft om bij het niveau van vd Sar in de buurt te komen. Sarrie begon ook erg jong en maakte blunders ( zoek maar op YouTube ) dit heb je na een aantal jaren keepen wel weggewerkt.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  19. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is hier btw nog niet gemeld dat Nuelson Wau na een tijdje weer terug komt naar Willem II!
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wat zegt waarde? Je blijft 2 totaal verschillende spelers vergelijken......
    Ik vind Kaka ook meer waarde hebben dan een Gilberto Silva. Moet Silva dan maar niet mee omdat Brazillie alle aanvallende sterren moeten hebben? Nee, totaal nutteloos. Je moet kijken naar de plek waar hij speelt en de mensen die daar kunnen spelen. Voor de positie van Engelaar zijn de alternatieven:
    - De Jong
    - Van Bommel
    - Schaars
    - De Zeeuw

    Deze spelers kunnen NL-elftal waardig zijn. Alleen waren de laatste 2 dat afgelopen EK totaal NIET.

    Dan nu de positie van Seedorf:
    - Van der Vaart
    - Sneijder
    - Van Persie
    - Robben
    - Kuijt
    - Seedorf

    In dit rijtje vind ik Kuijt en Seedorf de meest slechte keuze. Van der Vaart en Sneijder voelen elkaar prima aan en Robben en van Persie zijn in vorm geweldige voetballers.

    Waarom blijf je er nu op hameren dat Seedorf mee moest in plaats van Engelaar? Voor die positie hebben we betere voetballers.....voor de positie van Engelaar is Engelaar een goede keus.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina