[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr. Dekkers

Mr. Dekkers Guest

Ik heb het over de plaatjes.

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Moet toegeven dat die vissegraat/aaldinges wel een hele aparte vorm heeft. De rest lijkt wat meer op een steen.

Waarom zijn ze trouwens gestopt met de maanlandingen toentertijd? Vind dat wel vaag. Allemaal gekke sondes en satellieten sturen naar verre planeten maar geen bemande maandlandingen meer voor nu al tientallen jaren.

Ze hebben trouwens ook ijs gevonden op mars. Kunnen ze daar geen monster van nemen en die onderzoeken? Dan weet je vrij gauw of er ooit leven is geweest. In ieder stukje ijs op de aarde zitten wel een aantal bindingen zoals nucleotiden oid.

Echt levende organismen zitten er op t moment denk ik niet, of ze moeten CO2 als zuurstof kunnen gebruiken :+

Zo weer een kleine bijdrage :9

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De meeste dingen zijn misschien wat vergezocht. Maar die aal en dat apparaatachtige ernaast vind ik van niet.
    De rest ligt er maar aan hoe je het interpreteert.
    Waarom niet naar de maan? Geen idee.
    De theorie die het meest 'far out' is is deze:
    Volgens mij gaan we rond 2020 weer. Ze zijn trouwens wel serieus vergeten hoe ze moeten gaan. 8) Ze zoeken naar oude onderdelen van de Apollo om te kijken hoe ze het ook alweer hebben gedaan.

En er is btw methaangas gevonden op mars. Wat er op lijkt te wijzen dat de planeet nog actief is. Misschien zelfs nog levenden organismen. http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3119184&postcount=890

4. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    methaangas, waterstof,waterdamp en ammoniak + hoge voltages/hitte = organische bindingen als ik het me goed kan herinneren :9.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    He, watte? :+

Organische ontbindingen.. Dode beesjes dus?

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nucleotiden ed. Dat zijn de basisstoffen van DNA, dus leven. En aminozuren, dat zijn weer de bouwstenen van eiwitten.

Je moet niet meteen te groot denken :D

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heej maar Dulle, die plaatjes die je aanroept komen toch van een site met allemaal van dat soort dingen die mensen opgevallen zijn? Er staan dus ook nog 100000en foto's op Nasa zelf waar helemaal niks boeiends op te zien zal zijn.

Ik bedoel, als je naar een grasveld gaat kijken zal er ongetwijfeld ook iets vreemds te vinden zijn.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    'Bouwstoffen van DNA, dus leven'... Er is dus leven!! 8)

Ik heb dit soort dingen nooit op school gehad, dus vergeef me als ik te groot dacht.
    nucleotiden wtf... :+

Nou Gerjan... Dit zijn dus de plaatjes die NASA zogenaamd is vergeten te censureren. Met zoveel duizenden moet dat ook wel een keer gebeuren.
    Check bv. die van de maan. Daar is toch duidelijk dat er íets mee is gebeurd Iets was het waard om weg te werken?

Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    idee is wel gaaf :+

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Tricker, snap je je eigen zinnen wel?

@Dulle, er is inderdaad íets mee gebeurd. En dat is ook alles. Meer zullen we nooit over dat plaatje te weten komen.. ;) Misschien zat er origineel iets wereld schokkends, misschien is het gewoon een corrupt plaatje. We zullen het nooit weten.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind het er niet uitzien als een gewoon corrupt plaatje. Meer alsof iemand gefotosoept heeft.
    Maar we zullen het idd nooit weten. ik denk ook niet dat h't bewijs naar buiten komt dmv. foto's als deze, maar het kan geen kwaad om ze toch in de gaten te houden.
    Want wie weet... misschien zit er ooit een pareltje tussen waar niemand meer iets tegenin kan brengen.

Die foto's van vreemde dingen zijn dan ook mijn favo onderdeel van het hele UFO/Alien gebeuren. :9
    SOHO plaatjes, Cassini plaatjes enz. enz.

edit: Oeh, hét bewijs dat de landing fake was:
    [yt]mouUUWpEec0[/yt]

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat komt omdat mensen altijd zoeken naar vormen die ze kennen (met name gezichten en menselijke vormen). Zegt helemaal niks. Waarom denk je dat kleine kinderen die bang zijn in gordijnen, vazen, schaduwen en weet ik 't wat allemaal enge wezens zien? Bovendien zijn dat soort zaken ontzettend makkelijk te beïnvloeden. Als je bijvoorbeeld op een site zit waar het om buitenaards leven draait, en je Marsfoto's ziet, is het logisch dat je getriggerd bent om naar aanwijzingen daarvoor te zoeken. En het wordt nog makkelijker als je bedenkt dat we dus altijd zoeken naar herkenbare mensenvormen (zoals bijv. schedels).

Om aan te kunnen tonen hoe beïnvloedbaar de menselijke perceptie is hebben ze o.a. onderzocht wat mensen in afbeeldingen zien waaruit je meerdere zaken kunt halen, nadat ze vantevoren in een bepaalde richting zijn gestimuleerd.

In dit voorbeeldje lieten ze bijvoorbeeld aan de helft van de proefpersonen een plaatje van een meeuw zien en aan de andere helft een plaatje van een konijn:

Het resultaat van wat de proefpersonen beweerden te zien kun je waarschijnlijk wel raden :cool:

En zo gaat het ook met UFO-waarnemingen. James Randi heeft eens op de radio of televisie (weet niet meer) geroepen dat ie op weg naar die uitzending een vliegende schotel had gezien (beschreven hoe die er uit zag enzo), waarna vervolgens legio telefoontjes en meldingen binnen kwamen van mensen die hetzelfde hadden gezien. Uiteraard loog James Randi om aan te tonen hoe bedriegelijk en beïnvloedbaar menselijke interpretaties zijn.

Trek hier zelf je conclusies uit :9

En nog een plaatje wat ik zelf helemaal geweldig vind:

Wat zien jullie?

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Een vrouwtje met een hoedje?:9
    En ik zag een meeuw.

edit: maar zeg nou zelf. Of het nu de menselijke aard is om er iets in te herkennen of niet, deze zien er toch wel heul vreemd uit
    http://img25.imageshack.us/img25/6135/2157eelcreaturexg8.jpg
    De aal en dat vreemde object ernaast.

http://oceanandair.coas.oregonstate...tudentsInTheField/Ecards_Wisdoms/eel_full.jpg

Wilt niet zeggen dat alles wat op Mars / de Maan is gelijk Pareidolie is. Je moet gewoon heel voorzichtig zijn met je claims.

DIT is Pareidolie:
    Al weet ik niet zeker of de eerste een photoshop is.. Ziet er wel vet uit...

14. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er inderdaad wel heel vet uit!:thumbs:

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    onderste ken ik al ;) als iedereen goed kijkt kun je er ook nog een heks in zien :)

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het zou nog vreemder zijn als dat ooit een zee was en er een mensachtige schedel ligt waar geen vlees meer aan zit, en een aal die nog volledig intact is :+

Het is een andere wereld, dus wie weet welke krachten die stenen, of wat het ook zijn mogen, heeft gevormd? Schaduwen en lichtval zijn ook zo bedriegelijk als wat.

Wel hele vette plaatjes trouwens ;)

Je hoeft niet goed te kijken, je moet alleen weten waar je naar moet zoeken ;)

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    tja daar heb je idd gelijk in

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hier nog wat 'UFO quotes'.
    Astronauten, wetenschappers, presidenten enz. enz.

Normaal gesproken zou ik het hier rechtstreeks posten, maar dit is een beetje té veel. :+

19. SR20DET

SR20DET Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Schedel van Resistance... mss een R3 :p

nee maar ik heb het al vaker gezegd en wat quotes:

De wereld is een bol die wordt aangetrokken en op zn plaatst gehoudn door de zwaartekracht van de andere planeten.

En waar hangen die aan vast?

Alles hangt in 1 grrote soort bal

En die bal zit weer waarin?

Daarnaast komen de meeste sightings in tijden dat het behoorlijk *** gaat met de wereld, zoals wereldoorlogen of experimenten die fataal voor onze wereld is. Misschien omdat als onze lieve aardkloot er niet meer is, het hele systeem uit balans raakt, wat niet alleen voor zorgt dat ons universum uit koers raakt, maar daardoor ook andere melkwegen uit balans raken wat voor gigantisch veel problemen kan zorgen. Daarnaast (en sommigen vinden het onzin, anderen zijn het met me eens); wij kunnen niet alleen zijn in een ruimte waarvan wij maar een aantal planeten kennen.

Wie weet is de hele mensheid wel een experiment van iets wat nog intelligenter is dan ons, kijken hoe wij het doen op ons eigen houtje. Ik zou het niet weten, maar alleen zijn we niet. Verder is ons nog niks aangedaan dus die hele angst voor buitenaards leven snap ik ook niet.. Ik zou het juist mooi vinden als zo'n schip voorbij zoeft. Mochten ze ephil zijn, dood gaan we toch 8)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zo, het is alweer lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Deze keer dan maar over Iapetus. Een maan van Saturnus...or is it...? :+

Klik. Het is heel veel.
    Dus maar weer eens een disclaimertje: Ik post dit niet als de waarheid. Ik post dit om mensen te introduceren tot deze theorie.
    Voor de mensen die het al kennen is het misschien toch leuk om door te bladeren.

Ik weet natuurlijk niet wat nu waar is, ook omdat een aantal dingen me boven de pet gaan. 8)
    Ik weet wel wat ik wíl wat waar is. ;)

Die vergelijking met dat rechterballetje vind ik wel opvallend. Dat balletje is hier op aarde gevonden en is miljoenen jaren oud. Natuur maakt niet zo een dingen vanzelf. Wat zijn het en hoe is het hier gekomen, en hoe komt het dat het zo 'sterk' lijkt op die maan?
    Ik heb geen idee, maar ik weet wel wat ik hoop.

:p

Laatst bewerkt: 18 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina