1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen en Discussies] [Deel 15]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JoJo, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag ik me ook af. Hij heeft in het begin van vorig seizoen een goeie periode gehad maar voor de rest is het altijd hetzelfde probleem met hem geweest. Eeuwig talent dat nooit beter werd in de minpunten die hij heeft.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat een onzin zeg. Stekelenburg is een uitstekende keeper, en het gros van de tijd zeer betrouwbaar. Dat ie nu vier mindere wedstrijden heeft gekeept is niet de bevestiging dat ie er geen snars van kan.

    En Kenneth Vermeer heeft bij Willem II ook een niet al te grandioze periode gehad (hoge ballen), daar heb ik nog niemand conclusies uit horen trekken.
     
  3. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    WAAR IS SANDER WESTERVELD ALS JE HEM NODIG HEBT?
     
  4. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Agree, maar dit in my opinion ook waar;

    Potentieel van die jongen is naar mijn idee dan ook al bereikt, en het is dus tijd om naar iemand anders op zoek te gaan. Zo iemand onder de lat staat de ontwikkeling van anderen met een groter potentieel in de weg.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  5. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitstekende keeper? De wedstrijden waar hij punten in heeft gepakt zijn op 1 hand te tellen...In zijn goede jaar had Ajax 45 tegengoals. Vijfenveertig! Dan doe je toch iets fout als keeper van een topclub, lijkt mij.

    Mja, ik snap toch al niet waarom Steek zoveel krediet bij Ajacieden heeft.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar je kunt je ook afvragen of Ajax wel een goed jaar heeft gehad terwijl Stekelenburg onder de lat stond. Ze spelen al 5 jaar dom, naïef voetbal en de verdediging is altijd de achilleshiel. Een keeper is niet alleen verantwoordelijk voor tegengoals.

    En los daarvan vraag ik me af of Vermeer wel zo veel beter is.
     
  7. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    True, Stekelenburg is niet verantwoordelijk voor alle malaise die Ajax ondergaat, maar hij had wel een hoop kunnen voorkomen. De beste man maakt echt te veel fouten om door te kunnen als keeper van een topclub. Vermeer heeft in de wedstrijden die hij heeft gekeept meerdere malen zijn klasse bewezen, vind ik. En daarbij vind ik dat in een topsportklimaat de beste moet spelen. En, in ieder geval op het moment, is Vermeer de beste.

    Dan blijft het dus pijnlijk dat Van Basten zo'n egocentrische, arrogante man is die het niet op kan brengen zijn foute keuzes toe te geven.
     
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]
    WG = Wedstrijden gespeeld
    MIN. = Minuten
    W = Winst
    G = Gelijk
    V = Verlies
    W% = Winst Percentage
    SDT = Schoten op Doel Tegen
    SDG = Schoten op Doel Gestopt
    DT = Doelpunten Tegen
    S% = Percentage gestopte schoten
    DTPW = Gemiddelde Doelpunten Tegen Per Wedstrijd
    x NUL = Aantal maal de 0 gehouden.


    Dan kijk ik even naar het Winstpercentage en het percentage gestopte schoten.. beiden keihard in het voordeel van Vermeer. Oke dat winstpercentage komt ook door het hele team maar dat het schotpercentage daarentegen ligt alleen aan de keeper...
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Je praat onzin. Nu wordt er opeens gedaan alsof hij nooit heeft kunnen keepen. Vorig seizoen was hij één van de betere van Ajax. Ja hij had veel tegengoals moeten slikken, maar als je de laatste seizoenen afweegt hoe vaak er defensieve fouten zijn gemaakt. Ja dat is gewoon triest. Ik kan me echter geen blunder herinneren van Stekelenburg van vóór de winterstop. Het valt me vooral op dat niemand, maar dan ook niemand kritiek had op Steek voor zijn blessure. Toen was hij de opvolger van Van der Sar. Nu wordt er gedaan alsof hij nooit heeft kunnen keepen. En dat vind ik vreemd.

    Wat betreft die cijfertjes van je. Allemaal wel leuk en aardig maar je vergeet een paar essentiële dingen. Ten eerste waren de tegengoals van Steek voor zijn blessure niet zijn schuld. Ten tweede, Vermeer heeft veel meer wedstrijden gekeept dit seizoen. Wie zegt dat hij met dat zwakke verdedigen ook geen vier goals had geslikt tegen Vitas, of doelpunten had doorgelaten tegen NEC, Heerenveen of Groningen?

    Leeft die vent nog?
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staan toch ook "Gestopte Schoten" bij? Niet alleen tegengoals? En over die meer wedstrijden, er staan toch ook relatieve getallen tussen, niet alleen absolute?

    Oh ja, blunder van Steek voor de winterstop: eerste goal tegen Willem II. Demouge had natuurlijk nooit vrij mogen staan maar Stekelenburg moet die bal gewoon wegrammen. Verder heeft hij maar 3 of 4 wedstrijden voor de winterstop gespeeld dus is het ook moeilijk om nog een blunder te benoemen.

    En vorig jaar heb ik ook al kritiek op hem gehad, had gewoon zo vaak het gevoel van "die had je best kunnen hebben Steek". Maar goed, je hebt wel gelijk dat hij toentertijds wel beter was dan dat hij op dit moment is.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  11. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tegen Feyenoord had ie trouwens ook wel wat meer z'n best op kunnen doen. En ik zeg niet dat Steek nooit heeft kunnen keepen, maar dit is duidelijk niet zijn beste periode, dus; vind ik dat Maarten plaats moet maken voor Vermeer, die dit seizoen duidelijk beter presteert. Laat Stekelenburg maar wat ritme op doen bij Jong Ajax. Mja, zet hem er nu naast en zijn hele carriere kan afgelopen zijn. Immers, welke nationale ploeg heeft nu een 2e keeper van een "top"club uit NL?

    Is dat trouwens niet de definitie van topsportklimaat...de beste speelt?
     
  12. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Volendam 0-1 voor tegen Twente :eek:
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    1-0 Volendam De Lange *)

    1-0 AZ Swerts
     
  14. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Helaas nu ook een rode kaart voor Koning. Ligt het aan mij of vallen er de laatste weken ongelofelijk veel rode kaarten:confused:
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Aii dat wordt verdedigen dan maar. Houden ze natuurlijk nooit vol de hele wedstrijd maar ik hoop het.


    Edit: 2-0 Martens na een gestopte penalty van De Zeeuw.

    En 1-1 Arnautovic
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2009
  16. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    En toen stond het 2-1 voor FC Twente :mad:
    afgelopen voor FC Volendam dat redden ze nooit met 10 man
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ondertussen al lang en breed 0-2 door een makkelijk gegeven penalty. Ik dacht in 1e instantie ook dat het een penalty was trouwens, beetje dom van Brechet om dat te doen in eigen 16.
    Anyway, tot op heden een leuk duel om te zien. Veel strijd en zo nu en dan aantrekkelijk voetbal.

    waarheid :)
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2009
  18. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    haha en al die lampjes dachten dat na 3 gewonnen wedstrijden tegen ado, graafschap, en volendam alles weer goed was :emo:
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Lol @ Van Hooijdonk in rust/analyse :D

    Over Salciodo:

    "Als je een goede voetballer bent, ben je geen centrale verdediger"

    :D
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    net als al die kakkerlakken die denken dat na 3 punten tegen sparta en een gelijkspel tegen groningen het lek boven is ? :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina