[Auto] Wat zou je doen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door GomoRra, 15 feb 2009.

1. GomoRra

GomoRra Guest

Wat zou je kopen als je +/- 6000 euro voor een auto zou kunnen uitgeven?

Eisen:
    - minder dan 150.000 op de teller
    - Niet ouder dan het jaar 2000
    - Niet teveel opknapwerk

Ik hoop wat zinvolle opmerkingen en auto's te zien.

Graag een plaatje posten van de auto;)

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik heb geen specifiek voorbeeld maar ik heb zelf voor 6000 euro een 206 gekocht een paar maanden geleden , hij is van 2005 , 1.4 HDI had 140000 op de teller.

Die garage waar ik hem gekocht had had er wel 5 of 6 staan in de range die jij zoekt, ik heb toen degene gekocht met de meete opties (airco, 5 airbags, etc) maar er stond er bijv ook eentje van 4500 uit 2001. Het zijn hele leuke, praktische en goedkope autootjes. Relatief goedkoop in aanschaf als je t vergelijkt met bijv polo's of golfjes en je lacht je ziek als je bij de pomp staat want als je een redelijk nieuwe diesel hebt zijn ze nog erg zuinig ook. (moet je wel minstens 20.000 per jaar rijden anders kan het niet echt uit)

3. GomoRra

GomoRra Guest

206 is idd wel een leuke auto

Zelf had ik deze bedacht:

Alfa Romeo 147

Vaak lederen bekleding, airco en de prijs is vaak 5000 tot 6000 euro met minder dan 150.000 km op de teller.

Misschien is een 307 ook een optie, die zijn ookal goedkoop:)

Iemand nog een goed idee?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik weet niet of je een alfa zou moeten kopen met 150.000 op de teller,.. voor een nieuwe VW weet ik bijv dat nog niks voorstelt maar alfa's staan er volgens mij niet om bekend dat ze super betrouwbaar zijn. 207 of 307 is ook wel cool uiteraard maar dan zul je voor dat geld wel een rleatief oudere moeten kopen dan dat je voor een 206 zou kunne kopen

5. GomoRra

GomoRra Guest

Dat valt wel mee want een 207 en 307 zijn veel later uitgebracht dan de 206..

Maar een 207 is sowieso nog te duur.

Op marktplaats staan wel genoeg Alfa 147's met een Km stand van 200.000 tot 300.000 dus ze houden het zeker wel vol. Maar of ze betrouwbaar zijn zou ik ook wel willen weten:9

307 is ook zeker een optie.
    Iemand nog ideen?

6. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kopen van een auto is iets wat voor iedereen verschillend is.
    Ik heb een wagen gekocht die geschikt is voor een gezin met een grote hond.
    Een fiat Multipla die iedereen lelijk vind, lekker boeiend want hij heeft 6 stoelen, onafhankelijk te verwijderen en aardig wat luxe gadgets.

Maar ben je beginnend dan wil je een sportieve auto, het gezin is dan nog geen factor. Veel jongere mensen kopen hun droom auto die weer ingeruild moet worden zodra er een kindje aan zit te komen.

Je kunt natuurlijk een tussenweg bedenken, sportief en groot genoeg voor een eventueel gezin. Dan denk ik aan een Subaru, die heeft goede rijprestaties en is kwalitatief erg goed. Een Impreza of Forrester van rond de 1999. Rij je veel of weinig, kun je ook nog rekening mee houden. Ik denk dan aan soort brandstof die de auto gebruikt en daarbij behorende wegenbelasting. Wat ook niet onbelangrijk is, is de veiligheid die een auto je bied. Nou, ik hoop niet dat ik je nu op een dwaalspoor breng, maar het kopen van een auto kun je het best goed doordacht doen.

7. GomoRra

GomoRra Guest

Ik zoek iedegeval een benzine, ik rij nog niet heel veel omdat ik een OV heb. De auto is voor 3 jaar. Na de 3 jaar krijg ik een lease auto als ik eenmaal begin met werken. Ik doe nu een HBO studie jaar1.

Dus gelukkig hoef ik nog niet echt aan een gezinsauto te denken.
    Het liefst zoek ik een soort van sportieve zakenauto. Daar valt bijv de alfa en de 307 wel onder. Misschien is een bmw ook wel leuk, maar vaak veel KM op de teller

8. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Seat Toledo 1.6i stella

Bouwjaar : 11-1999
    Kilometerstand : 139.885
    Brandstof : Benzine
    Gewicht : 1129 kg
    Opties : abs, airbag's, airco, boardcomputer/infocenter, bumpers/spiegels in kleur, centr vergr met afstandbediening, elektrische ramen, elektrische spiegels, hoofdsteunen voor en achter, lederen stuur en pook, licht metalen velgen, luxe velours interieur, metallic lak, radio en/of cassette/cd speler, side airbags, startonderbreker, stuurbekrachtiging

Vraagprijs 5950.

Seat is volkswagen kwaliteit met Spaanse toevoeging.

Staat te koop bij Procars.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Koop een Japanner of een Duitser voor dat geld. Wat al is gezegd een Italiaan met zoveel op de teller is altijd gevaarlijk en zeker bij een Alfa.

10. GomoRra

GomoRra Guest

Maar wat is een leuk model japanner of duitser voor een prijs van +/- 6000 euro?

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Golfjes natuurlijk. Mazda 323. Mitsubishi Galant/ Carisma.

Het zijn niet de tofste bakken maar goede en betrouwbare auto wat je natuurlijk voor dat geld wilt hebben.

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Seat leon zou ook eventueel kunnen. Dat zijn ook leuke autotjes.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd ja. Het is toch een VW. ;)

14. GomoRra

GomoRra Guest

En hoe zit het met Fiat? Een Fiat Stilo 3 deurs is ook wel mooi.

Verder misschien een Seat Ibiza vanaf 2002 ofzo

Ik vind de Leon toch iets te lomp/groot achtig.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ibiza is ook een goede keus.

Een Stilo is geen goede keus, hij heeft vaak computerproblemen en andere mankementen.

16. GomoRra

GomoRra Guest

Ik zie nu een MG ZR

Enig idee of dit iets is?

17. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou kijken voor een audi a3 die kan je net vinden voor dat geld, en rij je tenminste in een premium merk.

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Multipla was wel het 1e merk met 6 zitplaatsen voor 6 volwassen ;)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja vet cool, met zijn 3en voorin 8)

Voor de TS:

http://www.autokopen.nl/occasion/overzicht.html?vlist=24298185&pn=1

Voorbeeldje _O_

Naam: BMW 3-serie 316i
    Prijs: € 5.910,-
    BTW/marge: marge
    Bouwjaar: 02/2000
    Kilometerstand: 126.296 km
    Carrosserie: Sedan
    Brandstof: Benzine
    Transmissie: Handgeschakeld
    Gewicht: 1260 kg
    Motor: 1895 cc, 78 kW

Getoonde prijs is een internetaanbieding. Inclusief Bovag-garantie kost deze auto 6.610,- Hiervoor krijgt u: een strenge inspectie volgens de Bovag-normen, professionele interieurreiniging, carrosserie- en lakcontrole, een APK-gekeurde auto, kilometerverificatie via Nationale Auto Pas en 6 maanden Bovag-garantie.

20. GomoRra

GomoRra Guest

Daar zocht ik ookal naar. Mooie Kilometerstand, maar de kleur:eek:
    Donker blauw of zwart zou echt Goed zijn, hopelijk kan ik er 1 vinden.

Heeft nog iemand iedeen?

Deel Deze Pagina