[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Dat is wel bruut man! Had ze graag willen zien :D Helaas heb ik nooit iemand om mee te gaan naar concerten (vrienden met een foute muziek smaak) :+

2. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    De eerste clip van 'Set to Fail' op het nieuwe album 'Wrath' van Lamb of God is uit, en hij is net als het nummer gewoon lekker bruut :)

Check hem hier:
    [yt]rXCOQMNfJLE[/yt]

3. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Brute clip zeg.. lekker simpel, had ik eigenlijk niet verwacht van ze!

4. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Komt een enorm brute show aan. Born from pain, CDC, Sworn enemy en Freya ergens halverwege maart in de baroeg. Ben ik zeker aanwezig. Ook gaat Terror dit voorjaar ons land meerdere keren bezoeken.

Brute deaht / grind:

Dying fetus - Homicidal Retribution
    [yt]QVJxCLcU6Wc[/yt]

Origin - Portal
    [yt]GZy1cVH8NjU[/yt]

5. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Heeeeeeeeele vette dvd komt er aan! _O_

6. Ashavan

Ashavan Guest

Misschien dat ik ook ga dan :D

Vanavond Hammerfall...1 van de weinig bands die ik nog niet live gezien heb, maar wel wil :D

7. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0

_O__O__O_ THRASHMETAL!!!

8. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    De startpost heeft een make-over gehad. Niet iedereen zal tevreden zijn maar ik vind hem zelf erg mooi geworden. Nu dit topic nog eens levendiger maken :+

Happy headbanging! :cool:

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Jij Tool weghalen bij progressieve metal en daar Opeth toevoegen. Daarnaast nog ff New Wave of American Thrash/Groove Metal: Lamb of God toevoegen en klaar is kees. :+

O, waar is Pantera? Mja, blijf je bezig. Ziet er chill uit zo en staan goede nummers in de startpost die redelijk representatief zijn voor de genres.

10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Zo. Lamb of God staat erin. Opeth clip voor je toegevoegd.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Veel uitleg maar zie her en der enorme fouten. Zo is Bathory GEEN viking metal maar pure BLACK METAL! Het is 1 van de grondleggers van dat genre.

Behalve hun laatste 2 albums. Dat is inderdaad Viking Black Metal, maar alles er voor was pure black.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2009
  12. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En daarom heb ik dus ook zo'n hekel aan het indelen van bands naar genre. Het is toch nooit voor iedereen hetzelfde gevoel en dus ook een ander genre.
    Sommige bands zijn dan misschien wel duidelijk (Trash Metal vooral) maar of het nou Pagan, Viking of Folk Metal is? Of toch nog Troll Metal. Melodic metal met Folk-influences?
    Dan gaat het al nergens meer over. Dus mooi gemaakte start-post en ik zal niet zeuren over de genres al klopt niet alles.

Oh ja, en nu-metal is geen echte metal dus dat mag er wel uit van mij :)

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Helemaal mee eens. Nu snap ik waarom sommige mensen zich niet zullen wagen aan het maken van een startpost als deze. Mensen zijn nooit tevreden. Enne, van dat nu metal ben ik het wel mee eens.

14. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we nou niet gaan zeiken om welke band nou welk sub-genre is.. Want dat is altijd voor iedereen anders.

Luister de laatste tijd vaak Atreyu, iemand hiermee bekend? Iets meer screamo spul maar vind het persoonlijk (jaja, persoonlijk :D) onder het Metal genre vallen.

15. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Atreyu is metalcore, dus gewoon metal. Maar genoeg nu over die genres :b: Ben zelf niet heel erg bekend met Atreyu. Luister veel andere metalcore bandjes maar Atreyu heeft me nooit echt weten te bekoren. 36 Crazyfists vind ik daarin tegen wel heel vet :)

16. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Hé! Tool is anders wel de shit he! :9

Maar inderdaad, Opeth is ook heel erg vet. Ben die eigenlijk pas sinds kort aan het ontdekken.

@ Ashavan: lachen, dan zie ik je wel in de moshpit tijdens de breakdowns van CDC. Of tijdens de sing alongs van Born from pain. Of in een circle pit tijdens Sworn enemy. \o/

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  17. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik zal me ook eens gaan verdiepen in Opeth. Hoor er veel belovende woorden over dus ik ben benieuwd.

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Tool is zeker geweldig! Heb alle CDs op Opium Den gewoon thuis liggen, in't echie. ;)

En Opeth moet je zeker even induiken. Blackwater Park is een érg, érg goede CD.

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand al de nieuwe CD van Amesoeurs gehoord? Echt een fantastisch album. Het is hele sombere metal/post-rock met black metal invloeden met leden van Peste Noire en Alcest.

Wat mij betreft tot nu toe het beste album van 2009 en er moet wel iets verdomd goeds uitkomen wil het dit werk overtreffen. Werkelijk waar betoverend.

20. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Zag op je last.fm profiel de nodige spam berichten over die nieuwe cd :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina